Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد خادم صبح سه شنبه در دیدار با حسین عباسی فرماندار پیشوا که با حضور به همراه اسماعیلی رئیس اداره بهزیستی و سیروس جعفری معاون سیاسی انتظامی انجام شد اظهار داشت: با نگاه عالمانه و پرهیز از تک‌روی و بهره گیری از خرد جمعی به دنبال ارائه خدمات مؤثر به جامعه هدف بهزیستی و توانمندسازی آنان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادم افزود: پیشوا قطب کشاورزی است و با توجه به این پتانسیل و با حمایت و تقویت بازار محصولات به ویژه ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی، از این ظرفیت برای توانمندسازی افراد تحت پوشش بهزیستی استفاده کنیم.

وی گفت: وقتی یک تولیدکننده زمینه خرید محصول معلولان را فراهم کند و از آنان در عرصه تولید بهره بگیرد، در واقع زکات کارش را پرداخته است‌.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت پیشوا بومی و نیمی مهاجر و اتباع است بیان داشت: توسعه خدمات اجتماعی و توانبخشی در این شهرستان را باید با یک مدل و پروتکل منطقی پیگیری کنیم و با توجه به ظرفیت‌های محدود بهزیستی استان، برای توسعه خدمات بیشتر به کمک‌های مردمی نیاز داریم.

خادم عنوان داشت: با توجه به حضور گسترده اتباع در شهرستان، باید بستر و زیرساخت لازم برای ارائه خدمات توانبخشی و اجتماعی فراهم شود و در این ‌میان سازمان‌های جهانی که متولی امور اتباع هستند نباید شانه خالی نمایند بلکه باید نقش خود را در ایجاد فضاهای مورد نیاز ایفا کنند و این تعداد خانوار تحت پوشش خارج از توان شهرستان است و باید پراکندگی آنها به گونه‌ای مدیریت شود که بتوانند از خدمات بهره ببرند.

کد خبر 4990526

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بهزیستی فرمانداری پیشوا ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم اقامه نماز جمعه بیرجند مجلس شورای اسلامی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی، گفت: سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد. - اخبار استانها -

مرتضی بهزادفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، با اشاره به نامگذاری سال 1403 به نام جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار داشت: براساس ابلاغ سیاست‌های کلی در هر دو مورد بر موضوعات کلیدی نظیر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مردمی‌سازی اقتصاد به عنوان هسته‌های اصلی و نقش مردمی به صورت ویژه تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه به سهم تعاونی‌ها به عنوان الگوی اصلی مردمی‌سازی اقتصاد تاکید زیادی شده، اما توفیقی در این موضوع حاصل نشده است، افزود: با سیاست‌های کلان و برنامه‌ریزی‌هایی که اکنون در زمینه مردمی‌سازی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی رتبه کشور بر تدوین سند اجرایی یک ساله زمینه تحقق این مهم در استان و کشور فراهم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به ابلاغ بخش‌نامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان‌ها در جهت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه‌ها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم ، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری‌سازی فناورهای راهبردی، توجه به زنجیره‌های ارزش صنایع استان و توجه به نقش‌آفرینی پارک علم و فناوری و ظرفیت نخبگان و صنایع خلاق و غیره تاکید شده است. 

وی ادامه داد: در این سند بر احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی‌ها، مشارکت صندوق‌ها، بانک‌های خصوصی، بیمه‌ها و ابزار و شیوه‌های نوین تامین مالی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام که نقش پیشران اقتصادی در استان دارند نیز توجه ویژه شده است.

بهزادفر اضافه کرد: برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال و همسو با سیاست‌های کلی برنامه هفتم پیشرفت و سند آمایش در برنامه اولیه پیشنهادی و عملیاتی این سازمان در قالب 8 بسته، محور اساسی جهش تولید در استان تهیه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی، تصریح کرد: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه‌ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد.

بهزادفر با بیان اینکه توجه به توانمند سازی جوامع محلی در روستاهای استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است، افزود: 30 درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و فعالیت بخش کشاورزی برای استان یک محور مهم رونق اقتصادی و زمینه مشارکت مردم با رویکرد تحقق شعار سال است.

وی تصریح کرد:در همین راستا توسعه اشتغال و اجرای طرح توان‌افزایی جوامع محلی مورد توجه جدی قرار گرفته و تاکنون سند توسعه اشتغال برای 500 روستای استان اجرا شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • افزایش قابل توجه تعرفه‌های خدمات پرستاری