Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@07:25:45 GMT

گمرک یا ثبت سفارش در اختیار اتاق بازرگانی نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۴۸۶۶

گمرک یا ثبت سفارش در اختیار اتاق بازرگانی نیست

سلاح ورزی با بیان اینکه گمرک یا ثبت سفارش در اختیار اتاق بازرگانی نیست گفت: چرا اجازه می‌دهند با کارت بازرگانی دیگران صادرات انجام شود؟

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حسین سلاح ورزی» شب گذشته (دوشنبه 13 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: با دولت و بانک مرکزی هم عقیده هستیم که صادر کننده باید ارز خود را بازگرداند، اما روش محاسبه در بانک مرکزی اشکال اساسی دارد، زیرا در سال ۹۷ میزان صادرات غیر نفتی ۴۲ میلیارد و ۳۰۹ میلیون دلار بوده که فقط ۱۰ میلیارد آن مربوط به بخش خصوصی و تعاونی هاست و آن‌ها موظف به بازگرداندن پبج و شش دهم میلیارد دلار از این رقم بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نائب اتاق بازرگانی ایران افزود: در سال ۹۸ نیز میزان صادرات غیرنفتی ۴۱ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار بود که ۱۰ میلیارد آن مربوط به بخش خصوصی است و آن‌ها باید ۷ میلیارد دلار به چرخه اقتصادی باز می‌گرداندند.

 

سلاح ورزی گفت: جمع تعهدات بخش خصوصی در سال ۹۷ و ۹۸ دوازده و شش دهم میلیارد دلار بوده که از نصف ۲۷ میلیارد دلار نیز کمتر است. در سال ۹۷ چهل و دو میلیارد و ۳۰۹ میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشته ایام که با احتساب ۲۰ درصد تعدیل آن ۲۴ میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلار و در سال ۹۸ نیز ۲۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار جمع تعهد همه بخش‌ها شامل خصوصی، دولتی، تعاونی و پیله وری بوده است که معادل ۵۳ میلیارد و ۷۶۹ میلیون دلار می‌شود، اما رئیس کل بانک مرکزی گفته است در این دو سال ۴۵ میلیارد دلار بازگشته و کل مبلغی که بازنگشته است ۸ میلیارد و ۷۶۹ میلیون دلار است.

 

سلاح ورزی با بیان اینکه گمرک یا ثبت سفارش در اختیار اتاق بازرگانی نیست گفت: چرا اجازه می‌دهند با کارت بازرگانی دیگران صادرات انجام شود؟  در اتاق بازرگانی بر اساس ضوابطی که دولت تعیین کرده است کارت بازرگانی صادر می‌شود، اما تأیید کننده نهایی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 

نائب اتاق بازرگانی ایران گفت: حدود ۲ سال است اتاق بازرگانی به دولت برای گذاشتن سقف صادرات برای کارت‌های جدید پیشنهاد داده، اما دولت کاری نکرده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسین سلاح ورزی سلاح ورزی گمرک اتاق بازرگانی میلیارد دلار میلیون دلار سلاح ورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار

مجید چگنی در حاشیه امضای تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق گفت: با پایان یافتن دو قرارداد بغداد و بصره، چند دور مذاکره با طرف عراقی در تهران و بغداد برای تمدید صادرات گاز ایران به عراق انجام دادیم که سرانجام نهایی شد.

وی افزود: از آغاز قرارداد بغداد (در ژوئیه ۲۰۱۷) و بصره (در ژوئن ۲۰۱۸) تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به کشور عراق صادر کرده‌ایم.

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق با بیان اینکه بر اساس این قرارداد تا ۵ سال آینده نیز از ایران گاز خریداری می‌کنیم، گفت: نیروگاه‌های ما برای تولید برق  نیاز مبرمی به گاز ایران دارند.

وی اظهار کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که ایران شریک اقتصادی خوبی برای عراق است و در سخت‌ترین شرایط نیاز‌های ما را فراهم کرده است.

بر پایه این گزارش، قرارداد صادرات گاز ایران به بغداد در سفر معاون وزیر نفت در امور گاز به بغداد و در محل وزارت برق عراق امضا و به مدت پنج سال تمدید شد.

عراق روزانه به ۳۵ هزار مگاوات برق نیاز دارد که به‌دلیل شرایط کنونی این کشور تنها ۲۰ هزار مگاوات در روز تولید می‌کند و یک‌سوم این برق با گاز وارداتی از ایران تأمین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| آرمان خالقی
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • درخواست سناتور آمریکایی برای مشروط کردن صادرات سلاح به تل آویو
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • اعتماد به مردم در اقتصاد و تولید ثمربخش خواهد بود