Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:32:22 GMT

گرامیداشت روز تبریز با نصب بیلبوردهای در سطح شهر

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۷۰۵۸

گرامیداشت روز تبریز با نصب بیلبوردهای در سطح شهر

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز از اکران بیلبوردهای متنوع در نقاط مختلف شهر به مناسبت فرارسیدن ۱۴ مرداد، روز تبریز خبر داد.

سعید حاجی زاده در این خصوص اظهار کرد: با نصب و اکران این بیلبوردها تلاش شده تا داشته‌های معنوی و سرمایه‌های تاریخی و مدنی تبریز برای شهروندان این شهر بیش از پیش شناسانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که یکی از اصلی‌ترین علل نامگذاری ۱۴مرداد به عنوان روز تبریز، مصادف شدن با روز مشروطه است، افزود: بخشی از بیلبوردهای اکران شده به معرفی مجاهدان مشروطه از جمله ستارخان، باقرخان، شیخ محمد خیابانی و ثقه الاسلام پرداخته است.

وی تشریح کرد: همچنین شهدای والامقام علی تجلایی، مرتضی یاغچیان، حسن شفیع‌زاده، حمید باکری و مهدی باکری با عبارت «سرداران عاشورایی» و به عنوان نمادی از قهرمانان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع توسط بیلبوردهای شهری معرفی شده‌اند.

حاجی‌زاده با بیان این‌که تبریز، نخستین پایتخت تشیع، از دیگر محورهای فضاسازی‌های ۱۴ مرداد است، گفت: همچنین تعدادی از بیلبوردها به یادآوری عنوان پرافتخار «تبریز، شهر سه علامه» یعنی علامه امینی، علامه جعفری و علامه طباطبایی اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: تبریز در سال‌های اخیر جوانان غیوری را به خود دیده است که با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به عنوان مدافعان حرم، فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داشته‌اند که در فضاسازی‌های روز تبریز، شهدای مدافع حرم و شهید منای تبریز نیز به شکلی ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که یکی دیگر از عناوین تبریز، شهر شهدای محراب است، گفت: تصاویر و اسامی آیت‌الله طباطبایی و آیت الله مدنی به عنوان دوچهره تاثیرگذار دینی و سیاسی و اولین شهدای محراب نیز در بیلبوردهای اکران شده به چشم می‌خورد.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: همچنین بیلبوردهای معرفی اماکن تاریخی و دیدنی تبریز برای اکران در پایتخت و هفت کلانشهر کشور ارسال شده است.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ۱۴مرداد با پیشنهاد ایرج شهین باهر، شهردار تبریز و با تصویب شورای فرهنگی عمومی آذربایجان شرقی به عنوان روز تبریز نامگذاری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهر تبریز ارتباطات ایثارگران علامه طباطبایی علامه جعفري علامه امینی روز تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک

احد جلیلیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با گرامیداشت هفته زمین پاک (۲ الی ۸ اردیبهشت‌ماه) شعار این هفته «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، گفت : شعار جهانی این هفته «سیاره زمین در مقابل پلاستیک» است.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار مردم در حفظ محیط زیست، هدف از برگزاری هفته زمین پاک و هوای پاک فراهم آوردن فضایی برای فعالیت‌های توسعه‌ای دوستداران محیط زیست است و ادامه داد: شعار محیط زیست براساس محیط زیست مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه است و محیط زیست سالم با مشارکت آحاد مردم تحقق می‌یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: به هر اندازه دانش‌افزایی و آگاهی در خصوص محیط زیست داشته باشیم به همان میزان محیط زیست برای ما و نسل آینده سالم می‌ماند.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این هفته، گفت: برگزاری کارگاه و کارگروه مدیریت پسماند؛ فرهنگ‌سازی و آموزش مردم به خصوص جوامع محلی، دانش‌آموزان و دانشجویان؛ پاکسازی بوستان‌ها و پارک‌ها با مشارکت بیش از ۳۷ انجمن‌های مردم نهاد در سطح استان، نشست تخصصی به صورت وبیناری با رئیس سازمان محیط زیست و برگزاری نشستی با مدیران ۵۵ خانه محیط زیست استان از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته است.

جلیلیان با یادآوری ۸۰ میلیون ایرانی ۸۰ میلیون همیار محیط ریست، تصریح کرد: همیاران در راستای حفظ محیط زیست با ما همکاری می‌کنند.

وی خطاب به هم‌استانی‌ها، گفت: با توجه به بارش‌های خوب و طبیعت زیبای بهاری و حیات وحش استان مردم برای حفظ محیط زیست عاری از هرگونه آلودگی مشارکت داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • اجرای ۱۹ عنوان برنامه در گرامیداشت روز «سنندج»
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • اجرای ۱۹ عنوان برنامه در هفته گرامیداشت روز سنندج
  • (تصاویر) بیلبوردهای استقبال از رئیسی در اسلام آباد پاکستان
  • مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار می شود
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • گرامیداشت هفته سلامت (عکس)