Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@12:43:30 GMT

نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در صومعه‌سرا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۵۰۸۳

نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در صومعه‌سرا برگزار شد

نصرت‌طلب گفت: مرحله شهرستانی نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در صومعه‌سرا برگزار شد.

«سلمان نصرت‌طلب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: مرحله شهرستانی نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در پنج رشته فناوری مد لباس، فناوری اتومبیل، تاسیسات، قنادی و کابینت‌سازی در صومعه‌سرا برگزار شد.

 

رییس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای صومعه‌سرا افزود: هر شرکت کننده‌ای که از مجموع کل امتیازات و نمرات ۱۰۰ امتیاز و یا نمره ۷۰ را کسب کند موفق به صعود به مرحله استانی خواهد شد و در مرحله استانی، شرکت‌کننده‌هایی که در مرحله شهرستانی هر شهرستان نمره قبولی کسب کرده‌اند رقابت صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در مرحله استانی کسانی که بیشترین امتیاز و نمره را در هر رشته کسب کنند به مرحله کشوری و طی همین به مرحله جهانی راه خواهند یافت گفت: مراحل استانی، کشوری و جهانی به ترتیب هر مرحله سخت‌تر از مرحله نخست است.

 

نصرت‌طلب با بیان اینکه مسابقات مهارت مرحله شهرستانی با حضور ۱۰ نفر در اداره فنی و حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا برگزار شد تصریح کرد: كشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شكوفایی مهارت‌ ها، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌‌های اقتصادی و ارتقا سطح استانداردهای آموزش مهارت در كشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

 

رییس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای صومعه‌سرا از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی عنوان و خاطرنشان کرد: معرفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نقش این آموزش‌ها در توسعه نیروی انسانی در بین اقشار جامعه، صنوف و صنایع و همچنین ایجاد زمینه رقابت مهارتی بین نخبگان مهارتی و کشف استعدادهای حرفه‌ای با توجه به اهداف کلان دولت از دیگر دلایل برگزاری این مسابقات است.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: نوزدهمین مسابقات ملی مهارت مهارت آموزی مسابقات ملی مهارت صومعه سرا برگزار شد مسابقات ملی مهارت مرحله شهرستانی فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد حسینی با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند

دکتر حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور دکتر حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • پایان مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان