Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نریمان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: بر اساس ماده ۶ قانون مقررات صادرات، واردات و امور گمرکی مناطق آزاد ایران مصوب وزرای عضور شورای عالی مناطق در سال ۱۳۷۳مبنی بر تفویض اختیار صدور گواهی مبدا در مناطق آزاد و طی مکاتباتی که با سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران داشتیم صدور گواهی مبدا حوزه اوراسیا به سازمان منطقه آزاد ارس تفویض شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به اینکه صادرات کالا‌های حوزه اوراسیا نیاز به اخذ گواهی مبدا اوراسیا از اتاق بازرگانی صنایع و معادن آذربایجان شرقی داشت و به علت زمانبر بودن تردد برای اخذ این مجوز از اتاق بازرگانی تبریز و ایجاد مشکلاتی برای بازرگانان، مذاکراتی با اتاق بازرگانی تبریز انجام گرفت و بر اساس تفویض اختیار اخذ شده مقرر شد گواهی مبدا حوزه اوراسیا در منطقه آزاد ارس صادر شود.

منطقه آزاد ارس با بیش از ۵۰ هزار هکتار وسعت در حاشیه رودخانه مرزی ارس در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز با جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است با احداث خط راه آهن از منطقه آزاد ارس تا خاک ترکیه، می‌تواند منطقه شمال غرب را به گذرگاه اصلی ترانزیت ریلی اروپا و منطقه قفقاز تبدیل کند؛ خط آهن جلفا - تبریز نیز با ۱۰۲ سال قدمت، قدیمی‌ترین خط آهن ایران محسوب می‌شود که برقی و در زمان حاضر فعال است.

قرارداد تشکیل اولیه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۲۹ مه ۲۰۱۴ میان کشور‌های روسیه، بلاروس و قزاقستان منعقد و جایگزین اتحادیه گمرکی اوراسیا شد و سپس کشور‌های ارمنستان و قرقیزستان نیز به عضویت آن در آمدند.

این اتحادیه کار خود را به طور رسمی از اول ژانویه ۲۰۱۵ آغاز کرد. کشور‌های عضو اورآسیا هم اکنون ۲۰ میلیون کیلومترمربع مساحت و بیش از ۱۸۳ میلیون نفر جمعیت دارند که ۵.۲ درصد جمعیت جهان است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد ارس منطقه آزاد ارس اتاق بازرگانی حوزه اوراسیا گواهی مبدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اتاق بازرگانی زنجان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (2024 IRAN EXPO )

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: اتاق بازرگانی زنجان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (2024 IRAN EXPO ) شرکت می‌کند.

صمد یوسفی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اتاق بازرگانی به‌عنوان کانون بخش‌خصوصی استان به‌منظور معرفی هر چه بهتر ظرفیت‌های اقتصادی و توانمندی‌های صادراتی زنجان، در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ) که با هدف ترویج الگوی توسعه زنجیره ارزش کسب‌وکارهای تولیدی و خدماتی و با محوریت طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی برگزار می‌شود، حضور پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ که روزهای هشتم الی دوازدهم اردیبهشت سال‌جاری با حضور مدیران ارشد، صنعتگران و تجار و بازرگانان خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

یوسفی‌اصل گفت: یکی از مهمترین فرصت‌های پیش‌روی فضای اقتصادی کشور است تا با عرضه کردن محصولات صادرات غیرنفتی و معرفی زنجیره‌های ارزش صادرات‌محور ضمن ارائه مستقیم ظرفیت‌ها و چالش‌ها، اهمیت حضور خود در نقشه تجارت جهانی را نمایان کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های تمرکز ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، تولیدات صنعتی، فرش دستبافت، صنایع دستی و گردشگری، دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی و صنعت پتروشیمی است، اضافه کرد: اتاق بازرگانی زنجان نیز با اتکا بر رویکرد نمایشگاه، پیشبرد و ارتقای مبادلات تجاری کشور از طریق ارائه محصولات با کیفیت صادراتی و شناخت نیاز بازارهای جهانی، تلاش خواهد کرد با زبانی ساده و با الگوبرداری از ساختار اکسپوها، گذشته، حال و چشم‌اندازهای آینده ظرفیت‌های ذاتی و فضای اقتصادی استان را به نمایش بگذارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: اتاق بازرگانی زنجان در این نمایشگاه که بیش از دو هزار تاجر خارجی از آن بازدید می‌کنند، مساعی خود را متمرکز در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، نمایش محصولات زنجیره‌های ارزش استان، معرفی سبد صادرات غیرنفتی استان، میزان تعامل با بخش خصوصی (G2B)، فرصت‌سازی برای تعاملات با بخش خصوصی (B2B)، امضای تفاهنامه‌های تجاری و مذاکرات تجاری خواهد کرد.

کد خبر 746839

دیگر خبرها

  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • حضور اتاق بازرگانی زنجان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (2024 IRAN EXPO )
  • تعطیلی جدید شنبه یا پنجشنبه است؟ بررسی مجلس به کجا رسید؟