Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:30:50 GMT

تولید برق با توان ۲ برابری در نیروگاه کرخه

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۸۲۱۲

تولید برق با توان ۲ برابری در نیروگاه کرخه

به گزارش ایرنا از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان محمد یزدانی‌پور سه شنبه افزود: نیروگاه کرخه دارای سه واحد نیروگاه برق آبی با توان تولیدی ۴۰۰ مگاوات است که در تامین انرژی الکتریکی شبکه برق کشور فعالیت دارد.

وی افزود: بر اساس طراحی اولیه تولید انرژی الکتریکی سالیانه واحدهای این نیروگاه با ظرفیت تعیین شده ۹۳۴ هزار مگاوات ساعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدانی‌پور بیان کرد: باتوجه به بارش‌های اخیر و مدیریت منابع آبی و آمادگی واحدها در ۲ سال آبی ۹۷-۹۸ و ۹۹-۹۸ نیروگاه سدکرخه تاکنون یک میلیون و ۹۲۷ هزار مگاوات ساعت تولید انرژی برق آبی داشته است که در یک سال نزدیک به ۲ برابر ظرفیت تعیین شده و سالیانه تولید انرژی در این نیروگاه است.

وی گفت: باتوجه به پست بلافصل بین‌المللی ۴۰۰ کیلووات کرخه این میزان تولید کمک شایانی به کنترل فرکانس و پایداری شبکه برق کشور کرده است.

سد کرخه یکی از بزرگ‌ترین سدهای خاکی دنیا و بزرگ‌ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه است که بر روی رودخانه کرخه در ۲۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان اندیمشک در خوزستان ساخته شده‌است.

حدود ۶۰ درصد برق خوزستان به وسیله نیروگاه‌های برقابی تولید می‌شود، این در حالیست که خشکسالی در خوزستان در سال‌های گذشته باعث کاهش شدید و بعضا توقف تولید برق در برخی از نیروگاه‌ها شده بود.

به گفته حسونی زاده معاون سازمان آب و برق خوزستان در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۹۴، نیروگاه سد کرخه یک هزارمین روز تعطیلی خود را به دلیل خشکسالی گذراند و تولید برق نداشته است.

شرکت توسعه آب و نیرو همچنین هفته گذشته گزارش داد که نیروگاه برق‌آبی سد گتوند (در شهرستان گتوند) با تولید بیش از چهار میلیون و ۹۰۰ هزار مگاوات ساعت انرژی، بیشترین میزان تولید سالانه بین نیروگاه‌های برق‌آبی را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها سازمان آب و برق خوزستان برق وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آب و برق خوزستان برق وزارت نیرو سازمان آب و برق خوزستان برق وزارت نیرو برق خوزستان برق آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: بیش از ۵۸۷ میلیون و ۴۳۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص فروردین ماه امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید شده است.   نوراله ادبی فیروزجائی افزود: در این ماه بیش از ۶۱ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۳۹ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

او با اشاره به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان، افزود: از ۱۴ برنامه تعمیراتی پیشبینی شده برای ارتقای میزان آمادگی واحد‌ها جهت تولید پایدار انرژی مورد نیاز شبکه در فصل تابستان، از دهم مهر تاکنون ۱۰ برنامه تعمیراتی به سرانجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: تعمیرات نیمه اساسی واحد یک و میاندور‌ه‌ای واحد ۳ بخار و لایروبی حوضچه آبگیر واحد‌های بخاری بدون وقفه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا قبل از شروع روز‌های اوج مصرف با انجام همه برنامه‌های تعمیراتی و پروژه لایروبی، واحد‌ها برای تولید پایدار انرژی آماده شوند.   نیروگاه ۴۵ ساله شهیدسلیمی نکا شامل ۴ واحد بخار، ۲ واحد گازی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی است که با انجام برنامه‌ها و پروژه‌های بازسازی، تعمیراتی و رفع چالش‌ها و محدودیت‌های تولید می‌تواند نقش بسیار موثری در پایداری شبکه برق کشور داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد