Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@12:07:29 GMT

بررسی هوش مصنوعی از یخ زده بودن گذشته مریخ

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۹۰۲۸

بررسی هوش مصنوعی از یخ زده بودن گذشته مریخ

به گزارش نیواطلس، بررسی‌های زمین شناسی بر روی مریخ بر مبنای مدل‌های شبیه سازی رایانه‌ای و نیز اطلاعات به دست آمده از تصاویر گوناگون مریخ نورد‌های ناسا نشان می‌دهد که مریخ در گذشته‌های دور سیاره‌ای گرم و مرطوب نبوده و لایه‌های گوناگون یخ سطح آن را پوشانده بوده است.

بر اساس همین بررسی شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مریخ باستانی پوشیده از اقیانوس‌های یخ زده، رودخانه‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده و حتی در آن سیل‌های مختلفی رخ داده است.

در مریخ باستانی ریزش باران نیز رخ می‌داده و با کشف دره‌هایی در این سیاره در ۴۰ سال اخیر سابقه گذشته این سیاره بیش از پیش مشخص شده است. در حالی که برخی از این دره‌ها به علت وجود رودخانه‌های مختلف شکل گرفته اند، برخی دیگر نیز حاصل یخچال‌های مختلف یخی بوده‌اند.

یک الگوریتم هوش مصنوعی برای تحلیل بیش از ده هزار دره در مریخ توسط محققان به کار گرفته شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر این دره‌ها مملو از لایه‌های یخ زده آب بوده‌اند.

این پدیده از حدود ۳.۸ میلیارد سال قبل آغاز شده که در این زمان خورشید فعالیت کمتری داشته و لذا مریخ هم بسیار سردتر از امروز بوده است. اما به تدریج با افزایش فعالیت خورشید یخ‌های مذکور هم آب شده اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مریخ هوش مصنوعی ناسا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت ناسا از رسانه‌ها برای شرکت در تله‌کنفرانس ماموریت «آوردن نمونه مریخ»

رسانه‌ها روز دوشنبه ۱۵ آوریل در تله‌کنفرانس ناسا درباره ماموریت «آوردن نمونه مریخ» شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، ناسا قصد دارد درباره ماموریت «آوردن نمونه مریخ»(MSR) شفاف‌سازی کند.

به نقل از ناسا، ناسا روز دوشنبه ۱۵ آوریل در ساعت یک بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی میزبان یک تله‌کنفرانس رسانه‌ای خواهد بود تا درباره پاسخ آژانس به گزارش «هیئت بازبینی مستقل آوردن نمونه مریخ»(MSR IRB) در سپتامبر ۲۰۲۳ صحبت کند و مراحل بعدی برنامه را توضیح دهد.

این تله‌کنفرانس به صورت زنده در وب‌سایت ناسا پخش خواهد شد.

آوردن نمونه مریخ، یکی از اهداف بلندمدت اصلی اکتشافات سیاره‌ای بین‌المللی در دو دهه گذشته بوده است. مریخ‌نورد «استقامت»(Perseverance) ناسا در حال جمع‌آوری نمونه‌های علمی قانع‌کننده است که دانشمندان را یاری می‌دهند تا تاریخ زمین‌شناسی مریخ و تکامل آب‌وهوای آن را درک کنند و برای اکتشافات انسانی آینده آماده شوند. آوردن نمونه‌های مریخ، به جستجوی ناسا برای یافتن نشانه‌هایی از حیات باستانی نیز کمک می‌کند.

تله‌کنفرانس رسانه‌ای، توصیه‌های آژانس را درباره مسیر رو به جلو برای آوردن نمونه مریخ در یک برنامه علمی کلی متعادل منتشر خواهد کرد.

سخنرانان تله‌کنفرانس ناسا به شرح زیر هستند.

«بیل نلسون»(Bill Nelson)، مدیر ناسا «نیکی فاکس»(Nicky Fox)، معاون «اداره ماموریت علمی» ناسا

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ماموریت‌های ناسا با هدف اکتشاف مریخ می‌توانند به صفحه مربوطه در وب‌سایت ناسا مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدیوهای امنیتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی ساخته شد
  • بررسی ادعای عجیب درمورد تماس سفارشی با کادرفنی تیم ملی
  • «فلسفه عشق» نقد و بررسی می‌شود
  • ساخت ۵۵ زمین چمن مصنوعی و استخر دانش‌آموزی طی دو سال گذشته
  • ناسا سیاره مریخ را بمباران کرد!
  • تا ۲۰ سال دیگر روی مریخ زندگی می کنیم!
  • علت دعوت ناسا از رسانه‌ها چه بود؟
  • دعوت ناسا از رسانه‌ها برای شرکت در تله‌کنفرانس ماموریت «آوردن نمونه مریخ»
  • تا ۲۰ سال دیگر روی مریخ زندگی می‌کنیم!
  • افزایش مالیات نقل‌و انتقال و شماره‌گذاری خودرو در لایحه بودجه