Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در واکنش به انتشار یک کلیپ چند دقیقه‌ای در فضای مجازی که در آن ادعا شده شخصی به نام دکتر «معصومه محمدپور دشتابی»، ۵۰ بیمار کرونایی را در بیمارستان امینی لنگرود بدون داشتن کد اخلاق مداوا کرده است را تکذیب و موارد زیر را برای تنویر افکار عمومی و آگاهی اصحاب رسانه منتشر نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- با توجه درخواست شرکت توسعه فراپژوه کارآفرینان رایان (تفکر) به مدیرعاملی معصومه محمدپور دشتابی در خصوص اخذ کد اخلاق کارآزمایی بالینی از این دانشگاه برای آزمایش کمپلکس دارویی و اسپری ضد ویروس محیطی ادعایی درمان بیماری کووید ۱۹ بر روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا، دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور جمعی از متخصصین و مسئولان ذیربط در سوم فروردین ماه سال جاری تشکیل جلسه داد و مخالفت خود را جهت دادن مجوز کد اخلاق کارآزمایی بالینی و مجوز آزمایش دارو بر روی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ توسط شرکت مذکور را به دلیل عدم وجود مستندات علمی و قانونی در خصوص تأثیرات مثبت داروهای ادعایی و همچنین سود کلان مدعیان از این موارد اعلام کرده است و هرگونه همکاری و یا صدور مجوزی در این خصوص را قویاً تکذیب می‌نماید.

۲- ادعای مدیرعامل این شرکت معصومه محمدپور دشتابی در خصوص آزمایش رایگان این دارو در شهرستان لنگرود و بهبودی ۵۰ نفر بدون نتیجه منفی به هیچ وجه مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی گیلان نبوده و در این خصوص هیچ گونه مجوزی از این دانشگاه صادر نگردیده است که بررسی صحت و سقم این ادعا و پیگیری قانونی آن بر عهده دستگاه‌های ناظر و قضائی استان می‌باشد.

۳- ادعای اینکه دادگستری، اطلاعات و سپاه پاسداران استان گیلان از اقدامات این فرد در درمان بیماران کووید ۱۹ حمایت کرده، کذب محض بوده، چرا که مسؤولان ارشد این نهادها در جلسات رسمی و غیر رسمی و جلسات ستادی مبارزه با کرونا، همواره خود را تابع نظرات علمی و متخصصان امر دانسته و قاطعانه از پروتکل‌های بهداشتی و درمانی جهت درمان بیماران و پیشگیری از گسترش این بیماری حمایت نموده اند.

در ادامه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عموم مردم و اصحاب رسانه می‌خواهد تا فریب اینگونه افراد فرصت طلب و سو استفاده گر را نخورند و برای درمان بیماران خود به مراکز درمانی معتبر و بیمارستان‌های استان مراجعه نموده و داروهای مورد نیاز بیماران خود را نیز پس از تأیید پزشک معالج از داروخانه‌های معتبر تهیه نمایند.

کد خبر 4990458

منبع: مهر

کلیدواژه: تکذیب دانشگاه علوم پزشكی گیلان ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم اقامه نماز جمعه بیرجند مجلس شورای اسلامی کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان درمان بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه با همراهی سید حسن سراج، معاون بین‌الملل و مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا شهر دوشنبه به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی این کشور، ضمن بازدید از امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر، هیئت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از قسمت‌های مختلف بزرگترین بیمارستان جمهوری تاجیکستان با نام بیمارستان استقلال بازدید کردند.

بازدید از بخش پیوند این بیمارستان که با کمک علمی و آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است، از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد