Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-16@22:56:55 GMT

انتقال برق به شکل بی‌سیم و دوربُرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۵۶۳۲

انتقال برق به شکل بی‌سیم و دوربُرد

نیوزیلند برای نخستین بار در جهان برق را به شکل بی‌سیم و دوربرد منتقل می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، یک استارت‌آپ نیوزیلندی موفق به توسعه روش ایمن و بی‌سیم برای انتقال برق در مسافت‌های طولانی شده است. در این روش نیازی به استفاده از سیم‌های مسی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این پروژه توسط یکی از بزرگ‌ترین توزیع‌کنندگان برق در نیوزیلند اجرا شود.

انتقال بی‌سیم برق یکی از رویاهای قدیمی بشر است. نیکلا تسلا در دهه 1890 میلادی ثابت کرده بود که انتقال برق به شکل بی‌سیم امکان‌پذیر است. یکی از رویاهای این نخبه ایجاد برج‌های بزرگ در سراسر دنیا برای انتقال بی‌سیم برق به خانه‌ها، کارخانه‌ها، صنایع و حتی کشتی‌ها بود.

حال شرکت نیوزیلندی «امرود» روشی برای انتقال بی‌سیم برق توسعه داده است. این فناوری قادر به جابه‌جایی مقادیر زیادی برق به شکل بی‌سیم میان دو نقطه است که در یک خط دید قرار بگیرند. این روش نوین می‌تواند نحوه انتقال انرژی را متحول کند.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: برق بی سیم انتقال انرژی دوربرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸ پروژه آبرسانی در سلطانیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ نادرخانی گفت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی اجرا می‌شوند.

وی افزود: عملیات اجرایی خط انتقال روستای گوزلدره به طول ۱۵۵ متر، اجرای مخزن ذخیره و مکش آب روستای مشک آباد با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب و احداث ابنیه ایستگاه پمپاژ سرچاهی برقی و مکانیکی مشک آباد از جمله این طرح‌ها است که طی سال جاری اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: اجرای شبکه توزیع آب در روستای سبزدرق به طول هزار و  ۵۰۰ متر، اجرای عملیات اصلاح شبکه در روستای ویر به طول هزار و  ۲۰۰ متر و اجرای خط انتقال آب روستای شکورآباد به طول هزار و  ۹۰۰ متر از دیگر طرح‌های آبرسانی است که امسال در شهرستان سلطانیه اجرایی می‌شود.

به گفته نادرخانی اجرای خط انتقال آب به روستای ترکانده به طول هزار و ۲۰۰ متر، اجرای خط انتقال روستای طهماسب آباد به طول ۴۰۰ متر و اجرای شبکه توزیع آب در روستای برنقور به طول هزار و ۱۰۰ متر نیز دیگر طرح‌های آبرسانی روستایی هستند که در شهرستان سلطانیه عملیاتی می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها جمعیتی افزون بر ۸ هزار نفر از خدمات تأمین آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند.

سلطانیه با ۲۹ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی یکی از ۸ شهرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان زنجان است.

دیگر خبرها

  • بارسلونا پول خرید ارلینگ هالند را ندارد، حتی در تابستان 2025
  • دعوت از مردم نوع دوست استان برای اهداء خون
  • مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود
  • تالاب میانکاله کمی جان گرفت
  • فلیپه اندرسون اعلام کرد: از لاتزیو جدا می‌شوم
  • سال گذشته بیش از ۴۶ هزار گلستانی خون خود را اهدا کردند
  • کاهش ذخائر خونی در هرمزگان
  • ساخت تصفیه‌خانه پساب قم در گام‌های نهایی
  • تعمیر خط انتقال روستاهای عسگرآباد و حیدرآباد شهرستان خوی
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در سلطانیه