Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@17:51:45 GMT

تامین آب پایدار برای زنجان با تکمیل طرح‌های سدسازی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۳۷۱۱

تامین آب پایدار برای زنجان با تکمیل طرح‌های سدسازی

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: تامین آب با ثبات و پایدار برای استان از طریق تکمیل طرح‌های سدسازی میسر می‌شود.

اسماعیل افشاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌ها در زنجان از مهرماه سال گذشته تاکنون ذخایر سدهای استان افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان حجم آب پشت سد تهم را 60 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: با توجه به برداشت از این سد، حجم این سد نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش 10 میلیون مترمکعبی آب سد گلابر خبر داد و افزود: این سد در حال حاضر 78 میلیون مترمکعب آب دارد.

افشاری با اشاره به ثبات 14 میلیون مترمکعبی آب سد کینه ورس گفت: سد تالوار نیز 120 میلیون مترمکعب آب در پشت مخزن خود دارد که نسبت به سال گذشته حدود 10 میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان افزود: براساس درصد، سد تهم 37 درصد کاهش، سد گلابر 15 درصد افزایش و سد کینه‌ورس 15 درصد کاهش و سد تالوار 22 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به لزوم مصرف درست آب از سوی افراد مختلف به ویژه کشاورزان بیان کرد: در صورت عدم رعایت این نکات به زودی در استان با بحران کم آبی مواجه خواهیم بود.

افشاری با اشاره به اینکه رویکرد شرکت آب منطقه‌ای تامین آب باثبات و پایدار برای استان از طریق تکمیل طرح‌های سدسازی است، افزود: با تکمیل سدهای استان تا حدی می‌توان از هدر رفت آبهای ورودی به استان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/73009

منبع: فارس

کلیدواژه: آب پشت سد زنجان شرکت آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی

به گزارش قدس آنلاین، حشمت‌الله عباسی با بیان اینکه ۱۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار در استان موجود است، افزود: ۳۵ روستا در ادامه خشکسالی‌های اخیر در فصل گذشته در استان با تانکر آبرسانی شدند.

وی بیان کرد: شرکت آبفای استان مرکزی با تمام ظرفیت نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات برای تامین آب آشامیدنی پایدار در خدمت هم استانی‌ها است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و به منظور تامین آب آشامیدنی پایدار در سطح استان، برنامه‌های کوتاه مدت و طرح‌های بلندمدتی برای رفع مشکل کم آبی در استان تدوین و در حال اجرا است.

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود.

این استان در بخش شهری ۳۳۷ هزار و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • ۲۷۱ هکتارزمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شد