Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفته که این کشور نمی‌تواند تهدیدات موشکی آمریکا را نادیده بگیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که استقرار موشکهای سطح به سطح کوتاه و میان برد آمریکا در نقاط مختلف جهان، اقدامی تحریک کننده است.

به نوشته خبرگزاری روسی «تاس» وزارت خارجه روسیه  طی بیانیه ای به مناسبت خروج آمریکا از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» اعلام کرد: «واضح است که استقرار موشکهای سطح به سطح  برد کوتاه و متوسط ​​ آمریکا در جهان به طور جدی به امنیت منطقه و جهان لطمه میزند و مرحله خطرناک جدیدی از رقابت تسلیحاتی را بر می انگیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه نمیتواند ظهور تهدیدهای موشکی بیشتر علیه سرزمین خود که از اهمیت راهبردی برای این کشور برخوردار است را نادیده بگیرد.»

وزارت خارجه روسیه افزود: «تنها گام موجه و معقول و منطقی که در پیش رو داریم این است که با هم به دنبال دستیابی به توافق قابل قبول از طریق سیاسی و دیپلماتیک باشیم. روسیه برای بازگرداندن اعتماد و تقویت امنیت بین المللی و ثبات راهبردی آماده است. ما امیدواریم که از طرف ایالات متحده نیز علاقه و احساس مسئولیت مشابهی  وجود داشته باشد.»

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه  بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش نیز در پیامی در توئیتر به خروج دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از پیمان‌های دوجانبه و بین‌المللی اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری در پاسخ به ادعای آمریکایی‌ها درباره عدم پایبندی روسیه به توافق‌های کنترل تسلیحاتی نوشت: «در مورد اختلافات درباره اجرای توافقنامه‌های کنترل تسلیحات،‌ ما آماده حل آنها از طریق مذاکره هستیم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت خارجه روسیه تهدید موشکی آمریکا وزارت خارجه روسیه میان برد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این رسانه نوشت وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که این کشور مخالف عضویت فلسطین در سازمان ملل بوده و در صورت لزوم آن را وتو خواهد کرد.

روز گذشته نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشورها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • آمریکا باز هم به اوکراین سامانه موشکی پاتریوت می دهد
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل