Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@01:39:19 GMT

ترکیه به جانبداری بحرین از امارات واکنش نشان داد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۳۹۷۹

ترکیه به جانبداری بحرین از امارات واکنش نشان داد

وزارت دفاع ترکیه به حمایت وزارت‌خارجه بحرین از امارات متحده عربی در تنش‌های میان آنکارا و ابوظبی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه، شامگاه روز دوشنبه، به بیانیه وزارت‌خارجه بحرین در حمایت از امارات واکنش نشان داد.

وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره با کوچک خواندن امارات و اشاره به اقدامات این کشور در لیبی و سوریه تهدید کرد که آنکارا در زمان و مکان مناسب امارات را به سزای اعمالش خواهد رساند؛ در مقابل، وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات به آن واکنش نشان داد و گفت:‌ «اظهارات تحریک‌آمیز وزیر دفاع ترکیه به منزله تنزل سطح دیپلماسی» این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت‌خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای از امارات حمایت کرد و  اظهارات وزیر دفاع ترکیه را تحریک‌آمیز و بر خلاف عرف دیپلماتیک برشمرد.

طبق گزارش پایگاه خبری روزنامه «دیلی صباح»، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه شب دوشنبه خود بیانیه وزارت‌خارجه بحرین درباره اقدامات «بی‌ثبات‌کننده» امارات در لیبی، سوریه و برخی کشورهای آفریقایی را  خلاف منشور سازمان ملل متحد، قوانین و پروتکل‌های بین‌المللی قلمداد کرد و گفت اینکه بحرین این اقدامات را سازنده می‌خواند تأسف‌بار و بی‌‌فایده است.

در ادامه این بیانیه دولت امارات و کشورهای حامی آن به «تعقل» و «رفتار برآمده از دوراندیشی» فراخوانده شده‌اند.

در این بیانیه همچنین با اشاره به آنچه «روابط پانصد ساله ترکیه و لیبی» خوانده شده تأکید شده که آنکارا طبق اصل «لیبی برای مردم لیبی» به حمایت خود از این کشور ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت دفاع ترکیه بحرین جانبداری حمایت واکنش امارات حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه وزارت خارجه بحرین واکنش نشان دفاع ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عملیات موفق سپاه پاسداران در تنبیه صهیونیست‌ها، مقامات امریکایی در مورد اقدامات دیپلماتیک سخن گفتند و واکنش وزارت خارجه چیست، اظهار داشت: قضاوت در این‌باره زودهنگام است. جمهوری اسلامی ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است و اقدام ایران در حمله به برخی مقرهای نظامی در سرزمین‌های اشغالی حق مشروع ایران در چارچوب دفاع ذیل منشور ۵۱ سازمان ملل است. ایران و دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح کشورمان در رخداد اخیر و در واکنش مشروع به تجاوزات رژیم صهیونیستی کاملاً حرفه‌ای عمل کردند و هشدارهای لازم را قبل از اقدام به روش‌های دیپلماتیک داده بودیم.

در حال تکمیل…

کد خبر 6078667 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • نتانیاهو تلاش دارد برای بقا در قدرت منطقه را به جنگ بکشاند
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • واکنش جهان به عملیات موشکی و پهپادی وعده صادق
  • وزیر خارجه انگلیس بر سر حمله ایران قفل کرد!
  • پاسخ قریشی در مواجهه با جانبداری مجری بی‌بی‌سی از اسرائیل!
  • وزیر دفاع آمریکا: آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست
  • چرا جلسه شورای امنیت بدون صدور بیانیه یا قطعنامه‌ پایان یافت؟ | پاسخ مهم سخنگوی وزارت امور خارجه
  • ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است
  • کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس دعوت شد
  • آستین: آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست