Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@03:17:36 GMT

خانواده شهدا الگویی برای تربیت اسلامی محسوب می شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۶۴۵۲

خانواده شهدا الگویی برای تربیت اسلامی محسوب می شوند

حجت الاسلام امیدی گفت: خانواده های شهدا و ایثارگران هم درجه والایی دارند و به خوبی توانستند به تربیت شهدا بپردازند و از این رو خانواده شهدا الگویی برای تربیت اسلامی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (سه شنبه 14 مرداد) در جلسه «سه شنبه های تکریم» که به صورت ویدئوکنفرانسی با خانواده 2 شهید شهر «اشکنان» فارس برگزار شد، گفت: شایسته بود که حضوری به خدمت خانواده شهدا می رسیدیم اما وضعیت کرونا اجازه این موضوع را نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس اظهار کرد: عظمت خانواده شهدا اینست که ما حضوری خدمت برسیم و بتوانیم تکریم خانواده شهدا را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه «سه شنبه های تکریم» یکی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که چندین هفته است در کشور اجرا می شود، یادآور شد: در این برنامه خانواده معزز شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم و ... را مورد تجلیل قرار می گیرند.

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه امام باقر (ع) پیرامون شهدا فرمودند: «اولین قطره خون شهید کفاره گناهان اوست»، شهدا منتخب خدای سبحان شدند، اضافه کرد: خانواده های شهدا و ایثارگران هم درجه والایی دارند و به خوبی توانستند به تربیت شهدا بپردازند و از این رو خانواده شهدا الگویی برای تربیت اسلامی محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه همکاری ارشاد و کانون ها، منشا اثر بوده، هست و خواهد بود، تاکید کرد: یک هزار و 500 جلد کتاب به مسجد «امام علی بن ابی طالب (ع)» هدیه خواهیم کرد.

به گفته حجت الاسلام امیدی، لازم است که کار در خور شان برگزار شود و در ایام غدیر با برنامه ریزی مناسب برای ترویج تشییع علی بن ابی طالب (ع)، اجرایی شود.

وی با اشاره به درخواست امام جمعه اشکنان و فرزند شهید که مطالبه تکمیل مجتمع فرهنگی را داشتند، تاکید کرد: بسیار خرسندم که این دغدغه وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه موضوع اقتصادی و تحریم باعث شده تا بودجه ها کم شود، افزود: متولیان فرهنگی در امر مسجد و متولیان اجرایی برای ساخت مساجد 2 مجموعه جداگانه هستند که فرهنگی ما و سایر سازمان های فرهنگی است و اوقاف بحث ساخت و ساز را دارد.

خاطر نشان می شود، شهید «اکبر نجفی» متولد 1339 در تاریخ 14 اسفند 65 در عملیات «کربلای 5» در منطقه «شلمچه» مجروح شده و در بیمارستان تهران به شهادت رسید و بسیجی شهید «محمد دست نشان» متولد 1349 که در سال 1369 در «زهک» زابل توسط اشرار به اسارت رسید و خبر شهادت ایشان در سال 1382 در پاکستان مورد تایید قرار گرفت.

مجتمع فرهنگی تربیتی در حال ساخت در اشکنان است که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین راه و شهرسازی در دهه فجر 99 به بهره می رسد.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح سه شنبه های تکریم طرح سه شنبه های تکریم طرح ملی سه شنبه های تکریم طرح ملی سه شنبه های تکریم طرح ملی سه شنبه های تکریم سه شنبه های تکریم کانون های مساجد فارس شیراز خانواده شهدا حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در بخش عقدا به همت قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادیِ استان و بخش عقدا و نیز همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اردکان مراسم گرامیداشت یاد و نام شهید حسین انتظاریان اردکانی از شهدای عملیات تروریستی در سیستان بلوچستان در محل آستان امامزاده میر شمس الحق از بخش عقدای شهرستان اردکان برگزار شد.   در این مراسم که با حضور خانواده‌های شهدای شهرستان اردکان و جمعی از ایثارگران این شهرستان برگزار شد حجت الاسلام کوثری رئیس اداره حج، اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان ضمن تسلیت به خانواده شهدای اخیر استان در سیستان و بلوچستان مخصوصا خانواده شهید انتظاریان اردکانی گفت: شهادت برای مردان و زنان مومن از توفیقات و وعده‌های الهی است که لایق‌ترین افراد به این فیض نائل می‌شوند و تسلی دادنِ قلب بازماندگان و ادامه راه شهدا نیز نزد خداوند اجر و مزد بی اندازه دارد.   بیان نکات اخلاقی مثبت در باره شهید انتظاریان توسط سرکار خانم پورقاسمی همسر این شهید بزرگوار، اجرای کلیپ جنگ و جبهه و لحظه شهادت بعضی از شهدا، اجرای تک خوانی سرود طلوع و تلاوت نیم جزء قرآن کریم به یاد شهدا از مهمترین برنامه‌های معنوی این محفل بود.   لازم به ذکر است که قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی قریب به یازده سال است که هر ساله این مراسم را برگزار می‌کند و در مراسم امسال حضور خانواده شهید انتظاریان به معنویت این مراسم افزوده بود.

دیگر خبرها

  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا
  • پیام تسلیت رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان دهنوی