Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@00:34:42 GMT

روند بازگشت ارز حاصل از صادرات بهبود یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۶۴۸۹

روند بازگشت ارز حاصل از صادرات بهبود یافت

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی گفت: آمار نشان می‌دهد روند بازگشت ارز حاصل از صادرات بهبود یافته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از صداوسیما، صمد کریمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما، گفت: بر اساس بسته جدیدی که بانک مرکزی ابلاغ کرده آمارها نشان می‌دهد روند بازگشت ارز حاصل از صادرات بهبود یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵۰ فردی که به قوه قضائیه معرفی شدند، یک دلار از صادراتشان را به کشور بازنگردانده اند و شرکت‌های تولیدی نیز نیستند.

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی افزود: به شرکت‌های تولیدی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادراتشان برای کمک به تولید کشور فرصت داده‌ایم. وی با بیان اینکه انتظار داریم امسال ارز بیشتری وارد چرخه اقتصادی کشور از صادرات شود، بیان داشت: با بررسی آمار صادرات تا ۳۱ تیر ۹۹ گروه‌های جدیدی که تخلف ارزی دارند به قوه قضائیه معرفی می‌کنیم.

کریمی گفت: دو هزار و ۳۸۶ صادر کننده از ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۳۱ خرداد ۹۹ هفده و هفت دهم میلیارد یورو به چرخه اقتصادی برنگردانده اند، اما با تعامل وزارت صمت و دیگر دستگاه‌های نظارتی امسال ارز بیشتری از این صادرکنندگان به چرخه اقتصادی باز می‌گردد.

وی افزود: از ۲۵۰ متخلف ارزی‌ای که به قوه قضائیه معرفی شده‌اند تاکنون بیش از ۴۴۰ میلیون یورو ارز بازگشته است. کریمی گفت: بر اساس مصوبه کمیته ماده ۲ شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای سال‌های ۹۷ و ۹۸ با کسانی که هیچ ارز صادراتی‌ای بازنگردانده اند به جد برخورد می‌شود و در بسته جدید از دریافت خدمات صادراتی محروم می‌شوند.

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی افزود: ۱۰۸ صادرکننده که ارز خود را بازگردانده اند به رئیس جمهور برای تشویق معرفی شده‌اند و مشوق‌های خوبی به کسانی که ارز خود را بازمی گردانند داده می‌شود.

کریمی گفت: بر اساس پروانه‌های صادراتی که از گمرک گرفته‌ایم مشخص شد ۲۷ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازنگشته است. وی افزود: ضریب ۷۰ درصد برای صادر کنندگان یعنی اگر صادر کننده‌ای ۷۰ درصد ارز خود را به کشور بازگرداند ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی دارد، اما هر صادر کننده در سامانه ما کد یونیک دارد و متعهد است از ۲۲ فروردین ۹۷ تاکنون ۱۰۰ درصد ارز خود را بازگرداند.

وی گفت: در سال ۹۷ چهارده میلیارد یورو ارز صادراتی بازنگشته است. وزارت صنعت، معدن و تجارت نظام رتبه بندی برای صادرکنندگان ایجاد کند تا از صدور کارت‌های بازرگانی‌ای که منجر به باز نگشتن ارز می‌شود جلوگیری شود.

کریمی گفت: بر اساس بررسی‌ها تا ۳۱ خرداد ۹۹ گروه پتروشیمی‌ها و ایمیدرویی‌ها بیشترین درصد بازگشت ارز را به چرخه اقتصادی کشور داشته‌اند. ۲۵۰ متخلف ارزی‌ای که به قوه قضائیه معرفی کردیم شرکت‌های بازرگانی خصوصی هستند که همه کارت بازرگانی دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بانک مرکزی بازگشت ارز صادراتی قوه قضائیه معرفی حاصل از صادرات چرخه اقتصادی بانک مرکزی کریمی گفت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه ای با بیان اینکه ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ آذربایجان را ندارد و برنامه ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد، گفت: ارمنستان هیچ جاه طلبی فراتر از مرزهای شناخته شده بین المللی خود ندارد.

پاشینیان گفت: ما صداقت خود را در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در روند تحدید حدود نشان داده ایم. ما متذکر شدیم که دولت ارمنستان آماده است اقداماتی را در چارچوب اختیارات خود انجام دهد تا به مردم اجازه دهد در روستاهای آذربایجان زندگی کنند. به ویژه در چهار روستایی که اکنون در آن زندگی نمی کنند. 

وی ادامه داد: ما همچنین اعلام می کنیم که در نتیجه این روند، زندگی راحت و امن در روستاهای ارمنی - باغانیس، ووسکپار، گیرانتس، برکابر - باید به همان اندازه امکان پذیر باشد.

هفته گذشته بین کمیته های تعیین حدود ارمنستان و جمهوری آذربایجان تصویب شد که 4 روستا از ارمنستان به جمهوری آذربایجان منتقل شود. همچنین اولین سنگ تعیین حدود بین دو کشور نیز نصب شد.

دیگر خبرها

  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان