Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@03:28:26 GMT

هشدار روسیه نسبت به تهدیدات موشکی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۳۵۹۴

هشدار روسیه نسبت به تهدیدات موشکی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه نسبت به تهدیدات موشکی آمریکا هشدار داد.

بر این اساس، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: استقرار موشک‌های سطح به سطح برد کوتاه و متوسط آمریکا امنیت جهانی را به مخاطره می‌اندازد و باعث شروع مرحله دیگر از مسابقه تسلیحاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نمی‌توانیم وجود تهدیدات موشکی علیه سرزمینمان را نادیده بگیریم.

این بیانیه که به مناسبت خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد صادر شده است، می‌افزاید: تنها راهکار منطقی این است که همگی به دنبال دستیابی به توافقی قابل قبول از راه سیاسی و دیپلماتیک باشیم. ما آماده بازگرداندن امنیت بین المللی و ثبات راهبردی به جهان هستیم. امیدواریم طرف آمریکایی نیز در این زمینه از خود احساس مسئولیت نشان دهد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، برجسته‌ترین توافق هسته‌ای امضا شده در دوران جنگ سرد، در دوم اوت و پس از طرح ادعا‌های واهی از سوی واشنگتن علیه مسکو به پایان رسید. پیش از این، آمریکا رسما خروج یکجانبه از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد موسوم به پیمان «آی ان اف» را تایید کرده بود. این کشور در تاریخ ۲ اوت[جمعه ۱۱ مرداد] رسما از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد خارج شد. پس از این تصمیم، مسکو نیز پایان اجرای این پیمان را اعلام کرد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی در دوران جنگ سرد بود. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد هر دو کشور را ملزم به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمین به زمین با بُرد حدود ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل می‌کرد. مسکو و واشنگتن بار‌ها یکدیگر را به نقض این پیمان موشکی متهم کرده بودند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه روسیه تهدیدات موشکی آمریکا پیمان منع موشک های هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد

به گزارش خبرآنلاین، یک رسانه آمریکایی در گزارشی با اشاره به رزمایش دریایی اخیر ایران-چین و روسیه در دریای عمان، آن را در بر دارنده پیامی به غرب توصیف کرد.

بخش انگلیسی شبکه صدای آمریکا در این باره نوشت: وزارت دفاع روسیه می‌گوید رزمایش دریایی «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴» با مشارکت نیروی دریای و هوایی با هدف اصلی ارتقای امنیت فعالیت‌های اقتصادی دریایی انجام گرفت.

تحلیلگران می‌گویند، ممکن است که این رزمایش‌ در طی جنگ فعلی رژیم صهیونیستی-حماس برنامه‌ریزی شده باشد اما پیامد و پیام آن برای بازیگران منطقه‌ی و غرب از اهمیت چشمگیری برخوردار است.

به نقل از ایسنا بیش از ۲۰ کشتی، قایق‌های تندرو، ناوهای پشتیبان و بالگردهای نیروی دریایی در این رزمایش شرکت کردند.

«وندل مینیک» یک کارشناس تسلیحات به شبکه صدای آمریکا گفت که این «یک برگ برنده است. به موشک‌های ضدکشتی روی کشتی‌ها نگاه کنید. نیروی دریایی آمریکا با این نوع موشک‌ها واقعا مشکل دارد.»

ناو رزمی شهید سلیمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مجهز به موشک‌های ضدکشتی کوتاه برد و دور برد است. این اولین ناو جنگی ایرانی مجهز به سامانه‌های موشک‌انداز عمودی پیشرفته برای شلیک موشک‌های زمین‌به‌زمین و زمین به هوا است.

در بخش دیگری از این گزارش مطرح شد «میر جاودان‌فر» استاد امنیت ایران در دانشگاه رایشمن در هرتزلیا در اراضی اشغالی گفت: چینی‌ها و روس‌ها از این تجربه به عنوان ابزاری برای نشان دادن حضور خود و فشار به غرب استفاده می‌کنند. چینی‌ها می‌گویند این رزمایش‌ها عادی هستند و ارتباطی به رخدادهای خاورمیانه ندارد.

او افزود: با این وجود، این واقعیت که این رزمایش‌ به رغم حضور بی‌سابقه نیروی دریایی آمریکا و غرب در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، نشان می‌دهد که رقابت میان جبهه چین-روسیه-ایران در قبال جبهه غرب در حال شدت گرفتن است و آب‌های خاورمیانه نقش مهمی در این رقابت دارد.

جاودان‌فر معتقد است که «این رزمایش‌ها در راهبرد عمده‌تر به رهبری چین، روسیه و ایران نقش دارند.»

صدای آمریکا همچنین اشاره می‌کند که این رزمایش، تنها یک هفته پس از رزمایش «پاسخ نوردیک» ناتو انجام شد که پس از اتمام جنگ سرد در سال ۱۹۹۱، پرهزینه‌ترین رزمایش ناتو محسوب می‌شود. این رزمایش با مشارکت نظامی اعضای جدید ناتو، یعنی سوئد و فنلاند برگزار می‌شود.»

«سوفی کوبزانتسف» یک تحلیلگر مسائل روسیه و عضو اندیشکده «میسگَو» در اراضی اشغالی نیز می‌گوید، «روسیه از ابتدای جنگ اوکراین به دنبال ایجاد یک نظم جهانی جدید بود که بتواند در آن نقشی به عنوان یک ابرقدرت جهانی داشته باشد. بخشی از این مفهوم نظم نوین جهانی، ایجاد یک موازنه نظامی در قبال غرب است. این رزمایش در ایجاد این تصویر و انتقال این پیام به غرب که یک ائتلاف نظامی با راهبردی خلاف راهبرد شما وجود دارد، به ایران، روسیه و چین کمک کرد.

این رسانه آمریکایی همچنین محل انجام شدن این رزمایش را نیز حائز اهمیت دانسته و نوشت که ۲۰ درصد از نفت در تجارت جهانی از تنگه هرمز عبور می‌کند دریای خلیج فارس و عمان را مرتبط می‌سازد.

رزمایش «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴» چهارمین رزمایش نظامی چین، روسیه و ایران از سال ۲۰۱۹ است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885120

دیگر خبرها

  • آمریکا چقدر به اورانیوم روسیه وابسته است؟
  • درخواست گوترش از آمریکا و روسیه برای احیای پیمان استارت جدید
  • آمریکا: در مباحث کنترل تسلیحاتی با روسیه و چین شرکت می‌کنیم
  • بلینکن: برای دفاع از متحدان خود از جنگ‌افزار هسته‌ای هم استفاه می‌کنیم
  • واکنش مسکو به ادعای آمریکا در مورد انتخابات روسیه
  • ارمنستان و آزمایش خطوط قرمز روسیه
  • رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • زیدآبادی تحلیل کرد؛ چرا ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای نرفته است؟
  • آیا روسیه به دنبال پس گرفتن آلاسکا از آمریکاست؟
  • ادعای انتقال موشک بالستیک از تهران به مسکو