Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق ایران در فرانسه درباره هشدار پمپئو به چین در زمینه توافق با ایران گفت: این قرارداد برای ایران یک هویت تعریف می‌کند و آن این است که در تحریم و فشار بین المللی می‌توان تسلیم نشد و شکل جدیدی از لحاظ مناسبات اقتصادی و بین المللی را ابداع کرد.

ابوالقاسم دلفی سفیر سابق ایران در فرانسه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اظهارات روز گذشته پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوزو هشدار به پکن در زمینه توافق با ایران گفت: اساسا به نظر می‌رسد این نوع تحرکات و اظهارنظر‌های دولت آمریکا در قبال نزدیکی روابط ایران و چین به ویژه در بحث اقتصادی از سه عامل نشات می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تروریسم اقتصادی اولین بار توسط آمریکا در جهان ابداع و علیه ایران به کار گرفته شد 
وی عامل اول را مربوط به مناسبات ایران و آمریکا دانست و تصریح کرد: ایالات متحده در مناسبات خود با ایران سیاست مشخص فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی را اعمال می‌کند و مصداق این مدعا ابداع تروریسم اقتصادی بود که برای اولین بار در جهان توسط آمریکایی‌ها و علیه ایران به کار گرفته شد، آمریکایی‌ها از این اقدام بی سابقه اقتصادی به دنبال آن هستند تا مشکلات کشور را به جایی برسانند که جمهوری اسلامی در برابر خواسته‌های آن‌ها تسلیم شود.

دلفی ادامه داد: در قبال این استراتژی آمریکا جمهوری اسلامی نیز در تلاش است که آمریکا را در باور‌ها و توهمات خود در خصوص به زانو درآوردن ایران شکست دهد و ثابت کند فشار حداکثری آمریکا فقط در تخلیات مقامات ایالات متحده محقق خواهد شد. جمهوری اسلامی در تلاش است که آمریکا را در باور‌ها و توهمات خود در خصوص به زانو درآوردن ایران شکست دهد و ثابت کند فشار حداکثری آمریکا فقط در تخلیات مقامات ایالات متحده محقق خواهد شد.
انتخاب ایران به عنوان شریک چین مناسبات منطقه را تغییر داده و نگرانی آمریکا را به دنبال دارد
سفیر سابق ایران در فرانسه عامل دوم در این موضوع را مربوط به مناسبات آمریکا و چین   دانست و تصریح کرد: اساسا آمریکایی‌ها از تعاملات خود با چین به دنبال بهانه هستند تا چین  را  متوقف کنند این در حالی است که اگر چین، جمهوری اسلامی را در منطقه به عنوان یک کشور مهم و تاثیرگذار و شریک خود تعریف کند آن وقت مختصات منطقه به نوع دیگری تعریف خواهد شد که آمریکایی‌ها نگران آن هستند.
سنگ اندازی آمریکا در مسیرپکن از ترس ابر قدرتی چین
وی تصریح کرد: آمریکا مدت هاست که در مناسبات با چین دچار مشکل است، چون از یک طرف چین به عنوان یک قدرت اقتصادی آمریکا را آچمز کرده و آمریکا نمی‌تواند در شرایط فعلی با چین به صورت رودر رو مقابله اقتصادی کند و موضوع مقابله نظامی نیز از دستور کار خارج است و از طرف دیگر آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که هر سوژه‌ای که چین به طرف آن می‌رود روی آن دست بگذارند از کوید ۱۹ گرفته تا تکنولوژی‌های برتر جهان و موضوع تکنولوژی G5 و به طور کلی هر آنچه چین به عنوان پایگاه برای خود تعریف می‌کند، آمریکایی‌ها را نگران کرده است و این نگرانی نشات گرفته از آن است که چین در آینده نزدیک قدرت اول جهان محسوب می‌شود.   آمریکا نگران هویت آفرینی قرارداد 25 ساله ایران و چین برای کشورهای تحریمی است
دلفی عامل سوم نگرانی آمریکا در نزدیکی روابط ایران و چین و موضوع قرارداد ۲۵ ساله بین تهران- پکن را هویت آفرینی این قرارداد در قبال تحریم ارزیابی کرد و گفت: این قرارداد برای ایران یک هویت تعریف می‌کند و آن اینکه در تحریم و فشار بین المللی می‌توان تسلیم نشد و شکل جدیدی از لحاظ مناسبات اقتصادی و بین المللی را ابداع کرد.   این قرارداد برای ایران یک هویت تعریف می‌کند و آن اینکه در تحریم و فشار بین المللی می‌توان تسلیم نشد و شکل جدیدی از لحاظ مناسبات اقتصادی و بین المللی را ابداع کرد. قرارداد تهران-پکن ثابت کرد تحریم پایان کار ملت‌ها نیست
سفیر سابق ایران در فرانسه ادامه داد: انچه مربوط به قرارداد ۲۵ ساله بین ایران و چین است همانطور که گفتم از این منظر قابل اهمیت است که در دنیا تفکری مبنی بر این وجود داشت که با تحریم همه چیز برای یک کشور تمام می‌شود و کشور تحریم شده زمین گیر خواهد شد، اما قرارداد ۲۵ ساله بین تهران- پکن این طرز تفکر را دچار تزلزل کرد که هر کشوری که تحریم شود فاتحه آن خوانده است.
جمهوری خواهان و دموکرات‌ها نگران ابرقدرتی آمریکا در جهان با وجود ترامپ / گناهی که هیات حاکمه به گردن چین می‌اندازد
وی با اشاره به اوضاع داخلی آمریکا در آستانه انتخابات این اتفاق را نیز از عوامل دیگر نگرانی جمهوری خواهان در آستانه انتخابات و انتخاب مجدد آن‌ها دانست و تصریح کرد: ظاهر انتخابات در آمریکا در شرایط فعلی به این شکل است که وضعیت انتخاباتی برای ترامپ و جمهوری خواهان چندان امیدوارکننده نیست هر چند نتیجه نهایی روز انتخابات مشخص خواهد شد، اما مشکلات داخلی آمریکا و مناسبات بین المللی وضع آمریکا به عنوان یک ابر قدرت را دچار تزلزل کرده به این معنی که جمهوری خواهان و دموکرات‌ها هر دو نگران آینده آمریکا و باقی ماندن آن به عنوان یک ابر قدرت در جهان با وجود ترامپ هستند.

دلفی در پایان این گفتگو با اشاره به تقلای ترامپ و وزیر خارجه او برای تغییر این طرز تفکر گفت: ترامپ و پمپئو به دنبال آن هستند که این نگرانی را با مهار چین رفع کنند و این طور عنوان کنند که اگر ایالات متحده چین را مهار کند. وضعیت آمریکا به عنوان قدرت اول جهان  تضمین خواهد شد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هشدار امریکا به چین قرارداد25ساله روابط تهران پکن دلفی سابق ایران در فرانسه قرارداد ۲۵ ساله جمهوری اسلامی جمهوری خواهان ایالات متحده آمریکایی ها ایران و چین عنوان یک آن هستند خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به اتفاق اصفهان نمی‌توان گفت «حمله»!

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تفاقی که در اصفهان افتاد را نمی‌توان عنوان «حمله» برای آن به کار برد. رژیم صهیونیستی قبلا هم از این کار‌های کودکانه و کور داشته است که جمهوری اسلامی ایران نیز در میدان پاسخ آن‌ها را داده است.

به گزارش جماران، وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اتفاق اصفهان و پاسخ ایران به اسرائیل به خبرنگار جماران، گفت: بعد از عملیات «وعده صادق» همانطور که فرماندهان نظامی و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرمانده سپاه پاسداران اعلام کردند از این به بعد اگر اشخاص و دارایی‌های ما مورد حمله‌ی رژیم صهیونیستی قرار بگیرند جمهوری اسلامی ایران برای خودش این حق را قائل است که عمل متقابل انجام دهد.

جلال زاده درباره اتفاق اصفهان، گفت: اتفاقی که در اصفهان افتاد را نمی‌توان عنوان «حمله» برای آن به کار برد. رژیم صهیونیستی قبلا هم از این کار‌های کودکانه و کور داشته است که جمهوری اسلامی ایران نیز در میدان پاسخ آن‌ها را داده است. حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ما در دمشق یک حمله بدیع و مخالف تمامی کنوانسیون‌ها، حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل بود که جمهوری اسلامی تصمیم گرفت یک جواب قاطع و طبق موازین بین‌المللی به آن‌ها بدهد؛ لذا طبق مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مصاحبه‌هایی که فرماندهان ما انجام دادند، هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به امکان و دارایی‌ها جواب خواهیم داد.

وی افزود: در اصفهان پدافند ارتش جمهوری اسلامی به بعضی از اشیاء مشکوک شده بود و به سمت آن‌ها تیراندازی کرده بود و اصلا در قواره حمله رژیم صهیونیستی نبود. امیدارم با تمام دیوانگی‌هایی که رژیم صهیونیستی دارد به خاطر منافع کوتاه مدت خود هم که شده است، کار دیوانه‌باری انجام ندهد که این‌بار پاسخ جمهوری اسلامی نسبت به قبل متفاوت خواهد بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص رفتار اردن در برابر رفتار اسرائیل، گفت: اردن باید پاسخگو باشد و در گفت و گویی که وزیر امورخارجه اردن با امیرعبداللهیان داشتند توضیحات لازم را دادند و همانجا اعلام کردند که ما اجازه حضور پرنده‌های رژیم صهیونیستی را در فضای اردن نخواهیم داد. ما در بحث دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم و اعلام کردیم اگر ما بدانیم که رژیم صهیونیستی از امکانات کشور‌ها و پایگاه‌های آمریکا علیه منافع ما استفاده کرده قطعا با پاسخ متقابل ما مواجه خواهند شد

دیگر خبرها

  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • به اتفاق اصفهان نمی‌توان گفت «حمله»!
  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود