Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@08:08:31 GMT

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده بیرمی استان بوشهر مهار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۶۵۸۵

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده بیرمی استان بوشهر مهار شد

فرهاد قلی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: روز گذشته یک فقره آتش سوزی در مراتع منطقه حفاظت شده بیرمی در تنگه شیرینه رخ داد که محیط‌بانان و هم‌یاران طبیعت بلافاصله وارد عمل شدند.

وی با تقدیر از حضور بموقع و تلاش همیاران طبیعت و محیط‌بانان خاطرنشان کرد: این حضور باعث شده تا ضمن کنترل و مهار آتش‌سوزی، خسارت چندانی به این مراتع وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از بررسی در مورد دلایل وقوع این آتش‌سوزی خبر داد و بیان کرد: تلاش می‌شود تا دلایل به وجود آمدن حریق در این منطقه شناسایی شود.

وی ادامه داد: طی سال جاری آتش‌سوزی‌های متعددی در نقاط مختلف استان بوشهر رخ داده است که خسارت‌هایی را به محیط زیست وارد کرده است.

قلی نژاد تصریح کرد: مردم محلی، همیاران طبیعت، جنگل‌بانان و محیط‌بانان نقش مهم و برجسته‌ای را در مهار آتش‌سوزی‌ها در استان بوشهر داشته‌اند.

کد خبر 4990581

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر آتش سوزی مراتع اداره کل محیط زیست استان بوشهر ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم اقامه نماز جمعه بیرجند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مجلس شورای اسلامی استان بوشهر آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید روح الله موسوی بیان کرد: محیط زیست بدون آلودگی در نهایت سلامت انسان‌ها را تضمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از پلاستیک به یکی از بحران‌های زیست محیطی کره زمین تبدیل شده است افزود: استفاده از مواد پلاستیکی به حدی زیاد شده که برای زمین بحران ایجاد کرده و زندگی بسیاری از حیوانات به دلیل آلودگی محیط زیست با مواد پلاستیکی به خطر افتاده است.

موسوی اظهار کرد: به همین دلیل باید از دوران دانش‌آموزی کودکان و نوجوانان آموزش ببینند تا از مواد پلاستیکی کمتر استفاده کنند و زباله‌های پلاستیکی را در محیط و طبیعت رها نکنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا به خانواده‌های خود نیز برای حفظ محیط زیست اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کنند.

دیگر خبرها

  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت