Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-دستفروشان شب بازار بندرعباس با گذشت چندین ماه از وعده‌های داده شده مسئولان مربوطه همچنان در سرگردانی به سر می‌برند و برای معیشت آنها فکری نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، شب بازار دستفروشان معروف به بازار طالقانی در فروردین سال جاری توسط شهرداری بندرعباس جهت ساماندهی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تعطیل و سپس تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گزارش| دستفروشان اسیر جبر کرونایی؛ فراموش‌شدگانی که به قیمت "جان" امرار معاش می‌کنندضرب و شتم برخی از دستفروشان یاسوجی توسط ماموران شهرداری / عذرخواهی عضو شورای شهرصحت‌سنجی 5000 نفر از متقاضیان دستفروشی در نرم‌افزار "سامان بازار"

حسین هاشمی تختی نماینده وقت مجلس شواری اسلامی همان ایام طی گفتگویی با مردم بندرعباس خبر‌ از قطعی شدن جابه جایی بازار دستفروشان طی جلسه‌ای با مسؤلین مربوطه را اعلام و برخی مشکلات پیش روی آن را بیان کرد.

حسین هاشمی تختی افزود: اگر قرار باشد دستفروشان محدوده طالقانی را به بازارچه دستفروشی 22 بهمن انتقال دهند، باید متوجه باشند که آن مکان از زیرساخت‌ها و فضای مناسب برای فعالیت افراد جدید برخوردار نیست و از طرفی در بعد جذب مشتری کشش و ظرفیت لازم را ندارد.

پس ازصحبت‌های هاشمی تختی صبح روز 21 فروردین شب بازار توسط شهرداری تخریب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان 22 فروردین ماه طی گفتگویی با خبرگزاری‌ها علت تخریب شب بازار بندرعباس را مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستورالعمل وزارت کشور در خصوص ساماندهی مشاغل موقت به استان‌ها ارسال شده است بیان کرد. 

رضا مدرس در این گفتگو، شهردار و فرماندار بندرعباس را مأمور اجرای این مصوبه دانست و خبر از انتقال دستفروشان به بازارچه 22 بهمن را در آینده نزدیک داد. 

در این رابطه نماینده دستفروشان شب بازار طی گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم گفت: با گذشت 5 ماه از وعده‌های مسئولین جهت جانمایی مکان جدیدجهت ساماندهی دستفروشان هنوز اقدام مؤثری صورت نگرفته است. 

فاطمه مومنی افزود: مسئولان مربوطه مکان ساماندهی 400 دستفروش بازار شب را بازارچه 22 بهمن اعلام کردند اما بازارچه موردنظر فاقد زیرساخت‌های لازم جهت ساماندهی تمام دستفروشان است و تنها 200 نفر می‌توانند در این بازارچه مستقر شوند که البته به گفته خود کسبه و شواهد موجود این بازار از رونق کافی مانند بازار قبلی برخوردار نیست.

وی تصریح کرد: مسئولان مربوطه قبل از تخریب اطلاعات از نبود زیر ساخت‌های لازم در بازارچه 22 بهمن را داشتند اما وعده حفظ کرامت زنان دستفروش و حفظ معیشت آنان را داده بودند که با گذشت زمان هیچ کدام از آنان محقق نشده است.

نماینده دستفروشان گفت: مشکلات معیشتی دستفروشان برای مسئولان اهمیت لازم را ندارد و اعتراضات دستفروشان هم مبنی بر عدم جابه جایی و سپس ساماندهی در مکان جدید فایده‌ای نداشته است و تنها باعث پاس کاری ما بین مسئولان مختلف بوده است.

مومنی گفت: بیشتر فروشندگان زنان سرپرست خانوار یا بد سرپرست هستند و از اقشار ضعیف جامعه محسوب می‌شوند و تنها منبع درآمد آنان دستفروشی بوده است که با گذشت 5 ماه از تخریب بازار درآمد آنان به صفر رسیده است و در نان شب خود مانده‌اند. 

وی افزود: با توجه به کمک‌های بنیاد مستضعفان به دستفروشان شهرهای مختلف هیچ کمکی از سمت بنیاد و استانداری به ما نشده است.

مومنی خاطر نشان کرد: دستفروشان این روزها کنار خیابان به دور از دسترسی مستقیم مردم در نقطه‌ای دور افتاده با رعایت اقدامات بهداشتی به فروش محصولات خود مشغول هستند.

مومنی در پایان از تمامی مسئولان مربوطه خواست وضعیت این قشر آسیب پذیر را به صورت جدی پیگیری و حل کنند.

انتهای پیام/864/ش

R7555/P/S6,58/CT7 بیشتر بخوانید... نامه نژادبهرام به مدیران شهرداری برای بررسی افزایش دستفروشان مترو از گوشه و کنار خراسان جنوبی| از ممنوعیت فعالیت دستفروشان در بیرجند تا صادرات ۲ میلیون دلاری محصولات کشاورزی حکایت دستفروشی که تولیدکننده هلیکوپتر رادیوکنترل شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نامه نژادبهرام به مدیران شهرداری برای بررسی افزایش دستفروشان مترو از گوشه و کنار خراسان جنوبی| از ممنوعیت فعالیت دستفروشان در بیرجند تا صادرات ۲ میلیون دلاری محصولات کشاورزی حکایت دستفروشی که تولیدکننده هلیکوپتر رادیوکنترل شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ ۲ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۳ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ۴ آیت الله علوی‌گرگانی: عزاداری اباعبدالله(ع) ‌نباید فراموش شود / مردم مجالس ‌عزا را سنتی و با رعایت ‌بهداشت برگزار کنند ۵ نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تأمین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم/ با کمبود وسایل حفاظتی مواجهیم ۶ معاون استاندار قم: وضعیت اسماعیل‌آباد قم بغرنج است ۷ خوزستان| اجاره دادن محل ماهیگیری توسط صیادان غیرقانونی است ۸ توزیع کمک مومنانه بین ۳۲ هزار خانوار نیازمند گلستانی/ ۱۴ هزار وعده غذایی در عید غدیر توزیع می‌شود مهمترین اخبار استانها وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ادامه رسیدگی قضایی به پرونده " دختر گمشده" در جهان‌نما/ تور طبیعت‌گردی فاقد مجوز بود نظر آیت‌الله سبحانی درباره عزاداری ماه محرم / ‌عزاداری ‌سیدالشهدا (ع) با حفظ سلامت جامعه ‌باید انجام بگیرد مهمترین اخبار تسنیم ظریف: اشتباهات محاسباتی ابرقدرتها تبعات فاجعه‌بار بدنبال داشته است حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه و حومه دمشق دفع شد بستری ۶۶۲ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در پایتخت/ پیش‌‌بینی کاهش شیب بیماری در ۱۰ روز آینده وزیر بهداشت: کنکور در موعد مقرر برگزار می‌شود گزارش تسنیم|هزینه طناب‌کشی‌های سیاسی از جیب ملت/ ماجرای ملک جماران ریاست‌جمهوری به کجا رسید؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسئولان مربوطه شب بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قربانی؛ چهارراه ولیعصر تهران یکی از پرترددترین مناطق شهری تهران است که چند سالی است در قبضه دستفروشان درآمده و رفت و آمد شهروندان را با مشکل مواجه کرده است. به طوریکه یکی از پرشمارترین تماس‌های سامانه ۱۳۷ را به خود اختصاص داده است.

اگر از درب متروی چهارراه ولیعصر به سمت تئاتر شهر بروید یا اینکه قصد پیاده روی در این محدوده را در خیابان انقلاب داشته باشید، آنقدر تعداد دستفروشانی که بساطشان را در پیاده رو پهن کرده اند زیاد است که راه رفتن در این محدوده را سخت کرده است.

برآورد‌ها نشان می‌دهد حدود ۳۰۰ دستفروش در این محدوده پرتردد به صورت روزانه مشغول به کارند.

هنرمندان و مدیران وزارت ارشاد نیز برای حفظ حریم تاتر شهر، از جمله متقاضیان اصلی  ساماندهی این بخش از پایتخت هستند.

دستفروشی یک شغل غیررسمی بود اما اکنون با گرفتن مجوز این افراد می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ها هم قرار بگیرند و دولت و مجلس نیز این شرایط را فراهم کرده است. اما فعالیت آنها نیاز به ساماندهی دارد و نباید این نوع فعالیت مانعی برای فعالیت روزمره شهروندان شود.

شهرداری تهران در این دوره مدیریت شهری، با این رویکرد که باید دستفروشان شناسایی و مجوز دریافت کنند تا در یک قالب نیمه رسمی به فعالیت بپردازند، آغاز به کار کرد.

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روند صدور مجوز برای دستفروشان گفت: در مرحله اول در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌های ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است و از اواخر فروردین ماه ثبت نام از دستفروشان آغاز شده است.

از سوی دیگر ساماندهی دستفروشان نیاز به ایجاد بازارچه‌های محلی دارد که این طرح نیز مدتی است کلید خورده است.

مهمترین منطقه برای ساماندهی اما همین حوالی چهارراه حضرت ولیعصر(عج) است که بیشترین تردد و شکایات را دارد.

بیگی گفت: در راستای ساماندهی دست‌فروشان چهارراه و خیابان چهارراه حضرت ولیعصر(عج) دو محل جدید در مناطق ۶ و ۱۱ برای استقرار دست‌فروشان محدوده چهارراه و خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) تعیین شده است.

 وی در ادامه افزود: طرح ساماندهی دست‌فروشان و بساط گستران خیابان و چهارراه حضرت ولیعصر(عج) در دو ناحیه شمالی و جنوبی در مرز مناطق ۶ و با همکاری نیرو‌های شرکت شهربان، نیروی انتظامی و عوامل اجرایی مستقر در مناطق مذکورعملیاتی می‌شود. 

به گفته وی جانمایی و آماده سازی «بازارچه سرمد» در منطقه ۱۱ جهت ساماندهی دست‌فروشان خیابان و چهارراه حضرت ولیعصر(عج) پایان یافته و چیزی حدود ۱۳۰ غرفه برای دستفروشی در این بازارچه در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نشان می‌دهد که هدف شهرداری ساماندهی دستفروشان است نه جمع آوری مقطعی آنها، گفت: پس از این هم معیشت و کسب و کار دست‌فروشان رونق می‌گیرد و هم انضباط شهری در معابر این شریان مرکزی شهر تهران رعایت خواهد شد.

پیشتر علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی دستفروشان حاشیه تئاتر شهر تهران اظهار کرد: مکان جدید استقرار این دستفروشان در حال آماده سازی است و بحث ساماندهی در حال انجام است.

زاکانی تاکید کرد: بحث ساماندهی دستفروشان در چند نقطه تهران انجام شده و در حال انجام است و تئاتر شهر نیز جزو این نقاط است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند