Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@16:23:47 GMT

اجرای بیش از ۱۰ هزار پروژه بازآفرینی شهری در کشور

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۵۸۹۰

اجرای بیش از ۱۰ هزار پروژه بازآفرینی شهری در کشور

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ پروژه بازآفرینی شهری در حوزه‌های مختلف در سطح استان‌های کشور در دست اجرا است.

به گزارش ایمنا، مهدی عبوری اظهار کرد: از ۱۰ هزار و ۵۰۰ پروژه بازآفرینی شهری کشور یک‌هزار و ۵۰۰ پروژه با اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توسط ستاد ملی بازآفرینی شهری در حال اجرا است و ۹ هزار پروژه نیز با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان به صورت اقدام مشترک با دیگر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ستاد بازآفرینی شهری برنامه‌های بسیار خوبی برای اجرای پروژه‌های مختلف در حاشیه شهرها دارد، افزود: توجه ویژه به مشکلات حاشیه نشینی، کمبود سرانه‌های مختلف و بافت‌های فرسوده در دستور کار این ستاد قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور با اشاره به اینکه وفاق و همدلی بسیار خوبی میان مدیران استان وجود دارد و این اتحاد و همدلی سبب خواهد شد که پروژه‌های تعریف شده در ستاد بازآفرینی شهری زودتر به نتیجه برسد، ادامه داد: استان کردستان جزو استان‌های پیشتازی است که توانسته سهمیه اعتبارات تخصیص یافته را کاملاً جذب و هزینه کند.

عبوری یادآور شد: هم اکنون ۵۰ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان در استان کردستان اجرا شده که این مهم با مساعدت مدیران و دستگاه‌های متولی میسر شده است.

وی به اهمیت احداث پیاده راه خیابان فردوسی سنندج اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه در یکی از مهم‌ترین خیابان‌های سنندج کاری ارزنده و مفید است که امیدواریم ظرف ۶۰ روز آینده به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: تا آخر هفته ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای پیاده راه فردوسی به صورت وجه نقد در اختیار شهرداری سنندج قرار خواهد گرفت.

عبوری با اشاره به احداث هفت باغ سنندج در محل انبار غلە سنندج و ضرورت آغاز عملیات اجرایی آن، اظهار کرد: آمادگی کامل داریم تا در تهران جلساتی برای تصمیم گیری نهایی در این رابطه تشکیل دهیم و برای اجرای آن از لحاظ اعتباری حمایت لازم را خواهیم داشت.

وی افزود: بنا بر گزارش‌های ارائه شده در بحث مناطق فرسوده شهری در استان کردستان کمترین جذب تسهیلات را با توجه به سود تسهیلات داشته‌ایم و به همین منظور در تلاش اصلاح آئین نامه این تسهیلات هستیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور ادامه داد: ریزدانگی و نفوذ ناپذیری مناطق حاشیه شهرها بسیار نگران کننده است و آمادگی این را داریم که انبوه سازان را به این مناطق وارد کنیم و تسهیلات نیز در اختیار مالکین قرار دهیم.

منبع: مهر

کد خبر 437020

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان شهرداری شهر مدیریت شهری فرهنگ شهروندی بازآفرینی شهری ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پروژه بازآفرینی شهری میلیارد تومان ۱۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی در نخستین جلسه شورای نوسازی مسکن در سال جدید از هدف‌گذاری برای تشکیل ۲ هزار حلقه میانی خبر داد و گفت: به طور متوسط باید در هر استان ۶۰ حلقه میانی طی ۶ ماه نخست سال شکل بگیرد و لازم است ادارات کل استان‌ها تمرکز خود را بر این موضوع بگذارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توجیه کردن و جلب اعتماد ساکنان بافت‌های فرسوده، کار نوسازی مسکن در این بافت‌ها را رونق می‌دهد، عنوان‌کرد: قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آنان آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آنها را به نوسازی تشویق کنند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان این که وزیر راه و شهرسازی نیز بر استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی در وزارتخانه با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید دارد، تصریح‌کرد: پس از برگزاری گردهمایی «گروه‌های جهادی (حلقه‌های میانی) در راه و شهرسازی» که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، چندین پویش مرتبط در همه محلات هدف کشور نیز برپا خواهیم کرد. هدف این است در سال جاری فعالیت‌ها مضاعف شده و حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها در دست نوسازی قرار گیرد.

آیینی با بیان اینکه در این راه باید از ظرفیت همه گروه‌های جهادی استفاده کنیم، ضمن تبریک روز ارتش اظهار کرد: ارتش یکی از ظرفیت‌های خوبی است که همیشه در حوزه محرومیت‌زدایی حضور پر رنگ داشته است و جلب همکاری این نهاد کمک بزرگی در این مسیر خواهد بود.

وی همچنین استفاده از توانایی‌های اعضای شورا‌های شهر را از دیگر ظرفیت‌ها در این زمینه برشمرد و گفت: اعضای شورا‌های شهر به شکل مستقیم با مردم در ارتباط هستند و می‌توانند در زمینه اطلاع‌رسانی بسیار مثمرثمر باشند. از سوی دیگر وزارت کشور نیز بر استفاده از ظرفیت سازمان امور اجتماعی کشور تأکید دارد و باید با برنامه‌ریزی از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، تشکیل و آموزش حلقه‌های میانی بسیار مهم است؛ زیرا هیچ ارتباطی نمی‌تواند به اندازه ارتباط چهره به چهره تأثیرگذار باشد.

تشکیل حلقه میانی در ۸۶ شهر

در این جلسه سعید اسدی محجوب مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران گزارشی از وضعیت تشکیل حلقه‌های میانی ارائه کرد و گفت: تا کنون در ۸۶ شهر و ۳۸۱ محله ۳۷۴ حلقه میانی تشکیل شده است.

توزیع ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی در محلات هدف

وی افزود: در ۲۶۱ محله هدف بازآفرینی شهری، تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی به صورت چهره به چهره بین ساکنان محلات هدف توزیع و اطلاعات لازم در خصوص انواع تسهیلات شهرسازانه و مالی برای نوسازی مسکن در اختیار آنان قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان