Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سابق بازارمتشکل ارزی ضمن اشاره به ۹ راهکار برای علاج تحریم گفت: در هیچ یک از این موارد راهکارها، تحریم‌های ظالمانه آمریکا نقشی نداشته است. پس تحریم به تنهایی نمی تواند کمر ما را خم کند «از دوست بپرسید چرا می شکند». - اخبار اقتصادی -

محمود شکسته بند کارشناس اقتصادی و مدیرعامل سابق بازار متشکل ارزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سؤال که علاج تحریم مذاکره با غرب است یا قوی شدن اقتصاد؟ اظهار داشت: قطعا با عنایت به روباه صفتی آمریکا و غرب، مذاکره  ما را به سر منزل مقصود نمی رساند اما رسیدن به اقتصاد قوی هم به آسانی حاصل نمی شود مگر اینکه نکاتی را به صورت دقیق رعایت و اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی راهکار نخست برای عبور از تحریم ها را  جلوگیری از قاچاق ارز به خارج، دانست و گفت: تاکنون علی رغم تلاش های زیاد،  توفیقی در این زمینه حاصل نشده است و خروج سرمایه به آسانی آب خوردن صورت می گیرد.

این کارشناس اقتصادی جلوگیری از قاچاق کالا و مواد مخدر به داخل را هم بعنوان یکی دیگر از راه های علاج تحریم‌ها اعلام کرد و افزود: قاچاق کالا و مواد مخدر به داخل کشور بر اساس آمارهای غیر رسمی سالانه بالغ از 15 میلیارد دلار است و تاکنون علی‌رغم تلاش های فراوان هنوز توفیق خاصی حاصل نشده است.

شکسته‌بند به ضرورت همدلی و همراهی جناح های سیاسی، اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در این مورد هم اغلب نزاع های ناروا تیشه به ریشه اقتصاد زده است.

به گفته او، همکاری و همسویی همه ارکان اجرایی و نظارتی و قضایی و حقوقی نظام شکوهمند اسلامی با سیاستهای پولی بانک مرکزی می تواند کمک خوبی برای عبور از شرایط تحریمی باشد.

مدیرعامل سابق بازار متشکل ارزی یکی از موضوعات مهم در شرایط تحریمی را بازگشت ارزهای صادراتی و همکاری صادرکنندگان با بانک مرکزی دانست و تأکید کرد: همراهی صادقانه صادر کنندگان با نظام و بانک مرکزی از موضوعات مهم است. فقط صادرکنندگان لطف کنند فاکتور کالاهای صادراتی شان را  under invoice نفرمایند و ارز حاصل از صادرات را به کشور برگردانند.

وی البته به همراهی صادقانه وارد کنندگان با نظام و بانک مرکزی هم تأکید کرد و گفت: واردکنندگان فقط لطف کنند فاکتور کالاهای وارداتی را over invoice  نکنند و کالا ها را هم واقعا وارد کشور کرده و به مصرف مردم ایران برسانند و از احتکار خودداری نمایند.

این کارشناس اقتصادی خصوصی‌سازی و شفافیت را بعنوان دیگر راه‌های علاج تحریم برشمرد و ادامه داد: دولت محترم خصوصی سازی را از طریق فروش شرکت‌هایش در بورس و فرا بورس انجام دهد تا هم خصوصی سازی شفافتر انجام شود و هم از ریزش بورس جلوگیری شود.

شکسته بند با انتقاد از تجارت شرکت‌های دولتی گفت: دولت محترم تمامی شرکت‌های تجاریش را منحل و دست از تجارت بردارد بلکه  بر تجارت تجار نظارت کند.

مدیرعامل سابق بازارمتشکل ارزی در پایان تصریح کرد: سرمایه ها و سپرده های مردم  نزد بانکها به طرف  بخش تولید بخصوص کشاورزی و صنعت هدایت شود و نظارت کافی بر نحوه مصرف آن توسط گیرندگان تسهیلات صورت گیرد تا از مسیر تولید خارج نشود.

وی با بیان اینکه تمامی موارد فوق تاکنون عملیاتی نشده است ضمن طرح این سوال که چگونه می توان انتظار داشت که اقتصاد قوی شکل بگیرد؟ گفت: تا به حال هم سر پا ماندن اقتصاد کشورمان از عجایب هفت گانه دنیا عجیب تر است. می بینید که در هیچ یک از موارد بالا تحریم های ظالمانه آمریکا نقشی نداشته است. پس تحریم به تنهایی نمی تواند کمر ما را خم کند( از دوست بپرسید چرا می شکند).

«علاج تحریم»|شمس‌الدین حسینی: مسکن موتور اقتصاد است/ لزوم ساخت 6 پالایشگاه برای خنثی‌کردن تحریم نفت«علاج تحریم»|مصباحی‌مقدم: ظرفیت‌های ایران برای حل مشکلات اقتصادی بی‌نظیر است/ می‌توان تورم را مهار کرد«علاج تحریم»|خلیلیان: تا ایران هست، تحریم هم هست/ مذاکره جدید یعنی تحریم‌ شدیدتر/باید روی پای خود بایستیم«علاج تحریم»| علیزاده: دیپلماسی مقاومت و اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم‌هاست«علاج تحریم»| 10 پیشنهاد آل‌اسحاق برای پایان تحریم/ اگر قوی نشویم، تحریم تا ابد هست

 

انتهای پیام/

R1012123/P/S7,77,79/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد صادرات بانک مرکزی تحریم هسته ای تحریم های ایران قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد صادرات بانک مرکزی تحریم هسته ای تحریم های ایران پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ مخالفت وزیر اقتصاد با بحث جاماندگان سهام عدالت/ دژپسند: همه گرفتند، سهامی باقی نمانده است ۲ اعلام اسامی قرعه کشی دومین مرحله فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو ظرف ۳ روز آینده ۳ بازار فولاد هم دلال بازی شد/ معاون دادستان: ۵۰۰ مشتری فولاد در بورس حرفه‌شان فولاد نیست ۴ انتقاد قوه قضائیه از معرفی قطره چکانی متخلفان ارزی/ ۴۴۵ متخلف ارزی بازداشت شدند ۵ اعلام زمان عرضه دومین و سومین صندوق معامله پذیر دولتی/ ETF‌ پالایشی تابستان عرضه می‌شود ۶ آغاز تکمیل اطلاعات متقاضیان وام ودیعه مسکن+جزئیات ۷ نوبخت: از مهرماه فوق‌العاده ویژه کادر درمان پرداخت خواهد شد ۸ اقساط ماهانه ۱.۶ میلیون تومانی وام ودیعه مسکن مهمترین اخبار اقتصادی گزارش تسنیم| ضرر ۲۸۰۰ میلیارد تومانی «هیات دولت» حسن روحانی به سفره ۱۴ میلیون کارگر «علاج تحریم»|حاجی دلیگانی: تحریم برای کشوری که بازار ۴۰۰ میلیونی دارد، خنده‌دار است مخالفت وزیر اقتصاد با بحث جاماندگان سهام عدالت/ دژپسند: همه گرفتند، سهامی باقی نمانده است بانک مرکزی: معرفی سری جدید صادرکنندگان متخلف به قوه قضائیه/۲۵۰ صادرکننده‌ای که معرفی کردیم یک دلار هم برنگردانده بودند مهمترین اخبار تسنیم روحانی: القای ناکارآمدی دولت و تحریف توانایی‌ها محور اصلی جنگ روانی دشمنان علیه ملت ایران است بانک مرکزی: معرفی سری جدید صادرکنندگان متخلف به قوه قضائیه/۲۵۰ صادرکننده‌ای که معرفی کردیم یک دلار هم برنگردانده بودند تصویب کلیات طرح تامین کالاهای اساسی در کمیسیون بودجه جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی هرگز قادر به پیروزی در برابر مقاومت نخواهد بود واعظی: وزیر پیشنهادی صمت بزودی به مجلس معرفی خواهد شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد صادرات بانک مرکزی تحریم هسته ای تحریم های ایران اقتصاد صادرات بانک مرکزی تحریم هسته ای تحریم های ایران مدیرعامل سابق بازار بانک مرکزی علاج تحریم شکسته بند تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات معامله۶هزار میلیاردی سرخآبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها

براساس اعلام وزیر اقتصاد، واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روز چهارشنبه نهایی خواهد شد و مجموع ارزش این دو واگذاری حدود ۶ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به  گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در خصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: امروز 85 درصد سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش غیردولتی واگذار شد. سال 1400 دولت سیزدهم در شرایطی روی کار آمد که هر دو باشگاه به جهت عدم رعایت ضوابط AFC دچار محرومیت شده بودند. در همان سال ستادی برای هماهنگی واگذاری دو باشگاه بین وزارت وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس به نمایندگی از وزارت اقتصاد در این ستاد حضور داشتند.

وی افزود: در اسفند ماه 1400 اولین گام در این حوزه برداشته شد. این اتفاق در حالی انجام شد که در طول سه دولت گذشته و از سال 1376  شاهد تلاش ناکامی بودیم. در سال 1400 و با حضور 400 هزار نفر از طرفداران افزایش سرمایه دو باشگاه انجام شد.

خاندوزی با بیان اینکه در سال 1401 سه مرتبه تلاش شد تا از طریق عرضه به بخش خصوصی انتقال مالکیت دو باشگاه انجام شود، گفت: با این وجود این مزایده‌ها با اقبال خوبی از سوی بخش خصوصی و تعاونی‌ها رو به رو نشد. با توجه به پایان مهلت AFC مقرر شد که با مشارکت طلبیدن مجموعه‌های اقتصادی یعنی کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از صنایع پتروشیمی ذیل عنوان پتروشیمی خلیج فارس این اتفاق رخ دهد. این اتفاق امروز صبح در فرابورس ایران محقق شد.

قطعی شدن معامله 6 هزار میلیارد تومانی سرخابی‌ها تا روز چهارشنبه

وی در خصوص قیمت واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: طبق اطلاعاتی که فرابورس اعلام کرده است، ارزش نهایی سهام این دو باشگاه برای استقلال به ارزش تقریبی 2800 میلیارد تومان و پرسپولیس به ارزش 3200 میلیارد تومان نهایی شد. امیدوار هستیم روز چهارشنبه و در یک مراسم رسمی قطعی‌سازی انجام شود.

پرداخت 90 درصد ارزش استقلال و پرسپولیس به صورت اقساط 6 ماهه

وزیر اقتصاد در مورد روند پرداخت پیش‌بینی شده از سوی خریداران گفت: با تجه به اینکه 10 درصد معامله باید به صورت نقدی و 90 درصد دیگر به صورت اقساطی انجام شود، بخش نقدی قطعی شد و بخش اقساطی براساس بازه‌های 6 ماهه توسط کنسرسیوم‌ها پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش دولت این بود که هم زمان با اینکه یک بار برای همیشه موضوع مالکیت را حل می‌کند، بحث شفافیت مالی، اقتصادی و مدیریت را حل و فصل کند. به همین دلیل مقرر شده است تا زمانی که مسئله درآمد پایدار ناشی از حق پخش به سرانجام برسد(که مسئله را به شکل اساسی تری حل خواهد کرد) جریمه آسیایی را به فرصتی برای اصلاح ساختار مدیریت باشگاه‌ها تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • جزئیات معامله۶هزار میلیاردی سرخآبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟