Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل استاندارد استان ایلام از صادرات ۱۸ هزار و ۸۸۴ تن کالای استاندارد در چهاره ماهه نخست امسال از مرز بین المللی مهران به کشور عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام: مهناز همتی اظهار داشت اظهار داشت: عمده کالا‌های صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او یادآور شد: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۲۲ فقره پرونده صادراتی شامل ۱۹۸ محصول که ۸۶ محصول  با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آن‌ها مجوز صادرات صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان ایلام تصریح کرد: امسال تعداد ۱۱۱ فقره آزمون تعیین ماهیت (تعیین تعرفه گمرکی) در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.   همتی افزود: توجه به استاندارد یکی از ابزار‌های افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.  

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی مرکزی

مدیرکل استاندارد استان مرکزی از نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

سیدسعید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به نظارت بر کیفیت محصولات خام کشاورزی استان، اظهار داشت: در راستای اجرای ماده 17 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، طرح بازرسی و نمونه برداری از محصولات خام کشاورزی توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان مرکزی انجام شد.

وی افزود: نظارت استاندارد بر مواد غذایی از مزرعه تا سفره را شامل می‌شود و در تمامی مراحل زنجیره تامین غذا، استانداردهای ملی وجود دارد و این سازمان براساس قانون در طول مسیر، کنترل و پایش را برای بهره‌مندی مردم از غذایی سالم و مطلوب دارد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: استانداردها با هدف ایمنی، بهداشت، سلامت عمومی و حمایت از حقوق مصرف کننده تدوین می‌شود و در این بین غذا جایگاه ویژه‌ای را در محور استانداردسازی دارد.

میرنظامی عنوان کرد: در این طرح از انواع مختلف شامل پرتقال، سیب، لیمو (ترش و شیرین)، انواع فلفل، موز، کاهو، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار و پیاز از مراکز عرضه شهرستان اراک به طور تصادفی نمونه‌برداری، خریداری و جهت آزمایش به آزمایشگاه تخصصی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران ارجاع شد.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت ایمنی، بهداشت و سلامت عموم جامعه؛ آزمون های نیترات، فلزات سنگین (سرب و کادمیوم) و باقیمانده سموم آفت کش‌ها بر روی نمونه‌های اخذ شده در آزمایشگاه تخصصی انجام و نتایج به این اداره کل ارسال خواهد شد، نتایج این آزمون‌ها به ارگان‌ها و مراجع ذی‌ربط جهت اقدامات بعدی ارجاع خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: کشاورزان استان مرکزی می‌توانند با اخذ پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی در صادرات محصولات کشاورزی استان نقش موثری ایفا کنند، این در حالی است که سال 1402 تعداد 2 مورد پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در استان مرکزی صادر شده است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی مرکزی
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • تکمیل زیرساخت های گمرک مهران در دستورکار
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق