Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس دادگستری البرز از آزادسازی اراضی تغییر کاربری یافته چهارباغ خبر داد و گفت: در راستای سیاست‌های ابلاغی رئیس قوه قضاییه و برنامه تحولی دادگستری استان البرز در زمینه مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ ها، نزدیک به ۱۶۰ هکتار از اراضی زراعی و باغ‌های چهارباغ در یک عملیات هماهنگ و در یک روز آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دادگستری استان دستوراتی را به منظور پالایش این موارد به دستگاه‌های متولی و سایر نهاد‌ها صادر کرد که ضمن شناسایی عوامل پشت پرده مشخص شد عده‌ای از صاحبان قدرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هم نسبت به تغییر کاربری‌ها اقدام کرده‌اند.

او با اشاره به وجود بیش از ۲۵ هزار ویلای غیرمجاز در دو حوزه قضایی ساوجبلاغ و چهارباغ بر اساس بررسی‌های دبیرخانه قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری و گزارش دستگاه‌های متولی افزود: چهارباغ یکی از مناطق مورد هجوم متخلفان و سوداگران حوزه تغییر کاربری در استان و کشور است که در دیدار آیت الله رئیسی از استان البرز، مقابله قاطع و جدی دادگستری استان و دستگاه‌های اجرایی با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز ارزش تقریبی اراضی تغییر کاربری یافته را که در روز جاری آزادسازی شده بیش از ۶۴۰ میلیارد تومان دانست و گفت: این اراضی عمدتا ویلا‌ها و چهاردیواری‌های غیرمجاز بودند که در یک عملیات هماهنگ آزادسازی شدند.

او بر لزوم اهتمام جدی و اقدامات پیشگیرانه جهاد کشاورزی استان بر مقابله جدی با تغییر کاربری‌ها تاکید کرد گفت: طبق بررسی‌ها حدود ۱۹ هزار کیلومتر مربع از اراضی زراعی و باغ‌های استان در معرض تغییر کاربری قرار دارند که باید از وقوع آن پیشگیری کرد؛ از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸۷۲ هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته استان آزاد شده است که این عملیات با توجه به تاکید انجام شده به روسای دادگستری و دادستان‌های استان در روز‌ها و ماه‌های آتی با شدت بیشتری در کلیه حوزه‌های قضایی ادامه خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تشریح برنامه‌های دادگستری استان به منظور رصد مستمر و جلوگیری از ادامه تغییر کاربری‌ها گفت: با توجه به این که پیشگیری و نیز رصد عدم ساخت و ساز مجدد یکی از چالش‌های نهاد‌های متولی مبارزه با تغییر کاربری است، برای اولین بار در کشور، دادگستری استان البرز در راستای ایجاد تحول در فرآیند‌های پیشگیری از وقوع جرم اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه اختصاصی GIS قضایی کرده تا با استفاده از این سامانه و از طریق تطبیق عکس و نقشه‌های هوایی با تغییر غیر مجاز کاربری و نیز احداث مجدد بنا مقابله به هنگام انجام شود.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رفع تصرف تغییر کاربری ساخت و ساز غیرمجاز اراضی تغییر کاربری یافته دادگستری استان البرز تغییر کاربری تغییر کاربری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته 39 فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری های غیرمجاز 228 هزار و 970 متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

 

 وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

 

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند. 

   

دیگر خبرها

  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد