Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ادوار خانه احزاب گفت: گردش نخبگان در رده‌های مختلفِ سیاسی به شیوه مناسب و مسالمت‌آمیز صورت نمی‌گیرد و اکثراً با قهر، دلخوری و ناراحتی و برخی از اوقات با خشونت همراه است و گاهی برای گردش نخبگان، بازنشستگی‌های اجباری اتفاق می ‌افتد.

«حسین کمالی»، رئیس ادوار خانه احزاب و دبیرکل حزب اسلامی کار، در مورد وضعیت احزاب در کشور در دولت‌های مختلف به خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا گفت: ابتدا باید گفت فعالیت حزبی در کشور ما در هیچ مقطع زمانی به شکل مناسب و مشابه آن چیزی که در کشورهای توسعه یافته وجود دارد، پذیرفته نشده و به رسمیت شناخته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت نوع نگاه به احزاب در کشور ما، مانند نگاه ما به مسائل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی با نگرش متداول بین‌المللی متفاوت است و با استانداردهایی که در سطح بین‌الملل بیان می‌شود، فاصله دارد.

او افزود: از سوی دیگر نوع نگاهی که به انتخابات داریم نیز نسبت به کشورهای دیگر متفاوت است، نگرشی که به تشکل‌های سیاسی و حزبی وجود دارد و داریم با کشورهای دیگر متفاوت است. در حقیقت آنچه که در رابطه با فعالیت حزبی بیشتر مورد توجه واقع می‌شود این نیست که اظهارنظر احزاب را را برآیندِ اندیشه اعضاء آن تلقی کنند و اینکه احزاب حق دارند تلاش کنند تا جامعه را به پذیرش برنامه و نظریات خود متقاعد کنند و با حضور در قوه مقننه و مجریه، مقدمات اجرای برنامه‌ها و رشد و پیشرفت جامعه را فراهم کنند. اگر جامعه اندیشه را پذیرفت در جهت قانونمند کردن اندیشه مذکور و اجرایی کردن قوانین ناشی از آن گام بر دارند از این رو می‌توان امیدوار شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در مورد انتخابات و گردش نخبگان، نیز از وضع خوبی برخوردار شدیم. برای تغییر باید سختی‌های زیادی را متحمل شد کمتر مسئول و مدیری است که حاضر باشد به سادگی جای خود را به دیگری واگذار کند. گردش نخبگان در رده های مختلفِ سیاسی به شیوه مناسب و مسالمت‌آمیز صورت نمی‌گیرد و اکثراً با قهر، دلخوری و ناراحتی و برخی از اوقات با خشونت همراه است و گاهی برای گردش نخبگان، بازنشستگی‌های اجباری اتفاق می‌افتد.

کمالی عنوان کرد: اینکه کسانی که در مسند قدرت هستند بپذیرند بر اثر انتخابات مسالمت‌آمیز و بدون مداخله‌های غیرمنطقی، کار را به گروه بعدی بسپارند و اتفاق خاصی نیفتد پذیرفته شده نیست و در حقیقت اکثر قریب به اتفاق اشخاص، سعی می‌کنند قدرت و منصبی را که به دست آورده‌اند نگه دارند.

او با اشاره به فعالیت احزاب سیاسی در کشور نیز گفت: در رابطه با بحثِ احزاب سیاسی، بزرگترین کارکرد احزاب و مهمترین نقشی که افراد عضو آن می‌توانند داشته باشند این است که برنامه‌ریزی کنند و بعد از پذیرش آن توسط مردم و قانونمند شدن آن، قوه مجریه را شکل می‌دهند و در حقیقت این برنامه‌‌ها را به مرحله اجرا بگذارند. 2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانه احزاب دولت روحانی مسالمت آمیز گردش نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از فرهنگ اقوام تا تجلیل از نخبگان و فرهیختگان

سید مرتضی کاظمی دینان، مدیر شبکه رادیویی فرهنگ در خصوص عملکرد یک‌ساله این رادیو گفت‌: همه تلاش ما در این شبکه خدمت به مردم و توجه به پیگیری دغدغه‌های آن‌ها و فرهنگ‌سازی و احیای آداب و رسوم پسندیده برآمده از فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی بوده تا همچنان رادیو فرهنگ در سپهر رسانه، جریان‌سازی کند و بدرخشد.

وی ادامه داد‌: در سال ۱۴۰۲ تلاش کردیم تا با مشورت و همفکری با نخبگان و اساتید برجسته حوزه ادب و هنر و فرهنگ، برنامه‌هایی هرچه پرمحتوا‌تر و جذاب‌تر را به مخاطبان شبکه تقدیم کنیم و با تولید و پخش برنامه‌های متنوع، برپایی پویش‌ها و همراهی و همکاری با سازمان‌های فرهنگی و هنری، جشنواره‌ها و رویداد‌های ادبی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و ... تلاش کردیم بهترین اوقات را برای شنوندگان رقم بزنیم.

کاظمی دینان با اشاره به این‌که شبکه رادیویی فرهنگ در سال گذشته، با محور قرار دادن سرفصل‌های سند تحول رسانه ملی، تلاش کرد تا هرچه بیشتر به سمت هویت‌محوری و عدالت‌گستری گام بردارد، گفت‌: در این زمینه، با توجه به ماهیت تخصصی شبکه، بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر ایرانی - اسلامی، مورد توجه برنامه‌سازان شبکه قرار گرفت و سعی شد تا دستاورد‌ها و پیشرفت‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های فرهنگی و هنری هرچه بیشتر به اطلاع شنوندگان برسد.

وی افزود‌: در عین حال، از توجه به نقاط دور‌دست و پیرامون از‌جمله روستا‌ها و شهرستان‌ها نیز غفلت نکردیم و در سالی که گذشت تلاش کردیم که به مناطق (شهرستان‌ها و روستاهایی) که کمتر مورد توجه هستند پرداخته و ظرفیت‌های آن نقاط را معرفی کنیم. همچنین با انتقال دغدغه‌ها و درخواست‌های مردم به مسئولان، پل ارتباطی مناسبی باشیم و دراین مسیر با مراکز استان‌ها نیز هم‌افزایی کردیم. همچنین مفاخر و فرهیختگان آن نقاط معرفی شده و صدای آن‌ها از شبکه فرهنگ شنیده شد. همچنین در سالی که گذشت، از برخی اساتید برجسته حوزه فرهنگ و هنر نظیر آقایان شاهین فرهت، محمد میرکیانی، منوچهر صهبایی، کامبیز روشن‌روان، نادر مشایخی، قدمعلی سرامی، منوچهر صدوقی سها و محمد منتشری قدردانی شد.

وی ادامه داد‌: رادیو فرهنگ در سالی که گذشت با نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی فرهنگی کشور نشست‌ها و جلسات هم‌اندیشی متعددی داشت که منجر به تولید و پخش برنامه‌های متنوع فرهنگی از این شبکه رادیویی شد. همچنین با توجه به مأموریت رادیو فرهنگ در ترویج زبان معیار و پاسداشت زبان و ادبیات پارسی برنامه‌های متنوعی در این زمینه روانه آنتن شد که به صورت ویژه می‌توان به تولید فصل دوم مسابقه «حریر سخن» با حضور استاد امیر اسماعیل آذر و برنامه فرهنگستان اشاره کرد.

کاظمی دینان در بحث ساختار‌های برنامه‌سازی نیز توضیح داد‌: رادیو فرهنگ توجه ویژه‌ای به ساختار‌های نوین، کوتاه و جذاب ازجمله UGC، PSA و ... داشته همچنین توجه به امتداد پیام در فضای مجازی و گسترش دایره مخاطبان در آن حوزه نیز مورد توجه جدی بوده است که با ساز و کار‌های خلاقانه و جذاب، تحول جدی در این عرصه رخ داد. به عنوان مثال مخاطبان شبکه در پیام‌رسان «بله» به حدود چهار برابر افزایش یافت.

مدیر رادیو فرهنگ درباره برنامه‌های جدید و تنوع در جدول پخش این شبکه گفت‌: ۱۸ عنوان برنامه جدید در سال ۱۴۰۲ به جدول پخش شبکه رادیویی فرهنگ اضافه شد که پیگیری دغدغه‌های فرهنگی - اجتماعی مردم، طرح جوانی جمعیت، توجه به ظرفیت‌های گردشگری ایران عزیز، پرداخت به موسیقی اقوام و بزرگداشت مفاخر علمی، هنری و فرهنگی، مستند‌های شخصیت، گزارشی و روایت‌محور با موضوع معرفی بزرگان، اهتمام به فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی الگو‌های مناسب فرهنگی اعتقادی معاصر، معرفی روستا‌ها و آبادی‌ها و توجه به اهمیت پایگاه اعتقادی، سیاسی، اجتماعی مسجد، همچنین اهمیت کتاب و کتابخوانی، توجه به معماری ایرانی - اسلامی و ترویج فرهنگ ساده‌زیستی از مهم‌ترین محور‌های موضوعی این برنامه‌ها بود که در قالب جنگ، مجله، مسابقه و برنامه گفتگو‌محور تولید شدند.

دیگر خبرها

  • از فرهنگ اقوام تا تجلیل از نخبگان و فرهیختگان
  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است
  • کنعانی: حکم دادگاه فدرال آرژانتین درمورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است
  • کنعانی حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • مردمی سازی کارها در همه عرصه ها توفیق آمیز است
  • آغاز دوره اخلاق حرفه ای نخبگان تیم های ملی وملی پوشان رشته‌های مختلف در قشم