Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان امور عشایر ایران، بر لزوم بررسی و انجام کار کارشناسی برای اجرای طرح افزایش بهره وری دام در مناطق عشایری با استفاده از ظرفیت بسیج عشایری تاکید کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، کرمعلی قندالی در نشست بررسی و هم افزایی در خصوص "طرح افزایش بهره وری دام در مناطق عشایری" با رئیس سازمان بسیج عشایری کشور و مدیران دو دستگاه که در محل سازمان برگزار شد، با اشاره به طرح ارائه شده از سوی بسیج عشایری در خصوص افزایش بهره وری دام در مناطق عشایری، ابراز داشت: همین که طرحی تعریف شده، قابل ارزش گذاری است و لازم است کارگروه هایی تشکیل و روی طرح کار کارشناسی بیشتری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: اگر طرحی را می خواهیم در مناطق عشایری تعریف و اجرا کنیم باید حتما اثرات طرح در بخش های اقتصادی و اجتماعی جامعه عشایری را بررسی کنیم.
رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر این که نباید در طرح ها بلندپروازانه حرکت کنیم، اظهار امیدواری کرد: باید با هم افزایی تصمیماتی گرفته شود که نتیجه آن به نفع جامعه عشایری باشد.
وی اضافه کرد: می توانیم از تجربه اجرای طرح زنجیره تولید گوشت توسط سازمان که مستند به قانون هم است استفاده کنیم و تفاهم نامه ای بین سازمان امور عشایر و سازمان بسیج عشایری کشور تدوین و بر اساس آن عمل کنیم.
قندالی با بیان این که در کشور مشکل تامین گوشت قرمز نداریم و حتی می توانیم تولیدات داخلی را صادر کنیم، گفت: در سال های 94 و 95 و 96 حدود سه میلیون راس دام عشایر صادر شد که به نفع تولیدکننده ها شد.
وی خاطرنشان کرد: در 20 سال گذشته، بیشتر برندهای خارجی در حوزه لبنیات و گوشت در کشور حضور داشتند که امروز اثری از این برندها نیست و این نشان از رونق تولید در داخل کشور در این حوزه ها دارد.
این مسئول با اشاره به این که سمت و سوی حرکت سازمان امور عشایر حمایت از تولید است، افزود: مشکلاتی در مناطق عشایری وجود دارد همانطور که در سایر بخش ها نیز وجود دارد اما این بدان معنا نیست که کاری انجام نشده است و با هم افزایی می توانیم مشکلات را کاهش دهیم.
قندالی اظهار داشت: ظرفیت سرزمینی کشور به گونه ای است که جمعیت عشایر ثابت مانده و از اوایل انقلاب تغییر چندانی نداشته است و جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفری آنان در اوایل انقلاب در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار نفر است.
وی اظهار داشت: با رعایت بهداشت سلامت و تغذیه دام در مناطق عشایری بستر بعدی کاهش تلفات دام است تا تولید در این مناطق را افزایش دهیم.
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور نیز در این نشست با بیان این که رویکرد بسیج توجه به مباحث اقتصادی در کشور است، گفت: هر کدام از حوزه های بسیج متناسب با جامعه هدف نقشی را در راستای جهش تولید ایفا می کنند و جامعه هدف ما هم عشایر هستند و "طرح افزایش بهره وری دام در مناطق عشایری" نیز بر این اساس نوشته شده است.
سعیدی با بیان اینکه ما در کنار سازمان امور عشایر هستیم و از ظرفیت های بسیج عشایری به شما کمک کنیم، اظهار امیدواری کرد با هم افزایی و نظرات تخصصی سازمان امور عشایر این طرح را تقویت کنیم.


کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عشایر افزایش بهره وری سازمان امور عشایر رئیس سازمان بسیج عشایری هم افزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد

 رئیس اداره امور عشایر بروجرد گفت: عشایر این شهرستان در کوچ بهاره در مناطقی از گرین کوه، کولیدر، آبسرده، مله تخت، سربند، ورکوه و بخش‌های شیروان و اشترینان مستقر می‌شوند.

نوراله مصطفی نژاد به جلسه شورای عشایری بروجرد در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در این جلسه مصوب شد که در فصل کوچ، ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان همچون راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی، بسیج عشایری، هلال احمر، بهداشت و درمان و پلیس راهور عشایر را در مسیر کوچ همراهی کنند تا برای این قشر تولیدکننده جامعه مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه دام، تمام سرمایه خانوار‌های عشایری است، به رانندگان هشدار داد مراقب حرکت دام‌های عشایر هنگام عبور از جاده‌های شهرستان باشند.

رئیس اداره امور عشایر بروجرد با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هنگام کوچ عشایر در جاده‌های ارتباطی شهرستان اضافه کرد: نصب تابلو‌های هشدار مبنی بر کاهش و کنترل سرعت در جاده‌ها هنگام کوچ می‌تواند نقش موثری در کاهش تلفات جاده‌ای دام‌های عشایر داشته باشد.

هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر شهرستان بروجرد با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری