Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اعتباری و بانکداری شرکتی بانک ملی ایران تاکید کرد که واحدهای این بانک، به هیچ عنوان بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان را بلوکه نمی کنند.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز علی موسوی زاده با بیان اینکه بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان بر خلاف دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و از لحاظ شرعی نیز اشکال دارد، گفت: ممنوعیت بلوکه کردن تسهیلات اعطایی به مشتریان طی دستورالعمل‌های متعدد به واحدهای این بانک ابلاغ شده و واحدها نیز مطابق دستورالعمل‌های صادره اقدام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه سود تسهیلات اعطایی به مشتریان بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و بر مبنای اصل تسهیلات اعطایی محاسبه می شود، ادامه داد: مذاکره بانک با مشتریان درباره نوع و ترکیب وثایق و تضمین ها مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس آن، وثایق و تضمین ها می تواند ترکیبی از وجه نقد، سپرده های سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی، سفته، سهام، اموال منقول و غیرمنقول و قرارداد لازم‌الاجرا باشد.

معاون اعتباری و بانکداری شرکتی بانک ملی ایران با بیان این که تا کنون میلیون ها شخص حقیقی و حقوقی یا بنگاه‌ اقتصادی در بخش های مختلف از تسهیلات بانک ملی ایران استفاده کرده اند، اظهار کرد: این بانک به عنوان بازوی توانمند دولت، امسال نیز مانند ادوار گذشته، در راستای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید» و به منظور حفظ و توسعه اشتغال، اعطای تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی را جزو اولویت های خود قرار داده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک ملی پول نیوز سرمایه گذاری سپرده نرخ سود بانک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا

به گزارش همشهری‌آنلاین، با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش هزینه کالاها، این روزها خیلی‌ها به دنبال خرید قسطی لوازم مصرفی موردنیاز خود هستند. با خرید قسطی، امکان خرید کالاهایی که قیمت بالایی دارند برای کسانی که نمی‌توانند به صورت یک‌جا هزینه آن را پرداخت کنند، فراهم می‌شود. از کالاهای گران حال حاضر بازار، لوازم خانگی است. این روزها خرید لوازم خانگی دغدغه‌ خیلی از خانواده‌ها و زوج‌های جوان است. یکی از راه‌های خرید لوازم خانگی، استفاده از وام خرید لوازم خانگی است که متقاضی زیادی هم دارد.

روزنامه همشهری در نظرسنجی‌ای که با موضوع «بررسی رضایتمندی مردم از خرید لوازم خانگی ایرانی» به روش پیمایش تلفنی و با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی و طبقه‌بندی‌شده در قالب مصاحبه با ۱۰۰۵ نفر از شهروندان تهرانی انجام داد، از مردم پرسید «آیا در صورت ارائه وام و تسهیلات حاضر به خرید لوازم خانگی ایرانی هستند؟» ۷۸ درصد پاسخ‌دهندگان به این سوال پاسخ مثبت دادند اما نکته قابل توجه آنکه تنها ۲۶ درصد آنها تجربه خرید قسطی لوازم خانگی را داشتند.

وام خرید لوازم خانگی چیست؟

وام خرید کالا یا وام خرید لوازم خانگی وامی است که برخی از بانک‌ها برای خرید وسایل آشپزخانه، وسایل برقی و غیره به مشتریان خود می‌دهند. پیش‌تر برخی بانک‌ها این وام را راحت‌تر پرداخت می‌کردند اما در حال حاضر با بررسی‌ها و پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم بانک‌های معدودی این تسهیلات را ارائه می‌دهند. ضمن آنکه دریافت آن راحت نیست و بیشتر قراردادها بین شرکت‌ها و سازمان‌ها با بانک‌ها بسته می‌شود تا به این صورت کارمندان آنها بتوانند از فروشگاه‌های معین و برندهای طرف قرارداد با بانک‌های وام‌دهنده خرید کرده و هزینه آن را قسطی بپردازند. مزایای استفاده از این تسهیلات اعتباری سازمانی این است که هیچ هزینه‌ای برای شرکت‌ها و سازمان‌ها ندارد و کارمندان آنها می‌توانند بدون نیاز به ضامن با سرعت بیشتری تسهیلات را دریافت کنند.

چه بانک‌هایی وام خرید کالا می‌دهند؟

با سرچ در اینترنت، اسامی بانک‎های مختلفی مانند بانک سپه، بانک ملت، بانک آینده، بانک سینا، بانک اقتصاد نوین، بانک رفاه کارگران، بانک دی و بانک ملی به عنوان بانک‌های ارائه‌دهنده وام خرید کالا یا لوازم منزل به دست می‌آید اما در عمل اینگونه نیست و بیشتر آنها می‌گویند «فعلا وام نداریم و قرارداد فقط با فروشگاه‌های معین است و متقاضی باید به فروشگاه مراجعه کرده و پیش‌فاکتور بگیرد و بعد به بانک مراجعه کند.»

معدود بانک‌هایی هم که تسهیلات می‌دهند شرایط راحتی برای دریافت تسهیلات ندارند. برای نمونه، یکی از این بانک ها، از ۵ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان وام خرید کالا می‌دهد اما شرط اصلی اعطای این تسهیلات این است که ابتدا متقاضی باید اعتبارسنجی شود و اگر رتبه اعتباری متقاضی پایین باشد برای دریافت وام ۵ میلیون تومانی هم ضامن نیاز است.

شرایط دریافت وام خرید کالا چیست؟

- نکته مهم و قابل توجه برای دریافت وام خرید لوازم منزل آن است که فقط باید صرف خرید کالای داخلی و نو شود.

- متقاضی نباید به بانک بدهکار باشد یا چک برگشتی داشته باشد.

- داشتن حساب در بانک مربوطه الزامی است.

- تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است.

- میزان تسهیلات به رتبه اعتباری فرد متقاضی بستگی دارد و بانک بعد از بررسی سابقه بانکی و اعتبارسنجی مشتری، به او وام می‌دهد. رتبه اعتباری مشخص می‌کند که با چه ضمانت‌هایی و تا چه سقفی می‌توان وام دریافت کرد.

- در شرایط دریافت وام خرید کالا علاوه بر رتبه اعتباری، مدارک هویتی و شاغل بودن مشتری حائز اهمیت است. برای کارمندان آخرین فیش حقوقی و معرفی‌نامه شغلی (گواهی اشتغال به کار) خطاب به بانک عامل و در برخی شرایط گواهی کسر از حقوق الزامی است؛ برای کسانی که شغل آزاد دارند جواز کسب و کارت بازرگانی الزامی است. همچنین، ارائه اجاره‌نامه یا سند محل کار یا سرقفلی، مدارک محل اقامت (سند یا اجاره‌نامه منزل)، تصویر کامل صفحات شناسامه، تصویر کارت ملی یا رسید ثبت احوال، چک صیادی جدید و همچنین مدارک ضامن الزامی است.

- برای دریافت این تسهیلات به ضامن رسمی حتی تا ۳ ضامن احتیاج است. تعدا ضامن‌ها به مبلغ وام بستگی دارد و برای مبالغ بالا علاوه بر ضامن، سفته و چک هم لازم است.

- اقساط وام لوازم خانگی با توجه به رقم تسهیلات از ۶ ماه تا ۶۰ ماه متفاوت است.

- سود بازپرداخت سالانه این تسهیلات معمولا ۱۸ تا ۲۳ درصد است و در برخی بانک‌ها بخشی از مبلغ وام حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد وام در بانک مسدود می‌شود.

- تسهیلات به صورت کارت اعتباری به متقاضی داده می‌شود یا به اعتبار حساب او واریز می‌شود و فقط برای خرید کالا از فروشگاه‌های طرف قرارداد قابل استفاده است و امکان برداشت نقدی ندارد. در برخی بانک‌ها نحوه خرید به این صورت است که در مرحله اول باید به فروشگاه‌های تعیین‌شده مراجعه و سپس پیش‌فاکتور خرید را از نمایندگی یا سایت فروش شرکت‌های طرف قرارداد تهیه و برای اخذ تسهیلات به بانک عامل مراجعه کرد.

- در برخی سایت‌های آنلاین که طرف قرارداد با بانک تسهیلات‌دهنده است، فقط امکان ثبت سفارش و خرید از سایت وجود دارد و امکان خرید حضوری وجود ندارد.

- موعد پرداخت اقساط معمولا یک ماه پس از دریافت اعتبار است.

اعطای تسهیلات برای خرید کالا تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان

خبر خوب آنکه اعلام شده است دولت در هماهنگی با تولیدکنندگان عمده و سیستم بانکی کشور در نظر دارد به زودی از طرح پیش‌خرید اعتباری لوازم مصرفی رونمایی کند. عنوان شده است که هماهنگی‌های این طرح با بانک‌های عامل نهایی شده و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده نیز مقدمات طرح را عملیاتی کرده‌اند و به زودی جزئیات آن از سوی وزارت صمت اعلام می‌شود.

در این طرح، بسته به اعتبار افراد در سیستم بانکی، تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای تامین لوازم مصرفی تخصیص خواهد یافت. در این طرح کارمندان دولت با توجه به رتبه اعتباری از تسهیلات ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برای تامین انواع کالا و لوازم خانگی بهره‌مند خواهند شد. همچنین، اقشار مختلف مردم با توجه به رتبه اعتباری خود در بانک‌ها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

کد خبر 839455 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها لوازم خانگی وام بانک

دیگر خبرها

  • فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است
  • رتبه دوم شبکه بانکی استان قم در پرداخت تسهیلات
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به همت مشتریان و کارکنان بانک مسکن
  • دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • تحویل خودروهای مشتریان زامیاد در ایام عید نوروز/ تسهیلات ویژه برای تحویل حضوری محصولات زامیاد
  • رشد ۱۲۰۰ درصدی پرداخت وام غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد