Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد حاتمیان شامگاه دوشنبه در نشست شبکه متمرکز نخبگان استان کردستان، گفت: شیوه و روش زندگی فرزندان ما با شیوه زندگی و تربیتی ما در گذشته متفاوت است و نباید فرزندان را با شیوه تربیتی خود بزرگ کنیم چرا که برای زمانی غیر از زمان گذر جوانی و نوجوانی ما والدین آفریده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروزه دغدغه‌های پدر و مادرها و جامعه نسل پیشین این است که فرزندان در بیرون از محیط منزل کجا می‌روند و چه کار خواهند کرد، افزود: شهید بهشتی و شهید مطهری در دو مطلب نزدیک به هم از نظر محتوا می‌گویند نباید بچه‌ها را متهم کرد که بی دین شده‌اند چرا که طرز فکر جوانان امروز متفاوت است و آنها به دنبال دانشی هستند که مسائل را بر اساس خرد و عقلانیت بپذیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: آنچه که کار فرهنگی را در جامعه ما بسیار دشوار می‌کند پیوستگی میان دین و حکومت است و نسل امروز دین حکومتی را پس می‌زند و دین و ارزش‌های دینی را می‌پذیرند که بر اساس عقلانبت و خرد تبیین شود نه بر اساس دستورالعمل و بخشنامه پیگیری شود.

وی بیان کرد: اگر همچون قبل از انقلاب اسلامی دین از حکومت جدا بود می‌توانستیم کاستی‌ها و بدی‌ها و ناهنجاری‌ها را به گردن حکومت بیندازیم اما امروز که حکومت دینی است این نظام حاکم بیشتر در معرض اتهام، بررسی و ارزشیابی است.

حجت الاسلام حاتمیان بیان کرد: بسیاری از مواقع نظام حاکم به دنبال تثبیت ارزش‌های اسلامی است اما نگاه جامعه گاهی بگونه‌ای است که کارها مبتنی بر حکومت دینی نیست و آن را پس می‌زنند بنابراین افراد نخبه و بانوان فعال استان می‌توانند برای تثبیت ارزش‌ها و هنجارهای دینی تلاش کنند و بر این اساس نیازمند برنامه‌هایی مبتنی بر دانش، خرد محوری، روانشناسی و جامعه شناسی اجتماعی هستند.

وی خطاب به بانوان حاضر در این شبکه متمرکز اعلام کرد: باید در حوزه ارزش‌های دینی اجتماعی، مبارزه با ناهنجاری‌ها که مبتنی بر آموزه‌های وحیانی است کمک شود تا در برنامه‌ها و مناسبات مختلف برای کمک به فرهنگ دینی این جامعه به دور از نگرش‌های شخصی طرح و برنامه‌ای ارائه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: از بانوان فعال استان کردستان می‌خواهیم که به این نهاد فرهنگی کمک کنند تا با شناختی که از وضعیت جامعه دارند برنامه‌های ارزشمندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی بر اساس اولویت‌ها و نیاز جامعه تهیه و ارائه دهند.

کد خبر 4990409

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی کردستان دین اسلام ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم اقامه نماز جمعه بیرجند مجلس شورای اسلامی کرمانشاه استان کردستان ارزش ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند انقلاب به ارزش‌های انقلاب ایمان دارد

ایسنا/لرستان رئیس حوزه هنری لرستان گفت: هنرمند انقلاب، کسی است که به معارف و ارزش‌های انقلاب ایمان داشته و با خلق آثار هنری، میدان‌داری کند و پیشتاز مسأله انقلاب باشد.

سامان سپهوند امروز (۲۶ فروردین ماه) در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب و معرفی چهره‌های شاخص هنر اسلامی ۱۴۰۲ که در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد، بیان کرد: رزمندگان و مجاهدان راه حق، به پشتوانه میراثی که از گذشته به ارث بردند، شامگاه گذشته معجزه آفریدند و این به واسطه دعای خیر کودکان ستمدیده و زنان بی‌پناه بوده است.

وی ادامه داد: دشمن به واسطه آمریکا، انگلیس و با پشتوانه برخی کشورهای عربی در مقابل ماست، اما ایران اسلامی با اقتدار شامگاه گذشته بدون واسطه در مقابل رژیم کودک‌کش اسرائیل ایستاد و این میراثی است که از دفاع مقدس به ارث بردیم و یاد همه شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم لرستان، شهید تهرانی مقدم‌ها و حاج قاسم سلیمانی‌ها را گرامی می‌داریم.

رئیس حوزه هنری لرستان درباره هنر انقلاب اسلامی و انتخاب هنرمند تراز انقلاب، گفت: یکی از کارکردهای مهم حوزه هنری، انتخاب هنرمندان شاخص بوده است. براساس آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها آثار هنری تنها ملاک برای انتخاب نیست، بلکه برآیند یک هنرمند بررسی می‌شود.

او بیان کرد: این چارچوب مبتنی بر تعریف هنر انقلاب و جبهه فرهنگی آن است وگرنه کسی که اثری خلق کند به واسطه آن اثر، هنرمند انقلاب محسوب نمی‌شود، بلکه هنرمند انقلاب کسی است که پیام جامعه را به انقلاب و پیام انقلاب را به جامعه و حتی جامعه جهانی مخابره کند.

سپهوند اظهار کرد: در مواقعی، آثاری دیده می‌شود که سطح بسیار بالایی دارند، اما با ذائقه جامعه منافات دارند. هنرمند انقلاب باید آثاری را خلق کند که در جامعه دیده شود و اثرگذاری داشته باشد. بر این اساس، هنرمند انقلاب ناچار است خود را در یک جبهه ببیند تا به هدف مورد نظر دست پیدا کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از ۱۰ هنرمند شاخص انقلاب با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۲ یافته پیمایش فرهنگی: ارتقا جایگاه خانواده و اعتقادات دینی
  • جامعه کلیمیان ایران همواره به نظام و انقلاب وفادار بوده اند
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد
  • گرفتن مالیات بر ارزش افزوده ورزش را برای همه مردم گران می‌کند
  • طبق نص قرآن، حکومت باید از بدزبانی کسی که به او ظلم شده است، بگذرد
  • ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است
  • هنرمند انقلاب به ارزش‌های انقلاب ایمان دارد
  • حجاب و عفاف یک مبنای دینی، قانونی و همگانی است
  • آمادگی پلیس کردستان برای اجرای طرح نورعفاف و حجاب
  • طرح حجاب و عفاف از امروز در قم آغاز شد