Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@16:09:47 GMT

شیوه نامه برگزاری مراسم های مذهبی محرم در فارس تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۸۵۵۷

شیوه نامه برگزاری مراسم های مذهبی محرم در فارس تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صادق مهرابی ظهر سه شنبه در کارگروه مدیریت استانی بیماری کرونا بیان کرد: با حضور و نظارت تمامی مدیران دست اندرکار در دستگاه‌های متولی مقابله با بیماری کرونا مصوب شد که مراسم‌های آئینی در دهه اول محرم برگزار شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌های که قرار است طی دهه اول محرم برگزار شود با شرایط ویژه و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خواهد بود و حداکثر زمانی که هیأت مذهبی اجازه برگزاری این مراسم‌ها را دارند ۲ ساعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مهرابی تاکید کرد: بر اساس تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا، مراسم تعزیه و مراسم شیرخوارگان حسینی در استان فارس برگزار نخواهد شد و این در حالی است که هیأت مذهبی اجازه حرکت به سمت بقا متبرکه یا سایر مناطق شهری نخواهند داشت.

او با اشاره به برگزاری مراسم‌های مذهبی در فضای باز عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف در راستای کاهش ابتلای افراد به بیماری در ایام محرم بایستی با ارائه فضای باز موجود در دستگاه‌های اجرایی به هیأت مذهبی زمینه را برای کاهش شیوع این بیماری در جامعه فراهم کنند.

حجت الاسلام مهرابی خاطرنشان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه نگرانی در خصوص برگزاری مراسم‌های دینی ایجاد شد این در حالی است که بیشترین همکاری با ستاد استانی کرونا توسط هیأت مذهبی صورت گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در ادامه یادآور شد: بیش از ۷ هزار و ٨٠٠ مداح استان فارس جلسات خود را در راستای کنترل بیماری کرونا تعطیل کردند که این موضوع در کشور زبان زد است.

وی در خصوص اجرایی شدن مرحله دوم رزمایش مواسات در کشور نیز بیان کرد: در راستای کمک مومنانه به اقشار ضعیف اجتماعی علاوه بر اینکه در ماه محرم نذورات به صورت بسته‌های معیشتی در اختیار مردم قرار گیرد می‌توان گفت که تمامی ظرفیت‌های مذهبی در استان در مرحله دوم رزمایش مواسات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است طی این جلسه شیوه نامه برگزاری مراسم ایام محرم تصویب شد.

کد خبر 4990708

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز فارس تبلیغات اسلامی فارس ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم بیرجند اقامه نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزاری مراسم بیماری کرونا هیأت مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،کارشناس اداره کل دامپزشکی استان خراسان و مدرس کلاس گفت: کلاس آموزشی بهداشت، پرورش و بیماری‌های کرم ابریشم با حضور جمعی از نوغانداران در محل جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور برگزار شد.

دکتر شریعتی گفت: بیماری‌های کرم ابریشم درمان بخصوصی ندارند و پیشگیری نقش کلیدی و اساسی در پرورش کرم ابریشم دارد.

وی گفت: باید تلاش کرد شرایط بهداشتی مانند تمیز کردن و ضدعفونی سالن پرورش قبل از ورود تخم‌ها همچنین نور، تهویه، حرارت، و رطوبت لازم و کافی در زمان پرورش مهیا شود.

وی همچنین نکات مهم در پرورش کرم ابریشم را خواب کرم و تغذیه مناسب عنوان کرد و افزود: برای تغذیه از برگ‌های خیس، باران خورده، شبنم دار، خاک آلود، پژمرده و خشبی قویا خودداری شود.

 

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد