Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: دفتر فرهنگی «اوقات» مسجد موسی‌بن جعفر(ع) یک دوره مسابقات فوتبال را به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان و به یاد مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد طباطبایی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا محدودیت های زیادی برای مساجد ایجاد کرده است، اظهار کرد: برگزاری بسیاری از برنامه ها در این دوره تقریبا غیر ممکن شده و برگزاری برخی از برنامه ها نیز با حضور جمعیت کمتر ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) (واقع در تهران، میدان آیت الله سعیدی، خیابان شهید سعیدی) افزود: دفتر فرهنگی اوقات این مسجد در دوره شیوع ویروس کرونا سعی کرده است با همراهی نوجوانان و جوانان و خانواده های شان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی این مشکل را برطرف کند و با مشارکت و همراهی پایگاه مقاومت بسیج و هیئت امنا توانسته اند تقریبا در تمام مناسبت های مذهبی در دو ماه اخیر برنامه های مختلف برگزار کنند.

 

وی ادامه داد: دفتر فرهنگی «اوقات» به منظور افزایش نشاط و شادابی و تربیت جسمی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و سایر مخاطبان خود، یک دوره مسابقات فوتبال را به منظور غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان و به یاد مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی برگزار کرد که مراسم تقدیر از بازیکنان سه تیم برتر و تقدیم جوایز فرهنگی و مادی، برگزار شد.

 

طباطبایی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی و هنری در شرایط بسیار سخت شیوع ویروس کرونا می تواند موجب رفع خمودگی، افسردگی و اضطراب ناشی از این ویروس شود بر این اساس، دفتر فرهنگی اوقات با همراهی پایگاه مقاومت بسیج و هیئت امنا برنامه های دیگری در زمینه آموزش قرآن، احکام شرعی و معارف اسلامی نیز برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان تدارک دیده است.

 

وی اضافه کرد: مجموعه کارگزاران مسجد موسی بن جعفر (ع) در برگزاری تمام برنامه های این مسجد توجهی ویژه به ترویج معارف اسلامی و ارزش های انقلاب اسلامی دارند و بر همین اساس معمولا هر برنامه را به یاد یکی از شهدای این مسجد برگزار می کنند.

 

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) در پایان تاکید کرد: هدف ما در اجرای هر برنامه ای ارتقای معنویت و افزایش نشاط و شادابی در میان مردم است البته همیشه حفظ سلامتی افراد برای ما بسیار مهم و در اولویت است بنابراین همه برنامه ها از اقامه نماز جماعت تا مسابقات ورزشی با رعایت کامل نکات بهداشتی به ویژه رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش اجرا می شود.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد موسی بن جعفر ع سبک زندگی اسلامی مسجد طراز اسلامی غنی سازی اوقات فراغت مسجد موسی بن جعفر حجت الاسلام دفتر فرهنگی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت

دکترای روان‌شناسی و عضو سازمان روان‌شناسی کشور گفت: اوقات فراغت بستر مناسبی برای شکل‌گیری و ظهور رضایت و انتخاب‌گری هر فرد است و لازمه احساس استقلال، خودشکوفایی و تعالی انسان به شمار می‌رود.

حسین روزبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت اوقات فراغت و تأثیر آن در زندگی افراد اظهار کرد: اوقات فراغت در زندگی افراد حساسیت فوق العاده‌ای دارد و اندکی بی‌تفاوتی و بی‌توجهی نسبت به آن، می‌تواند آسیب‌ها و انحرافات فراوانی به بار آورد.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت بستر مناسبی برای شکل‌گیری و ظهور رضایت و انتخاب‌گری هر فرد است و لازمه احساس استقلال، خودشکوفایی و تعالی انسان به شمار می‌رود، افزود: در واقع اوقات فراغت به نوبه خود در پیشرفت و کارکرد هرچه بیشتر اجتماع نیز مؤثر است.

دکترای روان‌شناسی و عضو سازمان روان‌شناسی کشور تصریح کرد: در صورتی که برنامه‌های اوقات فراغت با جهت‌گیری صحیح و سالم انتخاب شود، بسیاری از نابسامانی‌های روحی و جسمی و اجتماعی درمان می‌شود و خلاقیت‌های فردی و اجتماعی بروز می‌کند.

روزبهانی ادامه داد: از جمله کارکردهای مثبت اوقات فراغت می‌توان به فهم مسئولیت‌پذیری و نقش فرد در سازندگی، شناخت نقاط ضعف و محدودیت‌های خود، بهبود سلامت روانی و شکل‌دهی شخصیت سالم اشاره کرد.

وی گفت: افراد خلاق علاوه بر اینکه از هوش سرشار، صداقت، صراحت و انعطاف پذیری برخوردار هستند، از اوقات فراغت خود حداکثر استفاده را می‌کنند و با آزاداندیشی و تفکر، مسائل مختلف را ارزیابی خواهند کرد.

دکترای روان‌شناسی و عضو سازمان روان‌شناسی کشور اضافه کرد: فشارها و خستگی‌های جسمی و روحی ناشی از اشتغال مستمر و بدون وقفه به فعالیت‌های الزامی و اجباری، به تدریج زمینه نشاط، شادابی، سرزندگی و تعادل حیاتی فرد را سلب می‌کند و چه بسا منجر به بروز اختلالات روانی همچون اضطراب، افسردگی و بیماری‌های روان‌تنی خواهد شد.

روزبهانی با بیان اینکه در این میان تفریحات سالم عامل مهم مقابله با اختلالات مذکور به شمار می‌رود، افزود: ساعات فراغت، فرصتی است که انسان می‌تواند به ارزیابی عملکرد گذشته خود بپردازد، عادات ناپسند و زشت گذشته خود را با رضایت و انگیزه باطنی ترک کند و فارغ از فشارهای روانی و خستگی‌های روحی و جسمی که در غیر اوقات فراغت همیشه با آن مواجه بوده است، به کسب عادات خوب و شخصیت سالم بپردازد.

کد خبر 747710

دیگر خبرها

  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند