Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسلیم نشدن و سرسخت بودن در اهداف باعث شده است که این دارتر پله‌های موفقیت را خیلی سریع طی کند و تبدیل به یکی از قهرمانان دارت کشور شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه صفی ۱۸ ساله متولد ۲۱ اسفند ۸۱ است که به صورت کاملاً اتفاقی وارد رشته دارت شد، اما افتخاراتی که در سال‌های اخیر کسب کرده است، اتفاقی نبوده و تلاش و پشتکار منجر به پیشرفت چشمگیر این دارتر اصفهانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگونه با دارت آشنا شدید و از چه سالی به صورت حرفه‌ای دارت را شروع کردید؟

سال ۹۲ مربی دارت خود که از معلم‌های هنرستان خواهرم بود را اتفاقی در خیابان دیدم و ایشان به من پیشنهاد دادند که به سالن دارت بروم و تمرین کنم. در ابتدا علاقه‌ای به دارت نداشتم، اما رفته رفته علاقه مند شدم ولی بازهم فقط در حد تمرین کردن عادی و بازی‌های دوستانه بود و جدی‌تر نبود. در سال ۹۶ وارد اردوهای انتخابی تیم ملی جوانان شدم و از آنجا به صورت حرفه‌ای وارد دنیای دارت شدم.

از دعوت شدن خود به تیم ملی بگویید.

اردوهای انتخابی تیم ملی از آذرماه ۹۶ تا خرداد ماه ۹۷ در غالب ۶ مرحله برگزار شد که در پایان ۸ پسر و ۸ دختر انتخاب شدند که در کنار یکدیگر برای انتخاب شدن ۴ نفر پایانی برای مسابقات جهانی رومانی به رقابت بپردازند. پس از این اردوها در تیرماه ۹۸، چهار نفر برتر تیم ملی برای مسابقات جهانی کلوژ رومانی ۲۰۱۹ انتخاب شدند.

از افتخارات خود در رشته دارت بگویید.

شهریورماه ۹۶ در مسابقات قهرمانی جوانان با تیم اصفهان به مربیگری بهناز قربانی و مسعود نجفیان مقام سوم تیمی را کسب کردیم و این مسابقات انگیزه زیادی برای ادامه راه به صورت حرفه‌ای در دارت شد. سال ۹۷ مسابقات قهرمانی جوانان مقام سوم انفرادی و مقام اول دوبل با فاطمه کریمی را به دست آوردم. در مسابقات قهرمان کشوری بزرگسالان ۹۷ به همراه فاطمه کریمی مقام سوم دوبل را کسب کردیم. همچنین در سال ۹۷ در لیگ برتر مقام سوم لیگ برتر را به دست آوردم. در مسابقات رنکینگ ۹۷ و ۹۸ مقام اول به دست آوردم.

در مسابقات جهانی رومانی سوم شدید؟

در مهرماه ۹۸ در قالب تیم ملی ایران در مسابقات جهانی رومانی شرکت کردیم که به همراه فاطمه کریمی مقام سوم دوبل را کسب و در آن مسابقات ایران در رده ششم قرار گرفت.

فاطمه صفی و کریمی چند سال است که با یکدیگر هستند؟

به همراه فاطمه کریمی از سال ۹۶ در تیم اصفهان بازی کردیم و هنگام اردوهای تیم ملی نیز دو نفری بودیم که از اصفهان حضور داشتیم. حضور یک همشهری و هم‌تیمی باعث می‌شد همه اردوها باهم در رفت و آمد باشیم و بیشتر اوقات در سالن تمرین نیز با یکدیگر تمرین کنیم و از آنجایی که زمان زیادی باهم بودیم رابطه دوستانه‌ای داریم اما با وجود اینکه نفرات تیم ملی از استان‌های مختلف بودند، رابطه بسیار صمیمی میان بچه‌ها بود و همشهری بودن و نبودن آنچنان حس نمی‌شد و همین رابطه صمیمی با فاطمه کریمی با عسل و مهشاد عوض زاده داشتم.

بهترین و خاطره‌انگیز ترین مدالی که کسب کردید، کدام است؟

مدال مسابقات جهانی رومانی، بهترین مدالی بود که کسب کرده بودم. مسابقات رومانی تجربه فوق‌العاده‌ای برای من بود و از بازی کردن کنار بهترین‌های هر کشور تجربه‌های زیادی به دست آوردم. تمام تلاش خود را برای ایران می‌کردیم که پرچم کشور خود را بالا ببرم و کسب مدال سومی جهان به همراه فاطمه کریمی به دلم چسبید.

نسبت به دیگر رشته‌ها، به رشته دارت توجه چندانی نمی‌شود. آیا این موضوع باعث دلسردی نشده است؟

رشته دارت متأسفانه در ایران آن چنان بین مردم به رسمیت شناخته نشده است. به نظر من تنها چیزی که دارترها را نگه داشته، علاقه زیادی است که به دارت دارند و وقت و هزینه‌های زیادی خرج می‌کنند. حس خوبی که زمان پشت خط ایستادن دارم باعث شده است هیچ وقت دلسرد نشوم و به فکر کنار کشیدن نباشم، اما خوشبختانه در چند سال اخیر با تلاش‌های زیادی که انجام شده، رشته دارت بیشتر شناخته و در سال‌های بعد بیشتر هم می‌شود.

از نظر شما دارترها دارای چه ویژگی‌های شخصیتی هستند؟

دارترها بیشتر شخصیتی متمرکز دارند و در حین مسابقه با وجود تغییر هدف نباید تمرکز خود را از دست بدهند و این ویژگی را همه دارترهای دنیا دارند.

خیلی‌ها دارت را رشته‌ای خشک می‌دانند. نظر شما در این رابطه چیست؟

در تصور اکثر مردم دارت یک رشته خشک و حوصله سّر بّری است اما اتفاقاً دارت یک رشته‌ای پرهیجان و حال خوب است. خیلی به من می‌گفتند که حوصله‌ات سر نمی‌رود چندین ساعت دارت پرتاب می‌کنی و من فقط جواب می‌دادم از کاری که انجام می‌دهم لذت می‌برم.

در خصوص رشته دارت در اصفهان صحبت کنید.

دارت اصفهان در بخش آقایان و بانوان قهرمان‌های زیادی دارد که باعث درخشیدن نام اصفهان شده است که دلیل آن وجود مربیان حرفه‌ای مانند بهناز قربانی و مسعود نجفیان است که تلاش و حمایت بی‌وقفه‌ای برای دارترهای اصفهانی دارند. با وجود قهرمانان زیاد در استان، هیچ مسابقه‌ای نیست که نام اصفهان را در بین نفرات برتر نبینیم و با همه این موارد می‌توانیم اصفهان را قطب دارت کشور بدانیم.

از پتانسیل‌های دارت در سطح کشور بگویید.

هرساله بازیکنان زیادی به دارت جذب می‌شوند و هرسال پدیده‌های زیادی در مسابقات می‌بینیم که اینها نتیجه تلاش‌های مربیان استانی، مدیریت و حمایت‌های خوب انجمن دارت و مربیان تیم‌های ملی است که دارت ایران هر روز شناخته شود و خوشبختانه این اتفاق درحال رخ دادن است و با شناحته شدن دارت، بازیکنان بیشتری به این رشته جذب می‌شوند. با پیشرفت بازیکنان و افزایش کیفیت لیگ، به سطح دارت جهان بیشتر نزدیک می‌شویم و این باعث می‌شود نام ایران بیشتر از قبل بدرخشد.

گفت و گو از: عرفان غروی _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 437076

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دارت و کرونا دارت فدراسیون انجمن های ورزشی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسابقات جهانی رومانی دست آوردم رشته دارت مقام سوم تیم ملی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در این مدت همچنین اردستان با ۲۹ میلی متر، زواره ۲۷.۹ دهم میلی متر، مهاباد ۲۵ میلی متر، دهاقان با ۲۲، بادرود و خوانسار با ۲۱، اردستان و گلپایگان با ۲۰، چادگان با ۱۸، کاشان و مهاباد با ۱۴، شهرضا با ۱۸.۲ دهم میلی متر، نطنز با ۱۶ و فریدونشهر با ۱۱ میلی‌متر، پادنای علیا با ۱۲ و مبارکه با ۱۰.۳ دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی استان اصفهان را در این مدت داشته اند.
لیلا امینی، میزان بارش باران را در شهر اصفهان ۵ میلی متر دانست و افزود: در پی بارندگی‌ها چند مورد وقوع سیل در راه‌های اصلی خور و بیابانک، زواره، خوانسار، نایین، اردستان و مناطق شرقی و شمالی استان گزارش شده است.
وی همچنین با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی در استان گفت: نحوه فعالیت این سامانه امروز به صورت ابرناکی گاهی، مه آلود، گاهی وزش تند باد لحظه ای، بارش باران، رگبار بهاری و احتمال رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وتنش دمایی پیش بینی می‌شود.
لیلا امینی اوج فعالیت این سامانه را تا بعدازظهر و در مناطق شمال و شرق و تاحدودی جنوب استان دانست و افزود: با خروج تدریجی این سامانه از استان دمای هوا کاهش می‌یابد.
وی پیش بینی کرد: سامانه بارش‌جدیدی از هفته آینده وارد استان خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت/ تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟ (+عکس)
  • حمله اسرائیل به سایت اس۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت | تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟
  • آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای