Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:17:07 GMT

استاندار فارس خواستار رفع موانع صادرات شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۹۱۶۳

استاندار فارس خواستار رفع موانع صادرات شد

عنایت‌الله رحیمی، سه‌شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در شیراز  افزود: با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و  بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی می‌توان به نتایج بهتری در حل مشکلات صادرکنندگان که بخشی ناشی از تحریم‌ها و بخشی نیز ناشی از ناکارآمدی ساختارهاست رسید و در این زمینه رایزنی‌های مختلفی نیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس یکی از مباحث مهم اقتصادی کشور را بحث بازگشت ارز حاصل از صادرات دانست.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی امروز کشور متاثر از تحریم‌ها و ویروس کرونا افزود: در چنین شرایط برای عبور از مشکلات و موانع نیازمند تعامل، همدلی و مشارکت همگانی هستیم.
رحیمی ادامه داد: امروز اقتصاد در حالتی جنگی قرار دارد و این شرایطی است که منجر به ایجاد فشارها و تنگناهای اقتصادی و اجرایی شده و عواقب مختلف آن نیز متوجه عموم مردم است.
استاندار فارس، ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط اقتصادی اضافه رد: انتظار داریم که شرایط به گونه‌ای پیش رود که هزینه‌های وارد شده به کشور و جامعه، با هدف حفظ و تقویت منافع ملی و مردم به نوعی در بین تمام بخش‌ها تقسیم شود.
رحیمی از بخش خصوصی نیز خواست که موفقیت‌هایی را که دولت طی سال‌های اخیر در حوزه‌های مرتبط با فعالیت آنها رقم زده معرفی کنند.
وی یکی از موفقیت‌های استان را در زمینه صادرات آلومینیوم و کربنات سدیم دانست و بیان کرد: تمام این موفقیت‌ها در سایه همکاری و همدلی به دست آمده و کتمان کردن و نادیده گرفتن آنها نیز ظلم به نظام است، باید در کنار پرداختن به مشکلات و ناکامی‌ها، دستاوردها و موفقیت‌های دولت را نیز اطلاع‌رسانی و منعکس کنیم.

برچسب‌ها توسعه صادرات شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه صادرات شیراز استانداری فارس فارس توسعه صادرات شیراز استانداری فارس فارس موفقیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی باستین در آیین معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نقش بخش کشاورزی در جامعه را مهم دانست و بیان کرد: جهاد کشاورزی از دستگاه‌های مهم کشور است که حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های گوناگون را به خود اختصاص داده و به نوعی با همه مردم ارتباط دارد.

وی تامین امنیت غذایی، اشتغال‌زایی، تولید مواد خام صنایع تکمیلی و تبدیلی و ثروت آفرینی را از ویژگی‌های جهاد کشاورزی دانست و اضافه کرد: رشد اقتصادی در برنامه هفتم، ۸ درصد تعیین شده که رشد ۵.۵ درصدی در این برنامه متعلق به بخش کشاورزی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان این@که بهره‌وری بخش کشاورزی استان ۱۲ درصد است، اظهار کرد: افزایش ۷ برابری بهره‌وری از وضعیت کنونی در طول برنامه هفتم توسعه یکی از اولویت‌ها است.

وی نقش مهم و موفق جهاد کشاورزی در مدیریت طرح بزرگ یارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مهم در استان بوشهر با موفقیت اجرا شد.

باستین اصلاح الگوی کشت را موفقیت‌آمیز دانست و با تأکید بر تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنعت فرآوری محصولات، اضافه کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی و صنایع مورد توجه ویژه قرار دارد و لازم است ۱۵ درصد تسهیلات بانک‌های غیر تخصصی و خصوصی به بخش کشاورزی پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با قدردانی از خدمات نوذر منفرد، برای مرتضی بحرانی سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر آرزوی موفقیت کرد.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی و فضای اداره استاندارد مرکزی پیگیری می‌شود
  • تردد بیش از ۱۰۰ هزار نفر مسافر ازپایانه مرز رازی خوی
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • بهره‌وری در بخش کشاورزی استان بوشهر افزایش یابد
  • اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد
  • اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
  • متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۳.۲ کیلو است
  • بازارهای صادراتی زعفران را دو دستی تقدیم افغانستان کردیم/ موانع صادراتی برداشته شود