Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@22:28:35 GMT

جدیدترین فناوری ایستگاه آب آستان قدس عباسی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۶۲۶۶

جدیدترین فناوری ایستگاه آب آستان قدس عباسی

ایستگاه آب آستان قدس عباسی با تولید آب شرب برای زائران به ویژه در ایام زیارت میلیونی اربعین، خدمات آشکاری را به این شهر مقدس ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، ایستگاه تصفیه آب آستان قدس عباسی، یکی از دستاورد‌های مهم این آستان به شمار می‌آید، چرا که این مرکز با تولید آب شرب برای زائران به ویژه در ایام زیارت میلیونی اربعین، خدمات آشکاری را به این شهر مقدس ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز مجهز به جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات در این زمینه است.

 

مهندس بسام الهاشمی، مسئول بخش ایستگاه تصفیه آب وابسته به بخش پروژه‌های مهندسی آستان قدس عباسی در اینباره اظهار داشت: "یکی از مهمترین خدماتی که آستان قدس عباسی به زائران ارائه می‌دهد، فراهم کردن آب شرب سالم است. اهمیت این موضوع به ویژه در فصل تابستان و با افزایش درجه حرارت هوا بیشتر نمایان می‌شود. از همین رو آستان قدس عباسی، ایستگاه تصفیه آب با تجهیزات مدرنی را ایجاد کرده است."

 

وی افزود: "این ایستگاه نزدیک به (۴۴,۰۰۰ لیتر/ساعت) آب شرب تولید می‌کند، و دارای مخازن اولیه با ظرفیت (۲۶۸,۰۰۰ لیتر) است. دستگاه‌های دیگر این ایستگاه برای تولید آبِ فیلتر‌ شده، دارای ظرفیت تولید (۸۷,۰۰۰ لیتر) است که آن‌ها نیز دارای مخازنی با ظرفیت (۱۰۰,۰۰۰ لیتر) می‌باشد."

 

مهندس الهاشمی ادامه داد: "مراحل تصفیه و زلال سازی آب پس از عبور آب از فیلتر‌های ماسه‌ای و کربنی انجام می‌شود. در مرحله‌ی اول ناخالصی‌های شنی و خاکی آب تصفیه می‌شود و در مرحله کربنی، آن را از بو و کلر پاکسازی می‌کند. بعد از اجرای این دو مرحله آب زلالی تولید می‌شود که هنوز مناسب شرب نیست و از آن برای پخت و پز و شستشو استفاده می‌شود. این آب برای استفاده فقط به مهمانسرای مولا ابالفضل العباس (علیه السلام) پمپ می‌شود."

 

وی خاطرنشان کرد: "بخشی از این آب پس از گذشتن از مراحل قبلی به ایستگاه‌های تصفیه و زلال‌سازی هدایت می‌شود و پس از تکمیل این مرحله اکنون مناسب شرب است، ولکن قبل از در دسترس قرار ‌گرفتن در آستان قدس عباسی، توسط اشعه ماورای بنفش، کاملا پاکسازی و ضدعفونی می‌شود."

 

مهندس الهاشمی توضیح داد: "آب آشامیدنی آستان قدس عباسی به طور کامل از طریق این ایستگاه و ایستگاه‌های خارجی دیگر این آستان فراهم می‌شود. همچنین مجاوران حرم نیز از طریق لوله‌کشی از این آب بهره‌مند می‌شوند. در ایام اربعین حسینی و زیارت میلیونی نیز آب موکب‌های حسینی از این طریق تامین می‌شود."

 

مهندس الهاشمی خاطرنشان کرد: "ساختمان این ایستگاه از سه طبقه تشکیل شده است، طبقه اول ایستگاه برای ذخیره اولیه در نظر گرفته شده و دارای پمپ‌های ویژه‌ای است که ساخت و تولید شرکت ایتالیایی (ایبارا) و شرکت هنگاریا (کرانفوس) است. این دو شرکت در این زمینه شهرت جهانی دارند. این مرکز همچنین دارای مخزن‌های با کیفیتی است که به این منظور تولید شده است و آن‌ها نیز از تولیدات شرکت آمریکایی بین‌المللی و متخصص در زمینه تصفیه آب، به نام (فیلمتک) است. اما در مورد سایر تجهیزات به خصوص از جنبه الکترونیکی، از محصولات با کیفیت آلمانی استفاده شده‌ است و بخشی از آن‌ها از جمله لوله‌های آبرسان از بهترین نوع آن در بازار که از کشور مصر وارد شده ، مورد استفاده قرار گرفته‌ است."

 

وی افزود: "کادر شاغل در این ایستگاه به صورت ۲۴ ساعته و در سه شیفت مشغول به کار هستند. این ایستگاه به دلیل نیاز آستان قدس عباسی، پیوسته فعال است و کادر آن شامل ۱۲ تکنسین، به علاوه ۳ کارمند اداری می‌شود که در سه شیفت کاری تقسیم شده‌اند."

 

مهندس الهاشمی تاکید کرد: "کیفیت آب تولید شده به صورت پیوسته در آزمایشگاهی که در ساختمان مرکزی ایستگاه قرار دارد، کنترل می‌شود و آزمایش‌های فیزیکی و شیمیایی به صورت ۲۴ ساعته روی آن انجام می‌شود تا از خلوص و مناسب بودن آن، اطمینان حاصل شود. علاوه بر آن، نمونه‌های آب از نظر باکتریایی، فیزیکی و شیمیایی، به صورت روزانه در آزمایشگاه آب آستان قدس عباسی مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا نتایج تضمین شده و یکپارچه‌ای به دست آید."

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: آب کربلای معلی کربلا ۰۰۰ لیتر تصفیه آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، مینی‌بوس دانش‌بنیان بین شهری و ماده تصفیه روغن خوراکی را رونمایی کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، همزمان با سفر رئیس جمهور به سمنان، وزیر علوم، در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان حضور یافت و از شرکت‌های دانش بنیان منتخب این پارک بازدید کرد‌.

محمدعلی زلفی‌گل  از مینی‌بوس بین شهری نامیک با ظرفیت 21 مسافر رونمایی کرد.

این مینی‌بوس به صورت کامل در شرکت تحقیق و توسعه افرا مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان که گواهی دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را نیز اخذ کرده، طراحی و ساخته شده است.

در این بازدید از محصول ابرجاذب پالاسیل که توسط شرکت نانو ترکیب سمن آرا مستقر در پارک علم و فناوری سمنان تولید شده است رونمایی شد.

پیش از این مواد تصفیه روغن خوراکی از خارج از کشور وارد می‌شد که با تولید این محصول شاهد کاهش وابستگی در این زمینه به خارج خواهیم بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این بازدید از محصول هواساز دو مرحله ساخت شرکت سبز بهساز نیز رونمایی کرد که با استفاده از آن تا 30 درصد در مصرف آب و 45 درصد در مصرف برق صرفه جویی می شود.

همچنین از هیتر استیر دیجیتال با کنترل فازی با کاربرد در آزمایشگاه ها تولیدی شرکت ره نو کومش، کیف صنایع دستی چهار فصل با رویکرد مد پایدار تولیدی شرکت سورتا و جلد لوح قدردانی با طرح سنتی رونمایی شد.

وزیر علوم پس از بازدید از نمایشگاه و گفتگو با مخترعان حاضر در غرفه‌ها گفت: با توجه به شعار سال که جهش تولید و مشارکت مردم نامگذاری شده است، وزارت علوم در حال تدارک برنامه‌های ویژه‌ای است تا امکان مشارکت گسترده جامعه دانشگاهی در شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود و در شورای سیاستگذاری مردمی‌سازی وزارت علوم این موضوع در  مرحله تصمیم‌گیری است.

زلفی‌گل افزود: شرایطی فراهم شده تا صاحبان ایده به راحتی بتوانند محصول دانش‌بنیان تولید کنند.

وی تاکید کرد: ما در مرحله ایجاد و شکل‌گیری و معاونت علمی ریاست جمهوری در مرحله تجاری‌سازی و دادن مجوز، از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم و امیدوارم تعداد شرکت‌ها را از 10 هزار کنونی به عدد قابل توجهی افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  • هوش مصنوعی: دوران گذار از مزیت به ضرورت
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • تولید ارزان هیدروژن از آب با ضایعات فلزی
  • دادستان زنجان استاندار را پای پل میربهاءالدین کشید
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران