Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@06:30:54 GMT

70 درصد مدارس استان زنجان در روستاها قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۷۶۹۸

70 درصد مدارس استان زنجان در روستاها قرار دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به وضعیت نامتقارن در پراکندگی دانش‌آموزان سطح این استان گفت: هم اکنون ۳۰ درصد مدارس استان در شهرها و ۷۰ درصد مابقی در سطح روستاهای استان قرار دارد، در حالی که ۷۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان در شهرها متمرکز شده است.

به گزارش جماران، ابراهیم رفیعی افزود: هم اکنون در شهرک‌های حاشیه نشین گلشهر کاظمیه، پونک و الهیه زنجان در ارتباط با فضای آموزشی مشکلاتی وجود دارد که توجه مسؤولان به این موضوع مهم ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: باید نگاه تخصصی به مسائل آموزش و پرورش وجود داشته باشد چرا که در بعضی نقاط استان کمبود فضا و در بعضی از نقاط دارای فضای مازاد هستیم که در این زمینه باید از ظرفیت های بودجه ای در حل مسائل استفاده کنیم.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس از اعضای شورای آموزش و پرورش استان درخواست می شود برای تکمیل آموزشگاه های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد به ویژه در برخی از مناطقی که به آنها نیاز مبرم احساس می شود، مساعدت ویژه‌ای در تامین اعتبارات انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت ثبت نام دانش‌آموزان زنجانی در مدارس نیز اظهار داشت: تاکنون آموزش و پرورش استان در این بخش رتبه 2 کشوری را در اختیار دارد که این موضوع نشان دهنده وجود نظم و برنامه آموزش و پرورش استان در پیشبرد کارها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد:  طبق برنامه ریزی انجام گرفته چهار  کارگروه پوشش تحصیلی، تولید محتوا و سواد رسانه های، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سلامت و امور بهداشتی از از ابتکارات استان در اجرای پروژه مهر امسال است.

وی، با اشاره به برنامه ریزی استان برای بازگشایی مدارس با توجه به وضعیت های مختلف در شرایط مختلف کرونایی گفت آموزش و پرورش این استان  برای وضعیت سه گانه  قرمز، زرد و سفید سناریوهای مختلفی با جزئیات دقیق پیش ‌بینی کرده و مطابق با شرایط برنامه ریزی خواهد کرد.

رفیعی خاطرنشان کرد: این اداره کل با کارهای انجام شده طی چهار ماهه گذشته رتبه های اول و دوم کشوری را در حوزه های مختلف کسب کرده است.

 وی خاطر نشان کرد: در پرسش مهر ریاست جمهوری امسال نیز آموزش و پرورش استان زنجان موفق به کسب رتبه اول کشوری شد و همچنین در پروژه مهر که در واقع تمامی اقدامات در راستای بازگشایی مطلوب مدارس  را شامل می شود، نیز رتبه دوم کشور را کسب کرد.

اخبار مرتبط 710 مدرسه زیر 10 دانش آموز در کرمان تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای زنجان با 25 میلیارد ریال اعتبار مدارس زنجان فردا تعطیل نیست کلکسیونی از عقرب در مدرسه روستایی! + عکس واکنش وزیر آموزش و پرورش به وضعیت یک مدرسه روستایی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا مدارس روستایی مدرسه روستایی مدارس زنجان مدارس استان زنجان وضعیت مدارس زنجان وضعیت مدارس سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آموزش و پرورش استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی، سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ سلامت در دبستان شهید پرهیزگار مادوان گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی برای بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و بهداشت در راستای تامین سلامت کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: ارتقاء سطح سلامت دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری مهمی برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

جمالی آرند اظهار کرد: آموزش و پرورش به دلیل اینکه جامعه بزرگ دانش‌آموزی را در اختیار دارد می‌تواند در حوزه سلامت بسیار اثر گذار باشد.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید ویژه‌ای بر روی موضوع سلامت دانش آموزان در دو بخش جسمی و روحی شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس این سند باید در مدارس به دنبال تربیت نسلی باشیم که با فراگیری اصول مختلف بهداشتی و سلامتی در مسیر توسعه کشور گام بردارند.

جمالی آرند تصریح کرد: آمادگی داریم با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، برنامه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی حوزه سلامت را در جامعه دانش‌آموزی عملیاتی و ترویج دهد.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1227943 برچسب‌ها مدارس

دیگر خبرها

  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • به کارگیری ۲۸ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در مدارس ابتدایی
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس
  • نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس
  • زنگ سلامت در مدارس خراسان شمالی نواخته شد