Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان در حالی با نخست وزیران هند و پاکستان درباره آخرین تحولات روند صلح و مسائل امنیتی گفت‌وگو کرده که دهلی‌نو و اسلام‌آباد رقیب سرسخت یکدیگر در افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در تماس تلفنی در خصوص وضعیت امنیتی در حال تحول منطقه و بخش‌های مشترک المنافع دو کشور بحث و تبادل‌نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر هند همچنین تاکید کرد که دهلی‌نو بر یک افغانستان صلح‌آمیز، مرفه و فراگیر متعهد است.

غنی و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات روند صلح افغانستان گفت‌وگو کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط سفارت پاکستان در کابل، عمران خان در این تماس بر مشارکت مثبت اسلام‌آباد در روند صلح تاکید کرد و افزود که برقراری صلح درافغانستان اهمیت بالایی دارد.

نخست وزیر پاکستان همچنین ابراز امیدواری کرد که توافقنامه آمریکا و طالبان بطور کامل اجرایی شده و منجر به آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی شود.

سفیر چین در پاکستان: اسلام آباد به دنبال ایجاد صلح در افغانستان استمقامات افغانستان و پاکستان و اظهارات متفاوت درباره درگیری مرزی دو کشورارتش افغانستان در پی حملات راکتی پاکستان به حالت آماده باش درآمد

وی با اشاره به ساز و کارهای مختلف بین دو کشور نیز بر اهمیت همکاری کابل و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دوجانبه تاکید کرد و افزود که پاکستان منتظر آغاز هرچه زودتر دور تازه نشست‌های برنامه اقدام پاکستان و افغانستان برای صلح و همبستگی است.

رئیس جمهور افغانستان در حالی با سران کشورهای هند و پاکستان گفت‌وگو کرده است که دو کشور رقیب دیرینه و سرسخت در منطقه هستند و با توجه به موقعیت استراتژیک افغانستان یکدیگر را به تلاش برای تخریب منافع‌شان در این کشور متهم می‌کنند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار"هند" اخبار "پاکستان" اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... به رسمیت شناختن دولت افغانستان؛ شرط مذاکره مستقیم هند با طالبان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... به رسمیت شناختن دولت افغانستان؛ شرط مذاکره مستقیم هند با طالبان واژه های کاربردی مرتبط اخبار"هند" اخبار "پاکستان" اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ گزارش سازمان ملل: کره شمالی احتمالا به توانایی نصب تجهیزات هسته‌ای روی موشک دست یافته است ۲ پیروزی روسیه در مسابقه با آمریکا بر سر تولید سریع‌تر واکسن کرونا ۳ اعلام تاریخ تولید واکسن کرونای ساخت موسسه "وکتور" روسیه ۴ اولین اظهار نظر وزیر خارجه جدید لبنان؛ تاکید بر لزوم همکاری با سوریه ۵ عمران خان : میانجی‌گری پاکستان میان ایران و عربستان پیشرفت کُندی داشته است ۶ حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه و حومه دمشق دفع شد ۷ ادامه خشم بزرگترین آتش‌سوزی کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ ۸ عطوان برررسی کرد: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان مهمترین اخبار بین الملل آلمان لانه امن تروریست‌ها/ وزارت خارجه برلین را پاسخگو کند مستند «خانه عنکبوت»؛ نفوذ اطلاعاتی جهاد اسلامی به سرویس‌های امنیتی و جاسوسی اسرائیل گزارش| سقوط آزاد اقتصاد آمریکا و آدرس غلط ترامپ؛ آیا انتخابات مسئله اصلی است؟ لبنان| آغاز ماموریت وزیر خارجه جدید/ تاکید بر لزوم انجام اصلاحات مالی مهمترین اخبار تسنیم روحانی: القای ناکارآمدی دولت و تحریف توانایی‌ها محور اصلی جنگ روانی دشمنان علیه ملت ایران است بانک مرکزی: معرفی سری جدید صادرکنندگان متخلف به قوه قضائیه/۲۵۰ صادرکننده‌ای که معرفی کردیم یک دلار هم برنگردانده بودند تصویب کلیات طرح تامین کالاهای اساسی در کمیسیون بودجه «علاج تحریم»| شکسته‌بند: ۹ پیشنهاد برای عبور از تحریم/ تحریم به تنهایی کمر ما را خم نمی‌کند جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی هرگز قادر به پیروزی در برابر مقاومت نخواهد بود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار هند اخبار پاکستان اخبار افغانستان اخبار هند اخبار پاکستان اخبار افغانستان اسلام آباد نخست وزیر روند صلح دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی + فیلم

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم صبح امروز به پاکستان رفت، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به زبان فارسی خوش آمد کرد و در ادامه گفت: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین‌بار است که یک مقام عالی‌رتبه به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست. چشم ما روشن و دل ما شاد. خیلی خوب.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • (ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • ببینید | نخست‌وزیر پاکستان به زبان فارسی به رئیسی خوش آمد گفت‌
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی + فیلم
  • فیلم/ خوش‌آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • عکس/ استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان از رئیسی
  • فیلم| خوش‌آمدگویی نخست‌وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • تاکید وزیران خارجه ایران و عمان بر آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های انسانی