Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-16@18:18:57 GMT

صادرات روزانه نفت ونزوئلا به زیر 400 هزار بشکه رسید

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۸۳۵۰

صادرات روزانه نفت ونزوئلا به زیر 400 هزار بشکه رسید

صادرات نفت خام ونزوئلا در ماه ژوئیه به کمتر از ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس داده‌های مؤسسه رفینیتیو ایکون و داده‌های شرکت نفت دولتی ونزوئلا (پدوسا)، صادرات این کشور در ماه ژوئیه تنها ۳۸۸ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز بوده که نسبت به ماه پیش از آن تقریباً تغییری نداشته، زیرا تحریم‌های آمریکا علیه پدوسا سبب محدود شدن فروش نفت این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن امسال فشار بر مشتریان، شریکان تجاری و شرکت‌های حمل‌ونقل پدوسا را که قصد داشتند با پنهان کردن یا تغییر کشور مقصد نفت ونزوئلا را خرید و فروش کنند، افزایش داده است تا تجارت نفت ونزوئلا را کاملاً متوقف کند.

این موضوع سبب شده است یافتن نفتکش و حمل‌ونقل نفت ونزوئلا برای بسیاری از مشتریان این شرکت روز به روز دشوارتر شود.

یک‌سوم صادرات نفت ونزوئلا در ماه گذشته مربوط به شرکت ریلاینس هند بود. مجوزی که این شرکت برای سوآپ نفت خام ونزوئلا از ایالات متحده گرفت، امکان حمل‌ونقل ۲۰ محموله نفت خام و فرآورده‌ را ممکن ساخت.

بهبود صادرات به هندوستان برای جبران کاهش صادرات به دیگر مشتریان ونزوئلا در ماه‌های اخیر کافی نبود و با وجود اینکه صادرات نفت خام ماه ژوئیه این کشور نسبت به ماه پیش از آن ۱.۸ درصد افزایش یافت، اما ۶۰ درصد کمتر از میانگین صادرات این کشور در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ بود.

این داده‌ها نشان می‌دهد که ونزوئلا همچنین ۸۸ هزار و ۶۵  بشکه در روز به اروپا و ۸۵ هزار و۲۶۰  بشکه در روز به کوبا نفت صادر کرده است.

پدوسا از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

واردات سوخت این کشور آمریکای جنوبی که تلاش‌های خود برای برآوردن تقاضای داخلی بنزین را در هفته‌های اخیر دوباره افزایش داده است نیز کاهش یافت و از ۶۳ هزار بشکه در روز در ماه ژوئن به ۱۹ هزار بشکه در روز رسید.

براساس منابع نزدیک به فعالیت‌های پدوسا، فعالیت تمام پالایشگاه‌های این شرکت از اواخر ماه ژوئیه متوقف شده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: ونزوئلا صادرات نفت ونزوئلا تحریم ونزوئلا بحران در ونزوئلا کاهش صادرات نفت هزار بشکه در روز نفت ونزوئلا ماه ژوئیه نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری مقامات نفت و گاز ونزوئلا به اتهام فساد

دولت ونزوئلا در راستای تحقیقات درباره میلیاردها دلار درآمد مفقود شده شرکت نفتی PDVSA، دو مقام عالی رتبه انرژی را در روز یکشنبه پس از دستگیری وزیر نفت سابق، بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: اریک پرز، معاون وزیر نفت و خوان سانتانا، معاون وزیر در امور گاز، روز شنبه دستگیر شدند. این بازداشت‌ها پس از دستگیری طارق العسیمی، وزیر نفت سابق در سه شنبه گذشته و یک سال پس از استعفای او، صورت گرفت. العسیمی به خیانت و پولشویی در ارتباط با برنامه‌ای متهم شده که در آن، میلیاردها دلار درآمد نفتی، ناپدید شده است.

وزارت نفت ونزوئلا درباره این دستگیری‌ها که چند ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۷ ژوئیه انجام شده است، اظهارنظر نکرد.

سیمون زِرپا، وزیر دارایی سابق و سامارک لوپز بازرگان، به اتهامات خیانت و پولشویی دستگیر شده‌اند. تاکنون، بیش از ۵۰ نفر تاکنون دستگیر شده‌اند که شامل قضات، مقامات منتخب، بازرگانان و مدیر سازمان نظارت بر رمزارز ونزوئلا بوده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمریکا اعلام کرده که اگر دولت ونزوئلا، به شروط واشنگتن در زمینه برگزاری انتخابات عمل نکند، مجوز نفت و گاز که در ۱۸ آوریل منقضی می‌شود را تمدید نخواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گر‌های سیار در نفت و گاز گچساران
  • برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران
  • انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا
  • دستگیری مقامات نفت و گاز ونزوئلا به اتهام فساد
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • تشکیل شرکت‌های تعاونی بهترین بستر برای تحقق شعار سال است