Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه این وزارتخانه با اخذ جریمه از افرادی که ماسک نمی زنند، موافق است، گفت: البته حتما باید افرادی که برای تهیه ماسک محدودیت مالی دارند، از قاعده اخذ جریمه مستثنی شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی درباره برخی پیشنهادات مبنی بر اخذ جریمه از افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، گفت: در حال حاضر خوشبختانه اکثریت جامعه از ماسک استفاده می‌کنند و طبقات مختلف هم ماسک می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته باید توجه کرد که تعدادی از افرادی که در این شرایط کرونایی ماسک نمی‌زنند، با اینکه استطاعت مالی داشته و می‌توانند ماسک تهیه کنند، اما باز هم از ماسک استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: قاعدتا استفاده از روش‌های بازدارنده در این زمینه کمک کننده خواهد بود. البته تا کنون با همکاری مردم استفاده از ماسک نسبت به گذشته تا حد زیادی افزایش یافته است و حتی چند برابر شده است، اما همچنان این میزان کافی نیست. قاعدتا باید از روش‌های بازدارنده استفاده کرد که یکی از این روش‌ها اخذ جریمه از افرادی است که ماسک نمی‌زنند که می‌تواند کمک کننده باشد. البته قاعدتا و حتما باید افرادی که برای تهیه ماسک محدودیت مالی دارند،  از قاعده اخذ جریمه مستثنی شوند.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در سطح شهرها بالای ۷۰ درصد افراد از ماسک استفاده می‌کنند و حتی در برخی مناطق این میزان به ۸۰ درصد هم رسیده است. در عین حال مهم است که در معابر عمومی، محل‌های اداری و محل مراجعات مردم روستاها، شهرهای کوچک، کارگاه‌های صنعتی و... نیز این موضوع رعایت شود.  

وی با بیان اینکه بنابراین با روش اخذ جریمه مالی از افرادی که در محیط های عمومی و در سطح جامعه  ماسک نمی‌زنند، موافق هستیم، گفت: یک عامل بازدارنده مانند جریمه که در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده می‌شود، قاعدتا به افزایش استفاده از ماسک کمک قابل توجهی خواهد کرد.

حریرچی در ادامه با اشاره به وضعیت توزیع ماسک در داروخانه‌ها نیز گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تأمین ماسک و نظارت بر توزیع آن بر عهده وزارت صمت است.  واقعا تعداد کمی ماسک در بین داروخانه‌های توزیع شده است و باید حتما ماسک بیشتری در بین داروخانه‌ها توزیع شود. به هر حال داروخانه‌ها باید به عنوان مرجع اصلی تامین ماسک شناخته شده و اقدام کنند.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایرج حریرچی ماسک استفاده ماسک نمی زنند داروخانه ها اخذ جریمه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به خبرگزاری فرانسه از غزه، وزارت بهداشت حماس روز پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.
این منبع همچنین اعلام کرد از پنج ماه و نیم گذشته تا کنون در مجموع ۷۴ هزار و ۹۸۰ فلسطینی زخمی شده اند.

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • آمریکا یک کانال تلگرامی را تحریم کرد
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه حماس
  • افزایش چند برابری جریمه‌ها برای تخلفات نهادهای مالی
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ