Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: دولت ، زیر ساخت‌های اقتصاد دانش بنیان را در کشور فراهم کرده و از آن حمایت می‌کند.

سونا ستاری افزود: اقتصاد دانش بنیان پایه و اساس آن منابع انسانی است و ارزش افزوده آن دانش و خلاقیت می باشد.

وی خاطرنشان کرد:این اقتصاد، فضای کسب و کار را برای نسل جدید به ویژه دانش آموختگان تحصیل کرده فراهم کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه استان یزد پتانسیل فوق‌العاده‌ای در حوزه اقتصاد دانش بنیان دارد گفت: بزرگترین مزیت استان یزد این است که تمامی مسوولان، سرمایه گذاران بخش خصوصی و شهروندان این خطه علاقه دارند که در این حوزه اتفاقات خوبی رخ دهد.
ستاری افزود: همچنین تمام امکاناتی که در اختیار دارند را در جهت توسعه و رشد  اقتصاد دانش بنیان به کار می گیرند.
وی تصریح کرد : این اقدامات، مسوولیت ما را سنگین‌تر می کند تا برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان  در حوزه زیر ساخت‌ها، سرمایه گذاری های متعددی در استان یزد صورت گیرد.
ستاری با بیان اینکه تصمیماتی که در این سفر گرفته می شود در جهت توسعه‌ زیر ساخت‌ها و اعطای تسهیلات در این بخش است تصریح کرد:  خوشبختانه جهت گیری استان به سمت شرکت‌های اقتصاد دانش بنیان است و ما از این ظرفیت استفاده میکنیم.

معاون علمی و فن آوری رئیس جمهوری صبح امروز وارد یزد شد.

وی از شرکت‌های دانش بنیان شهرک‌های صنعتی یزد دیدن کرد و بازدید از واحد رباتیک و تیم‌های فناور دانشگاه یزد ،نمایشگاه‌های فناورانه و شتاب‌دهنده سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی یزد از جمله برنامه های دیگر ستاری در سفر  به استان یزد است.

شرکت در آیین آغاز به کار مدرسه نوآوری، بازدید از مرکز نوآوری فولاد، کارخانه نوآوری درخشان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد از دیگر برنامه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اعلام شد.

هم اکنون ۹۰ شرکت دانش بنیان در استان یزد فعالیت دارند که از این لحاظ در میان ۳۱ استان کشور در جایگاه چهارم قرار دارد ./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد دانش بنیان استان یزد زیر ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندارآذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان در بخش اقتصادی

مالک رحمتی در جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان استان با بیان اینکه برای تحقق شعار سال «جهش تولید بامشارکت مردم» باید به جوانان اعتماد کنیم گفت: همانطور که در زمان جنگ تحمیلی به جوانان اعتماد کردیم و امروزدستاورد آن را در حوزه نظامی و دفاعی می‌بینیم باید در بخش اقتصاد دانش بنیان هم از جوانان بنحو احسن استفاده کنیم.

وی گفت: انچه که امروز همه ما درک می‌کنیم اینکه اگر پای یک کاری مانند اقتصاد، فرهنگ وسایر حوزه‌ها بایستیم و علم و دانش روز را مد نظر قرار دهیم رشد و توسعه و پیروزی ما قطعی خواهد بود.

وی اظهار داشت: ما کشوری بودیم که زمانی در جنگ تحمیلی از لیبی موشک می‌گرفتیم تا در مقابل موشک باران عراق از ملت دفاع کنیم، یک روزی تصمیم گرفته می‌شود با دانش روز و با حساب باز کردن روی جوانان با کار جهادی وجهشی کشور را خود کفا و بی نیاز کننم تا عزت دنیا شود. 

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: امروز هم همان روز است اگر پای یک کاری بایستیم و با علم روز به جوانان اعتماد کنیم یقینا دنیا را شگفت زده می‌کنیم امروز به عزتی و عظمتی رسیدیم و مصداق ایران قوی را می‌بینیم، چون دشمن مقابل توانمندی‌های ایران شوکه شده است.

رحمتی توجه به علم و دانش، کار صحیح و برنامه ریزی شده در بخش نظامی را ضامن استقلال نظامی کشور در دنیابرشمرد و گفت: درحوزه اقتصاد هم می‌توانیم اینگونه عمل کنیم، ما در عرصه اقتصاد هم به این فرهنگ دانش پایه نیازداریم تا با اعتماد به جوانان به نتیجه برسیم.

وی اظهار داشت: باید وارد نقشه راه شویم و میزان استفاده از شرکت‌های دانش بنیان را بسنجیم، اولین نکته اینکه همه دستگاه‌های متولی در رشد و اقتصاد باید با شرکت‌های دانش بنیان هم افزایی داشته و ازظرفیت‌های آنان بویژه جوانان استفاده کنند تا جهش تولید با مشارکت مردم عملی شود.

وی ادامه داد: رشد استان در بخش شرکت‌های دانش بنیان بسیار خوب بوده، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل باید تلاش کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است
  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان
  • تاکید استاندارآذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان در بخش اقتصادی
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها