Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@21:19:19 GMT

تجلیل ازجنگلبانان نمونه استان سمنان

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۷۰۹۰

تجلیل ازجنگلبانان نمونه استان سمنان

به گزارش  خبرآنلاین استان سمنان در این مراسم جعفر مرادی حقیقی مدیر کل  ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در مراسم به اهمیت حفاظت و نقش مهم جنگلبان اشاره و اظهار داشت امروزه نقش و اهمیت عرصه های منابع طبیعی  بر هیچ کس پوشیده نیست . با توجه به مفاهیم توسعه پایدار ، این مواهب الهی ، میراث گذشتگان ما نیست بلکه امانت نسلهای بعدی در نزد ما می باشد که می بایست به درستی حفظ واستفاده نماییم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با عنایت به وسعت عرصه های اراضی ملی استان سمنان که  نه میلیون و هفتصد هزار هکتار که بیش از ۸۰ درصد آن تحت پو.شش اراضی ملی و دولتی می باشد که متولی حفاظت از این عرصه گسترده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان می باشد و پاسداری از این نعمت خدادای نیاز به جنگلبان متخصص ، متعهد و مسئولیت پذیر و توانمند را دارد که بتواند ضمن ایستادگی در مقابل عوامل مهاجم ( طبیعی و انسانی ) عرصه های منابع طبیعی استان را حفظ نماید .همانطور که مستحضر می باشید جنگلبان در خط مقدم مبارزه برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی می باشد و در این راه شجاعتها، تلاشها و فداکاریهای بسیاری داشته و متحمل رنجهای بی شماری گردیده است . و چه بسیار افرادی که در این راه جانشان را از دست داده و به شهادت رسیده اند .
مرادی حقیقی عنون کرد: با توجه به اهمیت حضور این دلاوران و نوع فعالیتشان و همچنین افزایش آگاهی و شناخت مردم نسبت به آنان روزی بعنوان روز جهانی جنگلبان در روز شمار جهانی به ثبت رسیده است . تا در این روز جایگاه مهم آنان بر همگان مشخص شود.
رهایی در حاشیه مراسم گفت:بر اساس دستور العمل اجرایی از ستاد سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور ومصادف با روز جنگلبان با رعایت پروتکل بهداشتی مراسمی در این اداره کل برگزار که در این مراسم از ۸  جنگلبانان نمونه استانی با اهدائ لوح و هدیه تقدیر و تشکر و یک جنگلبان نمونه کشوری نیز در جشنواره ملی معرفی و از ایشان تجلیل می گردد  .

46

کد خبر 1417824

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان منابع طبیعی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه نوشهر دریاره گرمای هوا و احتمال آتش سوزی جنگل‌ها هشدار داد.


در این هشدار آمده است: با توجه به افزایش محسوس دما و شدت باد گرم در ارتفاعات از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری و حتی وارد منطقه جنگلی نشوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- منطقه نوشهر گفت: درخواست ما از شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند

سرهنگ محسن مرادی صادق از شهروندان خواست: با مشاهده آتش سوزی، مراتب را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها، محیط بانی، شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و دهیاری‌ها یا به شماره تلفن‌های رایگان امداد جنگل به شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.


او از مسافران و گردشگران هم خواست بدلیل خشکی هوا از روشن کردن آتش خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد+تصاویر
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی