Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر ژاپن در سالگرد بمباران‌های اتمی آمریکا علیه هیروشیما و ناگازاکی گفت که این تراژدی‌ها هرگز نباید تکرار شوند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نخست وزیر ژاپن در آستانه فرا رسیدن هفتاد و پنجمین  سالگرد بمباران‌های اتمی «هیروشیما» و «ناگازاکی» گفت که این «تراژدی‌ها» نباید تکرار شوند.

به نوشته خبرگزاری «کیودو» «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه در نشستی با حضور مقامات دولتی و اعضای حزب حاکم  این کشور در پیام تسلیتی اظهار داشت: «در هفتاد و پنجمین سالگرد بمباران‌های اتمی [هیروشیما و ناگازاکی] عمیق‌ترین تسلیت خودم را تقدیم روح کسانی می‌کنم که قربانی این بمباران‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

آبه شینزو در ادامه گفت که هرگز امکان تکرار فاجعه هیرشیما و ناکازاکی را نخواهد داد. نخست وزیر ژاپن تعهد کشورش را  بر سه اصل عدم تولید، نگهداری و امکان  ورود سلاح های اتمی و ایفای نقش بین کشورهای اتمی و غیر اتمی تکرار کرد.

آبه که در نشستی با حضور اعضای دولت و حزب حاکم ژاپن حضور داشت گفت: «تراژدی‌های هیروشیما و ناگازاکی نباید هرگز تکرار شوند.»

آبه شینزو قرار است روز پنجشنبه در مراسمی که به همین مناسبت تدارک دیده شده شرکت کند. شهردار ناگازاکی نیز گفته که انتظار میرود نمایندگان 74 کشور  در این مراسم شرکت کنند.

روز 6 اوت سال 1945، یک جنگنده «بی – 29 » ارتش ایالات متحده اولین بمب اتمی تاریخ بشر را بر سر مردم شهر هیروشیمای ژاپن فروافکند. انفجار قارچی حاصل از این بمب 90 درصد از این شهر را در یک لحظه نابود کرد و 80 هزار نفر را به کام مرگ فرستاد؛ ده‌ها هزار نفر دیگر نیز در ماه‌ها و سال‌های بعد در اثر تشعشعات رادیواکتیو حاصل از این انفجار وحشتناک جان خود را از دست دادند.

3 روز بعد، یک هواپیمای بی – 29 دیگر آمریکایی یک بمب هسته‌ای دیگر را این بار بر شهر ناگازاکی فروانداخت و 40 هزار نفر را به قتل رساند. در اثر این دو انفجار هسته‌ای «امپراطور هیروهیتو» تسلیم بدون قید و شرط کشورش را در جنگ دوم جهانی اعلام کرد و به این ترتیب، این جنگ خانمان‌سوز به پایان رسید. وی این مساله را در تاریخ 15 اوت و در یک نطق رادیویی، ضمن اشاره به قدرت ویرانگر بمب اتمی ابراز داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بمباران اتمی هیروشیما ناگازاکی آمریکا آبه شینزو هیروشیما و ناگازاکی بمباران های اتمی نخست وزیر ژاپن بمباران ها تکرار شوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وان کتینگ اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد


به گزارش تابناک به نقل از "ان تی وی"، ولز بریتانیا، برای اولین بار یک نخست وزیر سیاهپوست دارد.

وان گتینگ، پس از پیروزی در انتخابات در این منطقه گفت که او "افتخار تبدیل شدن به اولین رهبر سیاهپوست یک کشور اروپایی را دارد." انتظار می رود که این مرد 50 ساله روز چهارشنبه به عنوان نخست وزیر ولز سوگند یاد کند. رهبر قبلی این منطقه ، مارک دریکفورد، در ماه دسامبر استعفای خود را اعلام کرد.

گتینگ پس از پیروزی در انتخابات به اعضای حزب کارگر خود در کاردیف، پایتخت ولز گفت: امروز ما فصل جدیدی را در تاریخ کشورمان آغاز می کنیم. تاریخی که ما با هم می نویسیم.

"کیر استارمر"، رهبر حزب کارگر در بریتانیا، نیز اهمیت تاریخی زیادی به مراسم تحلیف آتی گتینگ داد. وی در این باره گفت: انتصاب وی به عنوان وزیر اول ولز و اولین رهبر سیاه پوست در بریتانیا، لحظه ای تاریخی خواهد بود که گواه پیشرفت و ارزش های ولز مدرن است.

گتینگ در زامبیا، آفریقای جنوبی، از پدری سفیدپوست اهل ولز و مادری زامبیایی متولد شد. پس از ادای سوگند وی به این ترتیب سه نفر از چهار رهبر بخش‌های بریتانیایی انگلیس سیاستمداران غیرسفید پوست خواهند بود: همزا یوسف، نخست وزیر اسکاتلند، پسر مهاجران پاکستانی است. ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس هم اصالتاً هندی است. در ایرلند شمالی، میشل اونیل نخست وزیر، که از ابتدای فوریه بر سر کار آمده است هم با تبدیل شدن به اولین ملی گرای ایرلندی که این مقام را بر عهده دارد، تاریخ ساز شد.

حزب کارگر انگلیس برای بیش از 100 سال است که در راس ولز که بیش از 3.1 میلیون نفر جمعیت دارد قرار دارد. این حزب با سیاست های لیبرال خود اغلب در مقابل دولت مرکزی محافظه کار لندن قرار می گیرد. این دولت منطقه ای دارای اختیارات گسترده ای است، به عنوان مثال در سیاست زیست محیطی و آموزشی و تا حدی در مالیات.

وان گتینگ»، نخست‌وزیر آتی ولز اعلام کرد: پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس حزب کارگر در ولز که 25 سال است در کاردیف قدرت را در دست دارد، «مفتخر» است که اولین رهبر سیاه‌پوست در اروپا شود.

گتینگ وزیر اقتصاد کنونی و وکیل سابق 50 ساله، روز چهارشنبه جانشین «ارک دریکفورد» (69 ساله) نخست‌وزیر کنونی ولز خواهد شد که در ماه دسامبر پس از پنج سال نخست‌وزیری استعفای خود را اعلام کرد.

وان گتینگ به عنوان رهبر جدید حزب کارگر در ولز در جریان رای‌گیری درون حزبی انتخاب شد که در آن 51.7 درصد آرا را در برابر جرمی مایلز وزیر آموزش به دست آورد.

دیگر خبرها

  • مذاکرات عراق باآژانس بین‌المللی اتمی برای ساخت راکتورهسته‌ای
  • درخواست گوترش از آمریکا و روسیه برای احیای پیمان استارت جدید
  • ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد
  • دیدار رئیس موساد با نخست‌وزیر قطر درباره آتش‌بس در غزه
  • حمله تند نانسی پلوسی به نتانیاهو
  • حمله تند نتانیاهو به بایدن
  • رایزنی روسیه و آفریقای مرکزی درباره همکاری نظامی
  • کتینگ اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد
  • وان کتینگ اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد
  • ترودو: هر روز به کناره‌گیری از نخست وزیری فکر می کنم