Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@08:49:56 GMT

آنکارا جانبداری بحرین از امارات را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۵۸۶۹

آنکارا جانبداری بحرین از امارات را محکوم کرد

وزارت دفاع ترکیه در واکنش به جانبداری بحرین از امارات، با تاکید بر برادری و دوستی میان ملت‌های عربی و ترکیه، اظهارات منامه در اینباره را "تلاشی بیهوده" در اتهام زنی به آنکارا دانست.

به گزارش گروه سیاسی برنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: بیانیه وزارت خارجه بحرین درباره اظهارات خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه‌ با الجزیره در تاریخ ۳۱ ژوئیه گذشته واقعیت‌ها را منعکس نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: اینکه بحرین فعالیت‌های امارات در بر هم زدن ثبات در منطقه را "سازنده" می‌خواند و واکنش "به حق" ترکیه را حمله به برادران عرب جلوه می‌دهد در واقع تلاشی تاسف‌براگیز و بی‌فایده است.

وزارت دفاع ترکیه با تاکید بر برادری و دوستی موجود میان ملت‌های عربی و ترکیه، از ابوظبی و دولت‌های حامی آن خواست عقل و خرد خود را بازیابند.

این وزارتخانه در ادامه با اشاره به اینکه به مساله لیبی بر اساس اصل "لیبی متعلق به لیبیایی‌ها" است، رسیدگی می‌کند، تاکید کرد: ترکیه با جدیت به ارائه پشتیبانی‌های مشورتی، کمک‌ها و آموزش نظامی به لیبی ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه بحرین پیشتر در بیانیه‌ای اظهارات وزیر دفاع ترکیه درباره امارات را محکوم کرده و آنها را "تحریک غیر قابل قبول و در تضاد با استانداردهای دیپلماتیک" دانست.

آکار در گفتگویی با شبکه ماهواره‌ای الجزیره حمله تندی را علیه امارات آغاز کرده و گفت: امارات اقدامات زیان‌باری در لیبی و سوریه انجام می‌دهد و ترکیه در زمان و مکان مناسبی آن را بابت اقداماتش مورد حسابرسی قرار خواهد داد.

از سوی دیگر، عادل العسومی، معاون رئیس پارلمان عربی نیز در گفتگویی مطبوعاتی، اظهارات آکار علیه امارات را محکوم کرد.

العسومی گفت: این اظهارات با اصول و استانداردهای دیپلماتیک موجود میان کشورها همخوانی ندارد و به منزله تعرض به یک کشور عربی عضو اتحادیه عرب یعنی کشور برادر امارات محسوب می‌شود.

معاون رئیس پارلمان عربی افزود: اظهارات اخیر وزیر ترکیه و محتوای خصمانه و سرزنش‌آمیز آن علیه کشور امارات در واقع تحریکی غیرقابل قبول و متناقض با استانداردهای بین‌المللی بوده و نیز تهدید یک کشور عربی برادر محسوب می‌شود که با موضعگیری‌های ملی و اصیل و نقش موثر و سازنده‌اش در جامعه بین‌الملل شناخته می‌شود.

او با تاکید دوباره بر همبستگی و حمایت یکپارچه پارلمان عربی از امارات در برابر این اظهارات تحریک‌آمیز گفت: موضعگیری پارلمان عربی در مخالفت با دخالت‌های ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی که به منزله تهدیدی برای امنیت ملی این کشورها و امنیت و صلح منطقه‌ای است، ثابت است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بحرین امارات آنکارا پارلمان عربی دفاع ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق از امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات در زمینه ترانزیت خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری عراق (واع)، دفتر «محمد شیاع السودانی» اعلام کرد که در حضور نخست وزیر عراق و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، یادداشت تفاهمی چهارجانبه بین عراق، ترکیه، امارات و قطر امضا شد.

هدف از این یادداشت تفاهم که در حضو هیأت‌ ترکیه‌ای و مقامات عراق امضا شد، همکاری مشترک در خصوص پروژه راهبردی «جاده توسعه» است.

این یادداشت تفاهم توسط رزاق محیبس وزیر حمل ونقل عراق، عبدالقادر اورال اوغلو وزیر حمل و نقل و زیر ساخت ترکیه، جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل ونقل قطر و سهیل محمد المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا شد.

این یادداشت تفاهم تضمین می‌کند که کشورهای امضاکننده آن چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه را تنظیم کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی السودانی آمده است که پروژه جاده توسعه به رشد اقتصادی، تقویت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش برای دستیابی به اقتصاد پایدار بین شرق و غرب کمک می‌کند و علاوه بر آن به افزایش تجارت بین‌المللی و تسهیل حمل و نقل و تجارت منجر خواهد شد.

ریاست جمهوری عراق نیز در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که «عبداللطیف جمال رشی» رئیس جمهور این کشور امروز دوشنبه در در کاخ بغداد میزبان اردوغان بود.

دو طرف در این دیدار درباره پرونده‌های مختلف میان دو کشور به ویژه پرونده آب و پروژه جاده توسعه رایزنی کردند.

سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ و پس از ۱۳ سال صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات