Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:07:42 GMT

۱۷۰۰۰ شهید ترور پارادوکس بزرگ حقوق بشر غربی است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۶۰۱۳

۱۷۰۰۰ شهید ترور پارادوکس بزرگ حقوق بشر غربی است

دبیرکل بنیاد هابیلیان با یادآوری تعداد ۱۷۰۰۰ شهید ترور از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون گفت: اکثر شهدای ترور مردم عادی بودند که هیچ‌ گونه مسئولیت حکومتی نداشته‌اند یعنی کسانی که با همان مفاهیم حقوق بشر غربی حق حیات از ابتدایی‌ترین حقوق‌شان بود. - اخبار استانها -

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس، با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه حقوق بشر مفهومی ارزشمند در اسلام است اظهار داشت: احترام به تمام بشریت از بنیادی‌ترین مفاهیمی بود که پیامبر اعظم(ص) در بدو بعثت به آن اشاره داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حراست از حقوق تمامی انسان‌ها با رنگ‌ها و نژاد و جنسیت متفاوت از نخستین مفاهیمی بود که پیامبر اسلام بر آن تاکید داشتند و برای آن مبارزات بی‌امانی کردند. این رویه پس از پیامبر توسط ائمه اطهار (سلام‌الله‌علیها) نیز پیگیری شد.

هاشمی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه حقوق بشری که امروزه غرب آن را بیان می‌کند، از اساسی‌ترین مفاهیم دین مبین اسلام است گفت: دنیای غرب در چند دهه گذشته داعیه‌دار حقوق‌بشر شده در حالی که گذشته این جوامع نشان می‌دهد که سابقه آنها در زمینه احترام به حقوق مردم بسیار تیره است. حتی در چند دهه اخیر نیز که گفتمان حقوق بشری از سوی این کشورها به طور مرتب بیان می‌شود شاهدیم که هنوز کشورهای اروپایی و آمریکایی در حوزه اجرای این مفهوم مشکلات زیادی دارند.

وی با اشاره به اینکه حقوق بشر مفهومی دستکاری شده از سوی کشورهای غربی است گفت: امروزه کشورهای غربی حقوق بشر را اهرمی برای فشار به کشورهای مستقل قرار داده‌اند. این مفهوم مانند بسیاری دیگر از مفاهیم همچون دموکراسی و تروریسم برای کشورهای مستکبر کاربرد دوگانه دارد. در دنیای امروز شاهدیم که رژیمی همچون سعودی که بدترین عملکرد را در حوزه حقوق بشر و دموکراسی دارد، تحت حمایت کامل آمریکا قرار گرفته اما کشورهای مستقل همچون کشور ما به بهانه نقض حقوق بشر مورد تهدید و تحریم قرار می‌گیرند.

باقری در دیدار با خانواده شهید ابومهدی: حقوق بشر آمریکایی یعنی ترور فرمانده ارشد مبارزه با تروریست‌هاگزارش ویدئویی ا روایت تلخ رزمنده همدانی از بمباران شیمیایی حلبچه/ حقوق بشر آمریکایی با طعم سیانور

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه کشورهای غربی در زمینه اجرای حقوق بشر در کشورهای خودشان نیز کارنامه سیاهی دارند، گفت: آنچه که این روزها در آمریکا، مهد لیبرال دموکراسی غربی، شاهد آن هستیم نتیجه سال‌ها نقض حقوق سیاه‌پوستان است. مگر سیاه‌پوستان بشر نیستند که به طور سازمان یافته تحت ستم هیئت حاکمه آمریکا قرار می‌گیرند؟ مشابه این گونه رفتارها در دیگر کشورهای غربی با اشکال دیگری وجود دارد.

دبیرکل بنیاد هابیلیان با اشاره به اینکه آمریکا این روزها بی‌پرده حقوق بشر را نقض می‌کند، گفت: امنیت از ابتدایی‌ترین حقوق همه انسان‌ها است، اما دولت ایالات متحده با بهانه‌ واهی مقابله با تروریسم به افغانستان و از بین بردن سلاح‌های کشتار جمعی به عراق حمله کرد. حضور فسادآلود بیست‌ ساله آمریکا در منطقه غرب آسیا سبب سلب امنیت از تمام منطقه شده؛ بحران‌های این روزهای عراق، افغانستان، سوریه و یمن امنیت کل منطقه را به مخاطره کشانده و این از اساسی‌ترین کارهای آمریکا در زمینه نقض حقوق بشر است.

هاشمی‌نژاد با یادآوری تعداد 17000 شهید ترور از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون گفت: اکثر شهدای ترور مردم عادی بودند که هیچ‌ گونه مسئولیت حکومتی نداشته‌اند یعنی کسانی که با همان مفاهیم حقوق بشر غربی، حق حیات از ابتدایی‌ترین حقوق‌شان بود. به یقین می‌توان گفت که تمامی گروهک‌های تروریستی که این شهادت‌ها را رقم زدند مستقیم یا غیر مستقیم تحت حمایت آمریکا قرار داشته‌اند.

فرزند شهید هاشمی‌نژاد در ادامه افزود: سرکرده گروهکی که در 31 شهریور 97 در رژه نیروهای مسلح در اهواز اقدام به حمله تروریستی کرد در یکی از کشورهای اروپایی آزادانه زندگی می‌کند و حتی شاهد بودیم که پس از این حمله یکی از اعضای این گروهک با شبکه معاند فارسی‌زبان که در لندن قرار دارد، مصاحبه می‌کند. در این حمله تعداد زیادی از هموطنانمان شهید شدند که یکی از آنها محمدطاها اقدامی بود که تنها 4 سال داشت.

وی در پایان گفت: کشورهای غربی امروز هم در ترویج حقوق بشر در کشورهای دیگر و هم در زمینه اجرای حقوق بشر در جوامع خودشان کارنامه سیاه و ننگینی دارند و نباید مدل‌های رفتاری آنها مورد استناد دیگر دولت‌ها و ملت‌ها قرار بگیرد. 

انتهای پیام/281/ح

R41347/P/S6,1188/CT1 بیشتر بخوانید... همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی آغاز شد مبلغان دین باید حقوق بشر اسلامی را به گوش جهانیان برسانند مشهد| کرامت انسانی رکن اساسی در مسئله حقوق بشر اسلامی است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی آغاز شد مبلغان دین باید حقوق بشر اسلامی را به گوش جهانیان برسانند مشهد| کرامت انسانی رکن اساسی در مسئله حقوق بشر اسلامی است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| بی‌نیازی ایران از واردات ورق فولاد/ ابرطرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با نام سردار سلیمانی به امضا رسید ۲ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ ۳ نیمه تمام ماندن یک پروژه پس از ۱۲ سال/ صدای سوت قطار در سبزوار شنیده می‌شود؟ ۴ گزارش| وقتی کرونا به پیر و جوان رحم نمی‌کند / افزایش مجدد ‌ابتلا به کووید ‌۱۹ در بین سنین ۲۵ تا ۴۵ سال ۵ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۶ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۷ نان زنان سرپرست خانوار در شب بازار بندرعباس آجر شد/ چرا مسئولان شهرداری و فرمانداری بی‌تفاوت شده‌اند؟ ۸ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم مهمترین اخبار استانها گزارش تحلیلی تسنیم از پشت پرده قیر رایگان / راهکار نمایندگان برای جلوگیری از رانت چیست؟ گزارش ویدئویی|بی‌مهری به شاهکار تاریخی دوران زندیه / "حمام پاشاخان" ‌‌زیر خاک مدفون شده است‌ صدور کیفرخواست برای ۲۱ متهم پرونده اداره کل غله استان کرمان + ۷ اتهام اصلی متهمان روایت تسنیم از مرداد ماه خونین شیراز علیه رژیم پهلوی در سال ۵۷ / چرا علمای شیراز «استیضاح از رژیم غیرقانونی‌» را اعلام کردند؟ مهمترین اخبار تسنیم جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی هرگز قادر به پیروزی در برابر مقاومت نخواهد بود انتقاد قوه قضائیه از معرفی قطره چکانی متخلفان ارزی/ ۴۴۵ متخلف ارزی بازداشت شدند گسترش اعتراضات در فلسطین اشغالی؛ آیا «نتانیاهو» به سرنوشت «رابین» دچار خواهد شد؟ گزارش تحلیلی تسنیم از پشت پرده قیر رایگان / راهکار نمایندگان برای جلوگیری از رانت چیست؟ مخالفت وزیر اقتصاد با بحث جاماندگان سهام عدالت/ دژپسند: همه گرفتند، سهامی باقی نمانده است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حقوق بشر اسلامی کرامت انسانی کشورهای غربی ترین اخبار هاشمی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع دستی از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی صادر شد که در مقایسه با سال قبل از آن که  ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود، ۲۲ درصد رشد داشت.

محمدرضا طنابی، با بیان اینکه این افزایش نشان دهنده ظرفیت مناسب درآمدزایی این بخش است،افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع دستی آذربایجان غربی در سال گذشته بودند.

طنابی، صنایع چوبی، بافته های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و اظهار کرد: صنایع چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع دستی صادراتی استان را تشکیل می دهد.

وی، در خصوص تسهیلات اعطایی به هنرمندان صنایع دستی در استان گفت: در سال گذشته ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۴۰ رشته صنایع ‌دستی از جمله نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، بافته‌های داری، پوشاک سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنرهای روی چوب، صنایع دستی روی شیشه، رنگرزی گیاهی و رفوگری، قالیبافی، گلیم بافی و جاجیم بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

دیگر خبرها

  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران