Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  نوربخش حاتمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:در هفت سال گذشته مجتمع‌های گلخانه‌ای استان کرمانشاه از یک مورد به ۱۸ مورد، تولید گل شاخه بریده از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شاخه به هفت میلیون شاخه، میزان تولید سبزی و صیفی از هزار و ۸۰۰ تن به چهار هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین اظهار داشت: در بخش گیاهان دارویی نیز سطح زیرکشت زعفران از ۳۷ هکتار به ۳۰۳ هکتار، گل محمدی از ۱۴۵ هکتار به ۳۰۷ هکتار و سایر گیاهان دارویی نیز از ۶۲۵ هکتار به سه هزار و ۲۶۴ هکتار رسیده است.

به گفته او، تعداد نهالستان‌های استان کرمانشاه نیز از هشت مورد به ۱۱ مورد و تعداد نهال‌های تولیدی نیز از ۵۰۰ هزار اصله به ۷۰۰ هزار اصله رسیده است.

حاتمی در ادامه گفت: با تلاش‌های صورت گرفته سطح باغات پسته در استان کرمانشاه از ۱۲ هکتار به ۲۱۲ هکتار، سطح باغات مدرن از ۱۰ هکتار به ۶۰۰ هکتار و محصولات باغی نیز از ۳۵ هزار و ۷۰۰ هکتار به ۴۲ هزار و ۱۵۲ هکتار رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه با اعلام اینکه اکنون ۲ شهرک گلخانه‌ای در استان در دست ساخت است، گفت: براساس وعده‌های داده شده تا پایان امسال ۳۷.۷ هکتار به مساحت شهرک‌های گلخانه‌ای فعال استان اضافه خواهد شد.

حاتمی با بیان اینکه یکی از این شهرک‌ها، گلخانه حیدرآباد شهرستان هرسین است، افزود: این شهرک گلخانه‌ای قرار است در قالب ۲ مرحله ۲۳ و ۲۰ هکتاری احداث شود که تا پایان سال ۱۵ هکتار از مرحله اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه دومین شهرک گلخانه‌ای در دست ساخت در استان کرمانشاه در منطقه تپه داراب خان شهرستان سرپل‌ذهاب قرار دارد، گفت: این گلخانه ۳۷ هکتاری است که سرمایه‌گذار آن قول بهره برداری از هشت هکتار آن را تا پایان امسال داده است.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزان اشتغال جوانان استان کرمانشاه گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن البرزی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» در این راستا در شهرستان باوی برنامه‌هایی در دستور کار است.

وی ادامه داد: احداث شهرک صنعتی رامین در شهر رامین و شهرک صنعتی دارویی در دستور کار است که در مراحل انعقاد تفاهم نامه هستند.

البرزی افزود: همچنین احداث شهر پوشاک در شهرستان در دستور کار است و در حال استعلام ملک موردنظر هستیم.

فرماندار باوی با اشاره به راه‌اندازی چندین شهرک صنعتی در این شهر گفت: راه‌اندازی این شهرک‌های صنعتی خود به خود باعث مشارکت مردم در اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود.

البرزی خبر داد: همچنین برای احداث فازهای ۷ و ۸ نیروگاه رامین، مکاتبات لازم با نهاد ریاست جمهوری انجام شده است که در صورت عملی شدن این فازها، شاهد اشتغالزایی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی نیز جهاد کشاورزی وام‌های اشتغالزایی را ارائه می‌دهد و کشاورزان شهرستان باوی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

البرزی عنوان کرد: طرح زراعت چوب مورد تاکید و در دستور کار دولت است. در این زمینه کارهای بسیار خوبی انجام و بیش از ۲۰۰ هزار نهال در شهر باوی کاشته شده است که این امر می‌تواند اشتغالزایی بسیار خوبی در منطقه داشته باشد.

کد خبر 6086692

دیگر خبرها

  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ریلی میان چین و اروپا طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • چرا بیماری‌های غیرواگیر در کشور افزایش چشمگیر داشته است؟