Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@23:35:27 GMT

آخرین وضعیت تورم در کشورهای همسایه

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۴۳۹۷

آخرین وضعیت تورم در کشورهای همسایه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، متوسط نرخ تورم پاکستان در ۱۲ ماه منتهی به ژوییه با ۰.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه ژوین به ۹.۳ درصد رسید که این نرخ، بالاترین تورم ثبت شده در پاکستان در طول چهار ماه اخیر محسوب می شود.

در بین بخش‌های مختلف، تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی ۱۷.۸ درصد، تنباکو  با ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد، لوازم منزل با ۴.۲ درصد بوده است.  از سوی دیگر کمترین تورم در بخش حمل و نقل با منفی ۴.۵ درصد بوده است. بر مبنای ماهانه، نرخ تورم پاکستان در ماه ژوییه ۲.۵ درصد اندازه‌گیری شده است که ۱.۷ درصد بیشتر از تورم ثبت شده در ماه ژوین بوده است.

متوسط نرخ تورم پاکستان در بازه زمانی ۱۹۵۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۷۷ درصد بوده است که بالاترین نرخ تورم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۷۳ با ۳۷.۸۱ درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به فوریه ۱۹۵۹ با منفی ۱۰.۳۲ درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ تورم در یکی دیگر از کشورهای منطقه یعنی گرجستان کاهشی بوده است. تا پایان ۱۲ ماه منتهی به ژوییه، نرخ تورم در گرجستان از ۶.۱ درصد در ماه ژوین به ۵.۷  درصد در ماه ژوییه کاهش یافته است که این نرخ، کمترین نرخ تورم از اوت سال ۲۰۱۹  تاکنون محسوب می‌شود.

مواد غذایی و نوشیدنی با ۱۱.۵ درصد افزایش قیمت، بزرگترین محرک قیمت‌ها در این کشور بوده است و پس از این بخش، تنباکو با تورم ۱۰.۸ درصد و لوازم منزل با تورم ۲.۸ درصدی در رده های بعدی قرار دارند.

از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به حمل و نقل با منفی ۹.۳ درصد بوده و فرهنگ و آموزش با تورم منفی ۳.۵ درصدی در رده های بعدی قرار دارند. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم گرجستان در ماه ژوییه منفی ۰.۵ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۹ درصد بیشتر از تورم ثبت شده در این کشور در ماه قبل است.

 متوسط نرخ تورم در گرجستان در بازه زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۲ درصد بوده است که بالاترین تورم مربوط به آوریل ۱۹۹۶ با ۵۹.۳۱ درصد و پایین‌ترین نرخ تورم نیز مربوط به می ۲۰۱۲با منفی ۳.۳ درصد بوده است.

پربیننده ترین شرط عجیب امارات برای پذیرش مسافر ایرانی ثروتمندترین افراد جهان در کدام کشورها هستند؟ انتخابات آمریکا و پایان تنش‌های سیاسی/ اهرم فشار بر ایران تا برگزاری انتخابات آمریکا میزان درآمد ترامپ فاش شد ماهیگیری از آب گل آلود کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پاکستان رشد اقتصادی نرخ تورم تورم منفی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت درصد بوده تورم ثبت شده نرخ تورم ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: رتبه بر اساس بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ است، نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد هم پس از چند ماه به زیر میانگین کشوری رسیده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمدعلی شاه‌حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ اقدامات گسترده‌ای برای کاهشی شدن تورم در استان و مهار آن انجام شد، اظهار کرد: بر اساس آمار‌های اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران برای فروردین ۱۴۰۳، تورم استان استان یزد کاهشی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب تورم استان یزد در فروردین ماه دو و سه دهم درصد بوده که نسبت به مقدار مشابه کشور حدود سه دهم درصد کاهشی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد یکی از مهمترین گروه‌هایی که تورم آن در استان کاهشی بوده را گروه کالایی خوراکی‌ها و غیرخوراکی‌ها دانست و افزود: تورم خوراکی‌ها، دخانیات و آشامیدنی‌ها در استان یزد در فروردین ۲.۲ دهم درصد بوده است.

شاه‌حسینی تورم غیرخوراکی‌ها و خدمات در استان را ۲.۴ دانست و عنوان کرد: با این آمار استان یزد در گروه کالا‌های خوراکی رتبه ۲۵ و در گروه کالایی غیرخوراکی‌ها رتبه ۲۶ کشور را دارد.

وی با بیان اینکه این رتبه بر اساس بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ است، در ارتباط با نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد هم گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد هم پس از چند ماه به زیر میانگین کشوری رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد خاطرنشان کرد: در فروردین ماه نرخ تورم نقطه به نقطه کشوری ۳۰.۹ درصد بوده در حالی که این نرخ در استان یزد ۲۹.۳ دهم درصد شده است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران