Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@16:49:27 GMT

کاهش تولید پسماند با اجرای طرح کاپ

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۸۹۸۸

کاهش تولید پسماند با اجرای طرح کاپ

همشهری آنلاین: طرح کاپ با آموزش چهره به چهره در محله‌های منطقه ۸ در حال اجرا است. «ناصر رضاپور» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۸ دراین‌باره گفت: «اجرای طرح کاپ در محله‌های ۱۳‌گانه شهرداری منطقه ۸ با برنامه‌ریزی اداره مدیریت پسماند و به همت آموزشگران و کارشناسان، چهره به چهره در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» او ادامه داد: «آموزشگران با هدف تفکیک بهینه پسماندهای خشک و حفظ محیط‌زیست به وسیله ارائه بروشورهای اطلاع‌رسانی و کیسه‌های آبی مخصوص جمع‌آوری پسماندهای خشک برای سهولت در اجرای طرح تفکیک از مبدأ اقدام می‌کنند.» او افزود: «در طرح کاپ که مخفف، کاهش پسماند است، آموزشگران از طریق آموزش چهره به چهره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی شهروندان را به استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی، کم حجم‌سازی پسماندهای تفکیک شده و رهانکردن پسماندهای خشک در محیط باز ترغیب می‌کنند.» این طرح تا پایان سال در تمام محله‌های منطقه ۸ مستمر اجرا می‌شود. 

کد خبر 536814 برچسب‌ها پسماند همشهری محله منطقه ۸ مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند همشهری محله منطقه ۸ مدیریت شهری منطقه ۸ طرح کاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه با اشاره به اینکه این حسینیه قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد ومتعلق به دوران قاجار است،گفت: طرح بازسازی این حسینیه توسط سازمان نوسازی تصویب شده بود و مقررشد تا در ده روز آتی با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، بازسازی این حسینیه در سه مرحله انجام شود.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه این حسینیه جزو آثار ثبت ملی کشور است، افزود: این حسینیه توسط حاج سید ابراهیم تقوی معروف به «اخوی» در زمان فتحعلی شاه قاجار در محله عودلاجان تهران احداث شد که به مرور زمان به تکیه «سادات اخوی» معروف شده است و وارثان این حسینیه طی چند نسل متوالی تلاش کرده‌اند که میراث نیاکان به همان شکل و شمایل با سنت‌های باقیمانده بدون کم و کاست برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این  تکیه تاریخی که علاوه بر ظرفیت مذهبی جزوی از تاریخ کشور نیز محسوب می‌شود،  گفت : در این نشست مقرر شد بازسازی این حسینیه  در سه فاز ، اجرای کانال زه کش، مقاوم سازی ایوان شرقی و مرمت های جزئی و تاسیاساتی توسط سازمان نوسازی شهر تهران اجرایی شود.

محله امامزاده یحیی با آغاز به کار مجدد دفتر نوسازی ، جانی دوباره خواهد گرفت

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به آغاز به کار مجدد دفتر نوسازی در محله تاریخی امام زاده یحیی، از بازسازی و احیای این محله خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه گفت: بافت میراثی محله امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ که می‌توانست فرصت بزرگی برای توسعه و سرمایه گذاری و جذب گردشگر باشد، متأسفانه تبدیل به یکی از عوامل عقب ماندگی و آسیب‌های اجتماعی این محله شده است که با آغاز به کار مجدد دفتر نوسازی شهر تهران،  اتفاقات خوبی در احیای این محله خواهد افتاد.

شهردار منطقه ۱۲ همچنین از انعقاد تفاهم نامه ای میان منطقه با سازمان نوسازی شهر تهران در راستای کف سازی چند معبر محله امامزاده یحیی به طور پایلوت خبر داد وافزود: ۸۵ درصد از محله امامزاده یحیی را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد  که بر اساس آمار و ارقامی که وجود دارد جمعیت ساکن در این محله رو به کاهش است به طوری که بر اساس سرشماری سال ۹۰، جمعیت امامزاده ۱۴ هزار نفر بوده و در ادامه بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت در این محله به ۱۱ هزار نفر کاهش پیدا کرده است و به همین اندازه اتباع در این محله سکونت داشته‌اند.

وی به روند کند نوسازی بافت فرسوده محله امامزاده یحیی اشاره کرد و گفت: از ۲۳۵۹ پارسل محله ۲۶۹ پارسل نوسازی شده است.

وحید رضا انارکی محمدی گفت: افزایش ارتفاع و تراکم بهترین راهکار برای حل مشکلات محله امامزاده یحیی محسوب می‌شود.

شهردار منطقه ۱۲ با قدردانی از تلاش های شبانه روزی همکاران منطقه به خصوص معاونت اجتماعی وفرهنگی و خدمات شهری و محیط زیست منطقه در سامان بخشی آسیب های اجتماعی و نگهداشت شهر گفت : اقدامات بسیار خوبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده که نیاز به حمایت معتمدین محله دارد و این سامان بخشی نقش مهمی در کاهش مهاجرت ساکنان محله و ترغیب ایشان به ساخت وساز و احیای محله نیز دارد.

وحیدرضا انارکی محمدی از اقدامات مطلوب منطقه در این محله به احداث یک مجموعه ورزشی توپی و‌ آبی در محله امامزاده یحیی اشاره و بیان کرد:  ان‌شاءالله تا اواخر سال جاری این مجموعه به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود
  • مافیای طلای کثیف را بشناسید