Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@14:11:50 GMT

چرا فیلتر شدن "تیک‌تاک" در آمریکا مهم است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۴۰۳۴

چرا فیلتر شدن 'تیک‌تاک' در آمریکا مهم است؟

در سال 2020 پردانلودترین اپلیکیشن در تمام جهان TikTok بوده است. این اپلیکیشن برای ساختن کلیپ‌های داب اسمش و رقص استفاده می‌شود که توانسته است بیشتر از فیسبوک، بیشتر از واتس اپ، بیشتر از اینستاگرام، و بیشتر از هر اپلیکیشن دیگر در جهان مشتری داشته باشد. ولی نکته مهم چیست؟ نکته مهم این است که بر خلاف دیگر اپلیکیشن های غول در جهان، TikTok یک اپلیکیشن آمریکایی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر، برای اولین بار در تاریخ، صدر جدول غول های اینترنت دست یک شرکت آمریکایی نیست، بلکه به دست یک شرکت چینی رسیده است.

راه حل آمریکا در این رقابت چه بوده است؟ فیلتر کردن تیک تاک! در گذشته، هر گاه یک کشور دسترسی به یک اپلیکیشن را قطع و فیلتر کرده است، آمریکا با محکوم کردن این حرکت علیه آن کشور بیانیه داده است. فیلتر کردن فیسبوک، توییتر، تلگرام و امثالهم در ایران و چین و روسیه همیشه اهرم فشار بوده است. اینکه شما مجبورید با استفاده از فیلتر شکن و وی پی ان این متن را در تلگرام مطالعه کنید که در ایران فیلتر است، از نظر آمریکا سندی است بر دیکتاتور بودن دولت ایران.

ولی حالا که TikTok گوی سبقت را از آمریکایی ها ربوده است و حدود 100 میلیون کاربر آمریکایی از آن استفاده می کنند، قضیه فرق کرده است. در گذشته آمریکا با فشار آوردن به تیک تاک آن را مجبور کرده که همه سِرورهایش را از کشور چین خارج کند. آنها را مجاب کرده که مدیران چینی خودشان را عوض کنند و مدیران آمریکایی انتصاب کنند. آنها را مجبور کرده که رابطه خود را با دولت چین به حداقل برسانند. و حتی با وجود انجام همه این کارها توسط تیک تاک، آمریکا باز هم نتوانست آن را تحمل کند!

امروز رئیس جمهور ایالات متحده جلوی دوربین ها ایستاد و گفت که دستور فیلتر کردن این اپلیکیشن را در آمریکا داده است. به چه جرم؟ به جرم اینکه مبادا کاربران آمریکایی به صورت گسترده از یک اپلیکیشن چینی استفاده کنند. عجب طنز تلخی. فیلتر و سانسور وقتی به دست مخالفان آمریکا باشد محکوم است، ولی وقتی به دست خود آمریکا باشد جایز و مطلوب! بازی تا وقتی خوب است که آن ها جلو باشند، و به محض اینکه عقب بیافتند، بازی را به هم میزنند.

منبع: الف

کلیدواژه: تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده بیش از ۴۵ هزار شهروند و گردشگر از «اصفهان من» در نوروز ۱۴۰۳

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: نسخه جدید اپلیکیشن «اصفهان من» نوروز ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رسید و بیش از ۴۵ هزار نفر از گردشگران و شهروندان از این اپلیکیشن استفاده کردند.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش قابلیت‌های اپلیکیشن «اصفهان من» و میزان نصب آن توسط شهروندان اصفهانی و گردشگران اظهار کرد: افزایش بیش از ۲۰ هزار نصب نسخه اندروید این اپلیکیشن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیانگر استقبال گردشگران و شهروندان است.

وی با اشاره به استفاده بیش از ۴۵ هزار نفر شهروند و گردشگر از سامانه اصفهان من در نوروز ۱۴۰۳ افزود: نسخه جدید این اپلیکیشن نوروز سال جاری به بهره‌برداری رسید و بیش از ۴۵ هزار نفر از گردشگران و شهروندان از آن استفاده کردند.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان‌ با اشاره به قابلیت‌های نسخه جدید اصفهان من و ارتقای آن نسبت به نسخه قبلی تصریح کرد: این قابلیت‌ها شامل، تغییر و بهبود UI بهبود UX، ایجاد قسمت ویژه نوروز برای ارائه خدمات و اطلاعات به گردشگران، ایجاد قسمت اطراف من به‌صورت مکان‌مند، اصلاح و بهبود فرایند لاگین و شناسایی مخاطبان و نظرسنجی الکترونیکی از گردشگران برای خدمات باغ فدک و ناژوان است.

فردانی ادامه داد: ارتقای قابلیت‌های این اپلیکیشن (نسخه آزمایشی اصبات، نسخه آزمایشی بزن بریم)، افزایش خدمات شهروندی همچون پرداخت عوارض نوسازی، کسب بودجه‌ریزی مشارکتی، ثبت پلاک خودروها در هنگام معاینه فنی، افزایش نقاط جانمایی شده روی نقشه همچون مراکز معاینه فنی خودرو، پایانه‌های مسافربری، ایستگاه اتوبوس و تاکسی، مراکز خرید، تجمیع خدمات از جمله زمان رسیدن اتوبوس و تعرفه اتوبوس و آرامستان نیز از دیگر قابلیت‌های نسخه جدید اپلیکیشن اصفهان من است.

وی گفت: نسخه اندروید اپلیکیشن «اصفهان من» از کافه بازار و مایکت و نسخه وب آن نیز از آدرس app.isfahan.ir قابل دسترس است.

کد خبر 744862

دیگر خبرها

  • وایبر از تلگرام و واتساپ سبقت گرفت!
  • استفاده بیش از ۴۵ هزار شهروند و گردشگر از «اصفهان من» در نوروز ۱۴۰۳
  • (ویدئو) آموزش سردادن «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» به زبان فارسی به آمریکایی‌ها
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • نظامی آمریکایی:‌حمله ایران یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ معاصر بود!
  • الوپیک به مشهد رسید
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل‌آویو
  • نرخ تورم آمریکا در دوره بایدن به ۱۸.۸ درصد رسید
  • تصفیه‌خانه آب آشامیدنی به صورت آزمایشی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد
  • ۱۵ سال حبس برای دیپلمات سابق آمریکایی به اتهام جاسوسی