Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا بصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از شروع برداشت انجیر نی ریز خبر داد و افزود: همه ساله از اواسط مردادماه عملیات برداشت این محصول در باغ‌های دیم شهرستان شروع می‌شود و تا نیمه مهرماه ادامه می‌یابد.

او با اشاره به اینکه انجیرستان‌های دیم نی‌ریز از نظر کیفیت، کمیت و سالم بودن محصول در جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است ابرازکرد: نزدیک به ۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص دارد که ۴ هزار هکتار آن مثمر است و به دو صورت‌تر (تازه خوری) و خشک به بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بصیری، با توجه به بارندگی‌های مطلوب سال زراعی جاری پیش بینی می‌شود ۴۰۰۰ تن انجیر در شهرستان نی‌ریز تولید وبرداشت شود.

او تاکید کرد: عواملی، چون طغیان آفت کنه تارتن، نوسانات حرارتی، وزش باد‌های شدید و ایجاد اختلال در فعالیت زنبور‌های گرده افشان در عملکرد نهایی محصول تاثیرگذار است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه انجیر نی ریز به کشور‌های هند، چین، اروپای شرقی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود، تصریح کرد: نبود سرمایه گذاری مناسب و صنایع تبدیلی در این بخش، باعث شده است که این محصول توسط دلالان خریداری و بدون فرآوری یا بسته بندی مناسب از منطقه خارج شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برداشت انجیر نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۵ هزار و ۳۰۰ هکتار کشاورزی قراردادی در هشترود

 اردشیر عسگری  گفت: ایجاد فضای امن برای تولید کنندگان بخش زراعت بخصوص در رابطه با محصول گندم که ماده اولیه بسیاری از کارخانجات تولید مواد غذایی بخصوص نان که قوت غالب مردم است نیازمند کنترل و پایش مداوم از سوی دستگاه‌های مربوطه و جلوگیری از دستیابی افراد سودجو در زمینه ایجاد اختلال در بازار و ایجاد یاس در بین تولیدکنندگان مورد توجه است لذا به همین منظور مسولین امر با ایجاد طرحی به نام کشاورزی قراردادی که برای دومین سال در حال اجرا در سطح جامعه کشاورزی است اقدام کرده و قراردادی فی ما بین اداره غله و کشاورز در زمان کاشت منعقد می‌شود.

وی افزود: تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت هزینه حمل به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال برای هر تن محصول گندم به مراکز خرید از سوی اداره غله، پرداخت ۲۵ کیلو کود سرک تشویقی به ازای هر هکتار از سوی دستگاه زیربط از مزایای طرح کشت قراردادی است.

وی بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ انعقاد قرارداد در بازه زمانی ۵ ماهه طبق برش ابلاغی شهرستان که برابر با ۸۰ هزار هکتار از اراضی گندم دیم بود، ۶۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از سهمیه برش شهرستان در قالب ۹ هزار و ۳۳۰ فقره قرارداد فی مابین کشاورز و اداره غله استان منعقد شد که در سایه راهنمایی‌های پرسنل وکارشناسان پهنه و جهش تولید مراکز ششگانه جهاد کشاورزی این شهرستان و ادارات تابعه و عوامل اجرایی بانک کشاورزی است که به داشتن رتبه اول در صدر جدول طرح کشاورزی قراردادی منجر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • کارخانه فرآوری صد‌ها تن انجیر، خرما، انگور و آووکادو را ببینید
  • اجرای ۶۵ هزار و ۳۰۰ هکتار کشاورزی قراردادی در هشترود
  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور ۷ درصد است