Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر عباسی راد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: احداث بندهای خاکی در حوزه آبخیز کوه زر شهرستان دامغان با هدف حفظ آب و خاک ، کاهش اثرات سیلاب ، تغذیه منابع آبی و همچنین رشد اقتصادی در منطقه کوه زر آغاز شد. 

وی افزود: حجم خاکریزی این چهار بند خاکی بیش از ۴۰ هزار مترمکعب و حجم سرریز سنگ و ملات این بندها بیش از ۸۰۰ مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عباسی راد به اعتبار این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: اعتبار اجرای این چهار طرح، ۱۳ میلیارد ریال است که عملیات ساخت آن به‌صورت‌ پیمانی، توسط پیمانکار بخش خصوصی در حال انجام است.

وی ادامه داد: این سازه های آبخیزداری در حوزه آبخیز کوه زر و در بالادست چهار روستای جنوب دامغان شامل روستاهای کوه زر، توچاهی، سَلم آباد و کوشاهی اجرا می‌شود.

عباسی راد خاطرنشان کرد: ظرفیت آبگیری این بندها، بیش از ۱۱۰ هزار مترمکعب سیلاب است که بندهای احداثی نقش به‌سزایی در پرآب شدن چاه ها و قنات های روستاهای پایین دست خواهد داشت. 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: امید است با احداث و بهره‌برداری از این بندهای خاکی، پوشش گیاهی و رونق اقتصادی در جنوب شهرستان تقویت شود.

شهرستان دامغان دارای ۳۵ بند خاکی است. عرصه های منابع طبیعی این شهرستان شامل سه حوزه آبخیزداری سد شهید شاهچراغی، کویر حاج علی قلی و کویر مرکزی است. 

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و امیرآباد، سه شهر و ۱۲۱ روستا است که از این تعداد ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان سیل منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان سیل کوه زر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان به نقل از منابع طبیعی و آبخیزداری  راین این حریق در حدود ۱ هکتاراز عرصه های طبیعی روستای  خیچ و قصرمیان رخ داد که توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی،  در کمترین زمان ممکن اطفا شد.

علت آتش سوزی در دست بررسی است.

مردم طبیعت‌ دوست می‌توانند با "شماره ۱۵۰۴ ڪد امداد جنگل و مرتع اداره‌ڪل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ڪرمان" گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع‌رسانی ڪنند تا از ورود خسارتهای جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • آبگیری ۳۶۰ هزار مترمکعبی آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های ممسنی و رستم
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت
  • سرریز چهار سد طی دو ماه اخیر در کردستان
  • روشنگری منابع طبیعی پیرو انتشار خبر قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در الیملات شهرستان نور
  • کاهش چهار درصدی میزان بیکاری در استان اصفهان