Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان گفت: جهاد دانشگاهی با همان آرمان‌ها و انگیزه‌های انقلابی و جهادی اوایل انقلاب می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات کشور را با پشتوانه علمی و تکنولوژی روز حل‌وفصل کند.

ذوالفقار امیرشاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد تأسیس نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهداف مهم و استراتژیک کشورمان در ایجاد انقلاب اسلامی، شناسایی دقیق نیازمندی‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و صنعتی مردم بود. هدف از تأسیس جهاد دانشگاهی نیز ایجاد تحولات علمی و تکنولوژی و صنعتی و تولید کالاهای علمی و صنعتی و حتی صدور آن است.

وی افزود: بعد از نزدیک به چهار دهه، این نهاد انقلابی امروز مجموعه است که از ظرفیت‌ عظیم نیروی انسانی متعهد و خلاق بهره می‌برد. امیدواریم که بر اساس آخرین تحولات علمی روز، نیازهای کشور توسط این نهاد شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام شود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان خاطرنشان کرد: این نهاد فراز و نشیب‌های فراوانی را در تحقق منویات علمی و صنعتی انقلاب طی کرده است و در حال حاضر با همه توان خود به یک مجموعه تقریباً خودکفا و خودگردان تبدیل شده است. این نهاد با وجود نداشتن اعتبارات کافی از سوی دولت، تا ۸۰ درصد هزینه‌های خود را از طریق کسب ثروت و درآمد از درون تشکیلات اجرایی خود تأمین می‌کند.

امیرشاهی یادآور شد: جهاد دانشگاهی یک نهاد کم‌توقع و پرکار و دارای نیروهای با روحیه جهادی است. این نهاد می‌تواند تجربیات ارزنده خود در حوزه‌های فناوری، نوآوری، پژوهش، آموزش‌های مهارتی گوناگون و دوره‌های تخصصی کوتاه‌مدت را به لایه‌های درونی علمی جامعه دانشگاهی و فنی کشور منتقل کند.

وی گفت: با توجه به عملکرد و توانمندی جهاد دانشگاهی در حوزه‌های گوناگون به نظر می‌رسد این نهاد از پتانسیل و ظرفیت‌های مطلوبی برخوردار است. این نهاد همانند بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان با پشتوانه‌های علمی و دانشگاهی خود، انصافاً از ابتدای انقلاب تاکنون در عرصه‌های علمی و فنی و تکنولوژی بسیار خوب ظاهر شده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان ادامه داد: پژوهشگاه رویان یکی از مراکز علمی جهاد دانشگاهی در بخش پزشکی است که جوانان نخبه و با انگیزه در این مرکز در زمینه‌های شبیه‌سازی، درمان بیماری و غیره در حال فعالیت هستند. علاوه بر آن در حوزه پزشکی انجام تحقیق و پژوهش و نیز ایجاد بانک خون بند ناف نوزادان که مؤثر در درمان بسیاری از بیماری‌ها است، از دستاوردهای ارزشمند این پژوهشگاه است.

امیرشاهی بیان کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یکی از نهادهای بنیادین انقلابی، می‌تواند از ظرفیت‌های خود برای حل مسائل و مشکلات کشور در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی، اشتغال و صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه نباید صرفاً به این نهاد به‌عنوان یک برند نگاه کنیم، گفت: فعالیت‌های شاخص و برجسته جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف فنی، مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی و دستاوردهای آن در زمینه‌های سلول‌های بنیادی، درمان نازایی، سرطان پستان، لقاح مصنوعی، گیاهان دارویی و کشاورزی ممتاز است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان تصریح کرد: اگر احیاناً خلأها و نواقص قانونی در مسیر پیشرفت فعالیت‌های جهاد دانشگاهی وجود داشته باشد، لازم است دولت و مجلس در یک اقدام لازم و عاجل آن‌ها را برطرف کنند و اعتبارات کافی در اختیار این نهاد قرار دهند.

امیرشاهی در پایان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از نیروهای جوان و با انگیزه‌های انقلابی در کشور، گفت: جهاد دانشگاهی کانون جوانان مشتاق و دارای روحیه معنوی و انقلابی است. این نهاد می‌تواند از ظرفیت‌های جوانان در مسیر شکوفایی و بالندگی کشور و انقلاب بهره ببرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در مراسم تاسیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در ستاد وزارت بهداشت گفت: جهاد تبیین یکی از رسالت‌های مهم در وزارت بهداشت است. 

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت ایجاد امید آفرینی و ارتقای سلامت است. 

وزیر بهداشت ادامه داد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از اهداف در وزارت بهداشت است و در این خصوص نیازمند دانشمندان متعهد و متدین هستیم. 

عین اللهی تاکید کرد: جذب نیروهای متخصص و متدین در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از دیگر برنامه های وزارت بهداشت است.

وی گفت: نظام سلامت ایران قوی ترین نظام سلامت در منطقه است. راه اندازی دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها باعث خیر و برکت شده است. 

وزیر بهداشت افزود: حرکت وعده صادق یک امیدی در دل مسلمانان جهان ایجاد کرد.  

درادامه مراسم،  حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: همکاری خوبی بین نهاد نمایندگی با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور وجود دارد و از ظرفیت های موجود استفاده بهینه شده است. 

وی بیان کرد: اکنون بیش از ۲۶۰ دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه های سراسر کشور راه اندازی شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است
  • ضرورت تقویت و حمایت از نیروهای مسلح کشور
  • اگر سپاه نبود