Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@12:47:23 GMT

آمریکا هزار نیروی نظامی دیگر به لهستان اعزام می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۳۸۶۶

آمریکا هزار نیروی نظامی دیگر به لهستان اعزام می‌کند

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن و ورشو توافق کردند تا هزار نظامی آمریکا به منظور «تقویت مهار روسیه و توانمندی ناتو» به لهستان اعزام شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا و لهستان بر سر گسترش همکاری دفاعی دوجانبه توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه اسپر آمده که طبق این توافق به دست آمده، هزار نظامی دیگر آمریکا به جمع نظامیان دیگر این کشور در لهستان افزوده می شود.

وی تاکید کرد که در حال حاضر 4500 نظامی آمریکایی در لهستان مستقر هستند که قرار است 1000 نظامی دیگر آمریکایی هم در راستای «تقویت مهار روسیه و قدرت تانو» به ورشو اعزام شوند.

از سوی دیگر، نایب رئیس کمیته امور دفاعی مجلس دوما روز دوشنبه گفته که هدف از افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در لهستان، سیاسی است، اما این تصمیم روسیه را وادار خواهد کرد تا توان خود در این جهت را افزایش دهد.

انتهای پیام

 

 

R1283/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ناتو اخبار "روسیه" اخبار "آمریکا" بیشتر بخوانید... مسابقه خطرناک کشورهای اروپای شرقی برای استقرار نظامیان آمریکایی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مسابقه خطرناک کشورهای اروپای شرقی برای استقرار نظامیان آمریکایی واژه های کاربردی مرتبط ناتو اخبار "روسیه" اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ پیروزی روسیه در مسابقه با آمریکا بر سر تولید سریع‌تر واکسن کرونا ۲ اعلام تاریخ تولید واکسن کرونای ساخت موسسه "وکتور" روسیه ۳ شرط آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه/امید به توافق تسلیحاتی با مسکو و پکن ۴ عطوان برررسی کرد: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان ۵ عمران خان : میانجی‌گری پاکستان میان ایران و عربستان پیشرفت کُندی داشته است ۶ ظریف: اشتباهات محاسباتی ابرقدرتها تبعات فاجعه‌بار بدنبال داشته است ۷ حمله مهاجمان برای آزادی زندانیان داعشی پس از ۱۸ ساعت درگیری پایان یافت ۸ تثبیت وضعیت شیوع کرونا در روسیه و ایمنی واکسن‌های روسی مهمترین اخبار بین الملل گزارش| سقوط آزاد اقتصاد آمریکا و آدرس غلط ترامپ؛ آیا انتخابات مسئله اصلی است؟ حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه و حومه دمشق دفع شد «شربل وهبة» وزیر امور خارجه لبنان شد+ بیوگرافی جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی هرگز قادر به پیروزی در برابر مقاومت نخواهد بود مهمترین اخبار تسنیم ظریف: اشتباهات محاسباتی ابرقدرتها تبعات فاجعه‌بار بدنبال داشته است حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه و حومه دمشق دفع شد بستری ۶۶۲ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در پایتخت/ پیش‌‌بینی کاهش شیب بیماری در ۱۰ روز آینده وزیر بهداشت: کنکور در موعد مقرر برگزار می‌شود گزارش تسنیم|هزینه طناب‌کشی‌های سیاسی از جیب ملت/ ماجرای ملک جماران ریاست‌جمهوری به کجا رسید؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اخبار روسیه اخبار آمریکا ناتو اخبار روسیه اخبار آمریکا بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود

 روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفری برنامه ریزی شده هفته آینده ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به گزارش مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشاور ترامپ: فشار تجاری بر چین ادامه می یابد تاکید آمریکا و چین بر همکاری درباره کره‌شمالی

دیگر خبرها

  • دستگیری یک تبعه لهستانی به اتهام جاسوسی برای روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد