Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نشریه هیل نوشت کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا بامداد سه شنبه اعلام کرد، تحقیقاتی در مورد اقدامات سرکوبگرانه وزارت امنیت داخلی آمریکا علیه اعتراضات مردمی در پورتلند صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، در تحقیقات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان قرار است اقدامات وزارت امنیت داخلی آمریکا در مورد سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستانه در پورتلند و دیگر شهرهای ایالت متحده مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

"آدام شیف" رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان در نامه‌ای اعلام کرد: خواهان کسب اطلاعات از فعالیت‌های اطلاعاتی وزارت امنیت داخلی آمریکا در مورد نظارت بر اعتراضات و خبرنگاران است. 

به گفته شیف، اقدامات وزارت امنیت داخلی آمریکا در سرکوب اعتراضات فراتر از مأموریت‌های سنتی این وزارتخانه بوده است. 

رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان در نامه خود به "چاد ولف" سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا نوشت: گزارش‌های بدست آمده از نحوه برخورد این سازمان با معترضان و خبرنگاران بسیار نگران کننده است. 

شیف در این نامه افزود: افشاگری‌های اخیر نیاز به بررسی‌های ویژه دارند و در صورت اثبات این گزارش‌ها، وزارت امنیت داخلی باید متعهد به تکرار نشدن این نوع از اقدامات شود. 

آغاز تحقیقات در مورد عملکرد وزارت امنیت داخلی آمریکا در حالی است که «چاد ولف» سرپرست این وزارتخانه می‌گوید: نیروهای پلیس فدرال تا زمانی که فرماندار دموکرات ایالت اورگن طرحی برای رفع اعتراضات و خشونت داشته باشد، در پورتلند (بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر این ایالت) می‌ماند.  

ولف به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: مأموران اجرای قانون که بیش از ۶۰ روز گذشته در آنجا بوده‌اند، تا زمانی که اطمینان حاصل شود طرحی که توسط فرماندار و پلیس ایالتی اورگن به کار گرفته شده، موثر خواهد بود در پورتلند می‌مانند.  

اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا با قتل جورج فلوید آغاز شد؛ و هم اکنون بعد از دو ماه به شهرهای مختلف آمریکا از جمله پورتلند رسیده است.

برچسب‌ها مجلس نمایندگان آمریکا  جامعه سیاه پوستان آمریکا ایالات متحده آمریکا وزارت امنیت داخلی آمریکا پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس نمایندگان آمریکا جامعه سیاه پوستان آمریکا ایالات متحده آمریکا وزارت امنیت داخلی آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا جامعه سیاه پوستان آمریکا ایالات متحده آمریکا وزارت امنیت داخلی آمریکا کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان وزارت امنیت داخلی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس گزارش تفحص از وزارت جهادکشاورزی را به قوه قضاییه ارجاع کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس، با ۱۶۷ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۱۹۳ رای ماخوذه، گزارش مذکور را به قوه قضاییه ارجاع دادند.

علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی در جریان قرائت این گزارش در صحن علنی گفت: سازمان حفظ نباتات به طور مستقیم و غیرمستقیم با ایمنی غذایی و سلامت مردم و ایجاد بیماری‌های مردم اعم از جهش ژنتیکی، نقص جنین و مشکلات تنفسی ارتباط داشته و عوارض سموم شیمیایی و به تبع آن عوارض زیست محیطی و جانوری از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون حفظ نباتات گفت: قطعاً بدون این تغییرات و تحول اساسی استمرار وضعیت گذشته و فعلی بر وخامت بیشتر به ویژه در افزایش امراض انسانی و به تبع آن افزایش هزینه‌های درمانی جامعه قطعی خواهد بود.

نمایندگان مجلس در جلسه ۴ مرداد ۱۴۰۱ صحن مجلس با انجام تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفظ نباتات موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • مجلس گزارش تفحص از وزارت جهادکشاورزی را به قوه قضاییه ارجاع کرد
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌ تاک در آمریکا