Web Analytics Made Easy - Statcounter

سروش طاهری، کارگردان تئاتر عنوان کرد: تصور میکنم این نخستین نمایش داستانی درباره زندگی و شخصیت امام موسی صدر است که به زودی قرار است بر صحنه تماشاخانه سرو بیاید.

«سروش طاهری» بازیگر و کارگردان تئاتر که به تازگی بازی و مجری طرح نمایش «سه شنبه های لعنتی» را درسالن سایه تئاتر شهر به پایان رسانده است، در گفت وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: نمایشنامه «مردی برای همیشه» کاری از شهرام کرمی است که درباره زندگی امام موسی صدر نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این کار را به سفارش بنیاد روایت فتح و جشنواره تئاتر مقاومت آماده کرده است، گفت: از هفته آتی تمرینات نمایش با حضور نزدیک به سی نفر عوامل اعم از بازیگر و دستیار و طراح که نوزده نفر آنها بازیگران کار هستند، شروع خواهیم کرد.

طاهری با اشاره به اینکه تقریبا نود درصد عوامل کار مشخص شده اند، گفت: قرار است کار پاییز در تماشاخانه سرو و همینطور جشنواره تئاتر مقاومت به عنوان اثر میهمان حضور داشته باشد.

وی درباره محتوای نمایشنامه نیز توضیح داد: اساسا درباره امام موسی صدر تا به حال اثر نمایشی اجرا نشده است، حتی فیلمی هم که ساخته شده، فیلم داستانی نیست بلکه مستند است.بنابراین فکر میکنم این اولین نمایش داستانی درباره امام موسی صدر باشد که روی صحنه می رود.

طاهری اظهار داشت: امام موسی صدر شخصیت مهمی در جهان اسلام از ابعاد مختلف به حساب می آید . اول اینکه در جهان سینما خیلی مورد تأیید و توجه بوده و هست چرا که فیلم های مطرحی مثل محمد رسول الله (ص) که مصطفی عقاد ساخته ، مورد مشاوره او قرار گرفته است و یکی از شیعیانی با سوادی است که به چند زبان زنده دنیا از فرانسه و عربی گرفته تا فارسی و انگلیسی صحبت می کند و تسلط دارد.

 

وی درگیری دیرینه ای با معمر قذافی دیکتاتور لیبی داشته که داستانش شنیدنی است، گفت: البته بعد ازدیداری که او با قذافی داشته ، تصور عموم این است که او کشته شده است چرا که قذافی تلاش داشت خود را رهبر جهان اسلام جا بزند برای همین هم شخصیت امام موسی صدر خیلی دراماتیک است.

وی در ادامه گفت: اصولا ما هنرمندان همیشه هم آن چیزی را که نسبت به آن آگاهی داریم را کار نمیکنیم گاهی هم وارد مقوله ای می شویم که نسبت به آن آگاهی نداریم اما بعد پیدا میکنیم. برای من هم قبل از شروع این کار تا بعدش واقعا شناختم نسبت به امام موسی صدر متفاوت شد.

طاهری درباره نمایشنامه شهرام کرمی گفت: این نمایشناکه بیشتر یک بیوگرافی است که کمی تخیل هم در آن دخیل شده است اما از آن دست نمایشنامه های سخت برای اجرای یک کارگردان است . برخی نمایشنامه ها برای عمل دست کارگردان را باز می گذارند اما این کار اینطور نیست من هم بیشتر طرفدار کارهای تصویری هستند به همین دلیل هم تغییراتی داده ام مثلا هفت اپیزود کاررا تصمیم کردم هر کدام را به نوعی متفاوت و تأثیرگذار کار کنم مثلا اولی را تصمیم گرفتم به شکل کمیک استریپ کار کنم تا جذابیت بصری زیادی داشته باشد.

وی در پایان گفت: برای بازیگران کار هم تلاشم این بود که از بازیگران حرفه ای تئاتر استفاده نکنم نه اینکه چهره و سلبریتی باشند امااینکه بچه های درجه یک تئاتر از جایزه بگیرها تا همه حرفه ای ها باشند برایم مهم بود و این اتفاق هم افتاد. این اثر احتمال زیاد بیست و دو یا بیست و پنج اجرا در تماشاخانه سرو خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سروش طاهری تئاتر امام موسی صدر امام موسی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از رکورد شکنی بهرام افشاری تا دختر کشی نادرفلاح در شهرزاد

برنامه کامل نمایش های تازه در پردیس تئاتر شهرزاد در ماه های فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۳ اعلام شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پردیس تئاتر شهرزاد فروردین 1403 با رپرتوار نمایش های برگزیده میزبان مخاطبان خواهد بود و 10 نمایش در این دوره روی صحنه خواهند رفت.

نمایش های"چه کسی جوجه تیغی را کشت"،"سنتز"،" بیژن و منیژه"،" رجوع"،" برف"،" بامانی"در پردیس تئاتر شهرزاد و "کورلی"،"لورل و هاردی" و"شهرجادو" در بوتیک تئاتر ایران روی صحنه می روند.

به گزارش روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد، در این دوره علاوه بر هنرمندان مطرحی نظیر بهرام افشاری،نادر فلاح و شکرخدا گودرزی با توجه به سیاست های مدیریت این مجموعه در جهت معرفی وجذب استعدادهای جوان در حوزه تئاتر و حمایت از گروههای جوان تئاتری، تعدادی از باکس های نمایشی این مجموعه در اختیار نمایش های تازه ای از کارگردانان جوان قرار گرفته است.

به غیر از حمایت از "رپرتوار آموزشگاه پانیذ "با اجراهای متفاوت 20 گروه جوان، «رجوع» نوشته کیمیا خلج و کارگردانی سعید حشمتی از تاریخ 22 فروردین هر شب ساعت 21:30 در سالن شماره 3 روی صحته رفته. نمایش «برف» نوشته  سیدمحمد طباطبائی و به کارگردانی فرهاد باقری اثر دیگری از یک گروه جوان است که از 19 فروردین ماه ساعت 19:30 درسالن شماره3 اجرا می‌شود.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و به جهت حمایت از نمایش هایی با مخاطب کودک ونوجوان کنسرت نمایش «بامانی» که عبد ‌آتشانی طراح آن است از 30فروردین با بازی مسعود جوادیان، پیمان کلانتری روی صحنه می رود.

حرف‌هایی تکان‌دهنده‌ درنمایش"عطر آدم"

سرود-نمایشِ «عطرِ آدم»، به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرشیدی‌سپهر،  که هدف اصلی‌اش، ایجاد آرامش در مخاطبان است نمایشی است که این روزها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.این نمایش که به گفته کارگردان برای گذرمردم از این سال های سخت طراحی شده؛تلاشی است برای ارتقای برخی از مهارت‌های فردی.

این نمایش از روز چهارشنبه 15 فروردین در پردیس تئاتر شهرزاد، سالن شماره 2 روی صحنه رفته است.

مدت زمان اجرای این نمایش یک ساعت‌ونیم است و هر روز به جز شنبه‌ها، ساعت 19:15 روی صحنه می‌رود.

شکارسری با نقدهایش بر شعرهای شاعران به نمایشگاه کتاب می‌آید

نمایش "سنتز"؛ تاریخ و مسأله شر

نمایش «سنتز» با رخنه به داده‌های تاریخی، داستان ابراهیم ِ پیامبر را به عنوان الگویی ارزشمند برگزیده تا به نقد جامعه معاصر خود و خشونت موجود در آن به نام دین، عرف و سنت بپردازد. جامعه‌ای که پدران و مردانش اراده مطلق خود را جایگزین رأفت الهی کرده‌اند.

نمایش «سنتز» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا اخوان که اسفند سال گذشته در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته بود، دور جدید اجراهای خود را از 15 فروردین از سرگرفته است.

در این اثر نمایشی، نادر فلاح و دو دخترش یسنا و حسنا فلاح به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

تئاتر موزیکال«بیژن و منیژه»از 2 اردیبهشت در شهرزاد

نمایش «بیژن و منیژه» جدیدترین اثر شکرخدا گودرزی در مقام کارگردان و با تهیه‌کنندگی مهدی بخشیانی است.

در این اثر نمایشی که از دوم اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی، محسن بهرامی، سحر یافتیان و پارمیس هوبخش، علی‌رضا عابدی، زهره کدخدازاده، اشکان شریعتی، سیاوش خادم حسینی ،آیسان نوریان و اسد پورحمزه و شکرخدا گودرزی ایفای نقش می کنند.

این نمایش داستان بیژن سردار جوان ایرانی است که به مقابله و جنگ با گرازان می‌رود و در این مسیر دلباخته منیژه می‌شود که دختری تورانی است.

رکوردشکنی میلیاردی بهرام افشاری

تئاتر «چه کسی جوجه تیغی را کشت» پیش از شروع اجراها و در پیش‌فروش بیش از 10000 بلیت فروخت و در هفته نخست اجرا به فروشی بیش از 4 میلیارد دست یافت.

این اثر نمایشی، به تهیه کنندگی محمد قدس که از 15 فروردین روی صحنه رفته، در دوره اجرای قبلی توانست نظر مخاطبان تئاتر و هنرمندان را به خود جلب کند.

تئاتر«چه کسی جوجه تیغی را کشت» با بازی بهرام افشاری و تینو صالحی هر روز در دو سانس در ساعتهای 18:15 و 20:15 در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • رامبد جوان: با تماشای «دُشمنِ خدا» از ته دلم خندیدم
  • رامبد جوان از ته دل خندید!/ باید به جامعه امید بدهیم
  • از رکورد شکنی بهرام افشاری تا دختر کشی نادرفلاح در شهرزاد
  • آغاز همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری
  • جنگ و صلح در اردکان به روی صحنه رفت
  • میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش/ رکوردشکنی بهرام افشاری
  • میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش در سال جدید
  • قطب‌الدین صادقی و ۴ پروژه تئاتری
  • قطب‌الدین صادقی و ۴ پروژه تئاتری/ از کاخ سعدآباد تا کانون